Τοπικά

Επαγγελματίες «παντός καιρού» απέναντι στο χιονιά

Πολλά ήταν τα επαγγέλματα που είχαν την τιμητική τους την εβδομάδα που πέρασε, αφού η εργασία ήταν ακατάπαυστη, πολλές φορές και 24 ώρες το 24ωρο, για να εξυπηρετήσουν πελάτες τους και όχι μόνο. Επαγγελματίες «παντός καιρού» δούλευαν νυχθημερόν με το χιόνι και την πλημμυρίδα προβλημάτων που έφεραν ο παγετός, το ψύχος και οι χαμηλές θερμοκρασίες. Υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, καυστηριατζήδες, συντηρητές ανελκυστήρων, μεταξύ άλλων, πήραν «φωτιά» τις προηγούμενες ημέρες, ενώ τα τηλέφωνά τους χτυπούσαν συνεχώς.

 

Δούλευαν πολλές φορές 24 ώρες το 24ωρο για να φέρουν εις πέρας και να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους και όχι μόνο, που είχαν πάθει ζημιές ή που δεν λειτουργούσαν κάποια συστήματα απαραίτητα για την καθημερινότητά τους. Από το πρωί έως αργά το βράδυ ήταν στις… επάλξεις και έτρεχαν από άκρη εις άκρη του πολεοδομικού συγκροτήματος για να προλάβουν να επιδιορθώσουν ζημιές που έφεραν ο χιονιάς, το ψύχος και οι χαμηλές θερμοκρασίες.
Υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, συντηρητές καυστήρων και ανελκυστήρων έτρεχαν και δεν έφταναν παρά το χιόνι. Αψηφούσαν τις άσχημες καιρικές συνθήκες και τις πολικές θερμοκρασίες που επικρατούσαν στο πολεοδομικό συγκρότημα. Τα προβλήματα σε θέρμανση, σωλήνες νερού, ρεύματος και ανελκυστήρων ήταν πολλά, με αποτέλεσμα επαγγελματίες του κάθε κλάδου να δίνουν καθημερινά αγώνα δρόμου για να επιδιορθώσουν και να επιλύσουν με τις τεχνικές τους γνώσεις και την εργασία τους.

Ο κ. Δημήτρης Μυλωνάς, ηλεκτρολόγος

Ο κ. Δημήτρης Μυλωνάς, ηλεκτρολόγος, που είναι στον χώρο σχεδόν 18 χρόνια, επισημαίνει ότι κάθε βράδυ τελείωνε και γυρνούσε στο σπίτι του στις 11.00 μ.μ.. Η δουλειά άρχιζε από νωρίς το πρωί για την εξυπηρέτηση πελατών και όχι μόνο.
«Τα περισσότερα προβλήματα από τον χιονιά υπήρξαν στα συστήματα θέρμανσης, αλλά και στις σωληνώσεις που πάγωναν και κάποιες έσπαγαν με αποτέλεσμα να πλημμυρίζουν σπίτια» αναφέρει ο ίδιος.
Ο κ. Δημήτρης Μυλωνάς τονίζει ότι αυτές τις ημέρες τα προβλήματα που κλήθηκε για να επιδιορθώσει αφορούσαν σε: «Από σπασμένη σωλήνα το νερό βρήκε δίοδο με αποτέλεσμα να καταλήξει στον ηλεκτρικό πίνακα δημιουργώντας βραχυκύκλωμα. Πολλοί επιτοίχιοι λέβητες μπλοκάριζαν, αφού είτε δεν υπήρχε νερό λόγω των παγωμένων σωληνώσεων και αρκετός κόσμος δεν ήξερε πού να απευθυνθεί. Συστήματα θέρμανσης με κεντρικούς καυστήρες έβγαιναν off με αποτέλεσμα πολυκατοικίες να μην έχουν θέρμανση και υπήρχαν περιπτώσεις όπου έπρεπε να γίνει έλεγχος ηλεκτρονικού και ηλεκτρικού κυκλώματος. Υπήρξαν και περιπτώσεις βραχυκυκλώματος σε ηλεκτροβάνες με αποτέλεσμα να καίγεται η ασφάλεια της αυτονομίας σε θερμάνσεις με κεντρικό καυστήρα. Άλλη περίπτωση ήταν όταν υποχώρησε εναέρια γραμμή ρεύματος από τον μετρητή της ΔΕΗ στον πίνακα σπιτιού από τους ανέμους και το βάρος του χιονιού».
Και προσθέτει: «Προβλήματα υπήρχαν και σε εξωτερικές πρίζες όπως για παράδειγμα σε διαμερίσματα πολυκατοικιών όπου με το κρύο και το χιόνι έπεφτε το ρελέ ηλεκτροπληξίας. Κάτι ανάλογο συνέβαινε και σε πρίζες τοποθετημένες εξωτερικά σπιτιών για να δίνουν ρεύμα σε air condition. Όπως και προβλήματα σε κεραίες τηλεοράσεων».
Ο ίδιος αναφέρει ότι σε φίλο του που διαμένει στη Σκόπελο και δεν είχε ρεύμα για τέσσερις ημέρες, ενώ ζέσταινε το σπίτι του μόνο με το τζάκι, του έδωσε τις κατάλληλες οδηγίες και συμβουλές για να βάλει μπροστά τη γεννήτρια.

Ο κ. Δημήτρης Κατσέλος, υδραυλικός

Ο κ. Δημήτρης Κατσέλος, υδραυλικός περίπου 35 χρόνια, επισήμανε ότι η δουλειά τελείωνε στις 10.00 με 10.30 το βράδυ και τα ραντεβού για την επόμενη ημέρα ήταν πάρα πολλά προσθέτοντας και τα έκτακτα σε πελάτες, ενώ το τηλέφωνο χτυπούσε ακατάπαυστα είτε για δουλειά είτε για τεχνικές συμβουλές σε φίλους και πελάτες.
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα που υπήρχε με τον χιονιά και το ψύχος ήταν με τους επιτοίχιους λέβητες φυσικού αερίου. Οι σωληνώσεις νερού που συνήθως είναι εξωτερικές, πάγωναν από τις χαμηλές θερμοκρασίες, παρά τις απαραίτητες μονώσεις, με αποτέλεσμα τα λεβητάκια δεν συμπλήρωναν νερό και έμεναν εκτός λειτουργίας» προσθέτει ο ίδιος.
Ένα άλλο πρόβλημα που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν υδραυλικοί κατά τις ημέρες του χιονιού, αλλά και του κρύου ήταν οι παγωμένες σωλήνες ύδρευσης οι οποίες είναι εκτεθειμένες και τοποθετημένες εξωτερικά χωρίς προστασία.
Όπως αναφέρει ο ίδιος, «πρόβλημα υπήρχε και σε ηλιακούς θερμοσίφωνες τοποθετημένους σε ταράτσες χωρίς επαρκή μόνωση με αποτέλεσμα να παγώνουν οι σωλήνες, ενώ το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα ήταν από την πτώση της πίεσης στο δίκτυο ύδρευσης που δημιουργήθηκε από τον φόβο κατοίκων που άφηναν τις βρύσες ανοιχτές για να μην παγώσουν οι σωληνώσεις».

 

Ο κ. Θωμάς Μυλωνάς, καυστηριατζής

Ο κ. Θωμάς Μυλωνάς, εγκαταστάτης και συντηρητής καυστήρων, που ασχολείται με το αντικείμενο σχεδόν 30 χρόνια, επισημαίνει επέστρεφε στο σπίτι του για ξεκούραση καθημερινά μετά τις 22.00 με τα τηλέφωνα να χτυπάν μέχρι στις 12.00 τα μεσάνυχτα.
«Προσφέραμε τις υπηρεσίες μας όπου μπορούσαμε. Δεν σταματήσαμε καθόλου. Από πολύ νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ εξυπηρετούσαμε τους πελάτες μας και όχι μόνο. Εξάλλου η θέρμανση για πολλούς και παρά την κρίση είναι πρωτεύον στην καθημερινότητά τους» αναφέρει και προσθέτει: «Τα μεγαλύτερα προβλήματα υπήρξαν από τα παγωμένα δίκτυα νερού. Δεν επαρκούσε η πίεση για συμπλήρωμα νερού στους επιτοίχιους λέβητες με αποτέλεσμα αυτοί να μη λειτουργούν και να μην τροφοδοτούν ζεστό νερό στα σώματα, αλλά και ζεστό νερό στις βρύσες των οικιών».
«Στις κεντρικές θερμάνσεις δεν υπήρξε κάτι το ιδιαίτερο, αλλά όπου χρειάστηκε και υπήρχε ανάγκη πήγαμε. Οι μεγάλες ανάγκες ήταν σε ατομικά λεβητάκια φυσικού αερίου που είναι τοποθετημένα σε εξωτερικούς χώρους, χωρίς κάποια προστασία, όπου έσπασαν εναλλάκτες και κυκλοφορητές από τον πάγο» καταλήγει ο κ. Θωμάς Μυλωνάς.

Ο κ. Πέτρος Πελιχός, συντηρητής ανελκυστήρων

Από την πλευρά του ο κ. Πέτρος Πελιχός, εγκαταστάτης και συντηρητής ανελκυστήρων, που είναι στον κλάδο από το 1993, τονίζει ότι «τις προηγούμενες μέρες με το χιόνι και στη συνέχεια με τον χιονιά και τις χαμηλές θερμοκρασίες, δεν υπήρχε ουσιαστικά ωράριο. Δουλεύαμε συνεχώς και κάποιες φορές 24 ώρες το 24ωρο».
«Στους υδραυλικούς ανελκυστήρες δεν λειτουργούσαν σωστά οι βαλβίδες λόγω ψύχους, με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί όπως πρέπει και το ασανσέρ. Αυτοί οι ανελκυστήρες έβγαιναν εκτός λειτουργίας μέχρι να ανέβει λίγο η θερμοκρασία. Πάγωναν τα λάδια στην αντλία με αποτέλεσμα όσα προαναφέρθηκαν» προσθέτει ο ίδιος.
Όπως αναφέρει ο ίδιος, «όσον αφορά σε συμβατικούς ανελκυστήρες και αυτοί δεν δούλευαν σωστά, ενώ σε πολυκατοικίες που δεν έχουν θέρμανση στο κλιμακοστάσιο, παρατηρήθηκαν δυσλειτουργίες σε κλειδαριές θυρών ανελκυστήρα. Σε όποια πολυκατοικία υπήρχε θέρμανση στο κλιμακοστάσιο δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα όπως επίσης και σε όσες τα μηχανοστάσια ήταν στο υπόγειο και κοντά σε χώρο που βρίσκεται ο κεντρικός καυστήρας».
«Κάποια προβλήματα δημιουργήθηκαν από σπασμένους σωλήνες ύδρευσης όπου τα μηχανοστάσια γέμισαν νερά με αποτέλεσμα να διακοπεί η λειτουργία του ανελκυστήρα μέχρι να επιδιορθωθεί το πρόβλημα» καταλήγει ο κ. Πέτρος Πελιχός.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το