Τοπικά

Το ΕΠΑΛ Αγριάς ανοίγει τα ευρωπαϊκά φτερά του

Στα 20 περίπου χρόνια λειτουργίας του το ΕΠΑΛ Αγριάς έχει μάθει να ενισχύει συνεχώς την ευρωπαϊκή του ταυτότητα και εμβέλεια μέσα από την υλοποίηση προγραμμάτων, επιμορφωτικών δράσεων και αδελφοποιήσεων με σχολεία του εξωτερικού.
Τα ευρωπαϊκά προγράμματα με ή χωρίς ανταλλαγές επισκέψεων, στα οποία συμμετείχε, αγγίζουν τα 20, ενώ τουλάχιστον έξι είναι οι αδελφοποιήσεις με σχολεία του εξωτερικού (Σμύρνη, Κωνσταντινούπολη, Κάιρο, Σλοβακία, Κροατία, νότια Ιταλία) που έχει πραγματοποιήσει. Το σχολείο μέσα από τη συστηματική του δράση έχει γίνει γνωστό σε διάφορες περιοχές της Ευρώπης, ενώ συνεχίζει να διατηρεί τις επαφές του στο πλαίσιο των συνεργασιών που ανέπτυξε.
Η διεθνής δράση του αφήνει κερδισμένους τους καθηγητές και τους μαθητές που αν μη τι άλλο διευρύνουν τους πνευματικούς και γνωστικούς ορίζοντές τους.

Οι δύο καθηγήτριες με τις τρεις μαθήτριες που ταξίδεψαν στη Σαρδηνία

Φέτος το ΕΠΑΛ Αγριάς είναι συντονιστής σε ένα σημαντικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα με εταίρους σχολεία από έξι χώρες (Ιταλία, Ισπανία, Ισλανδία, Πολωνία, Λετονία, Φινλανδία) και το οποίο αναφέρεται στην αξιοποίηση της μυθολογίας για τη διδασκαλία των μαθημάτων, αλλά και πώς επιδρά στην κουλτούρα και τη γλώσσα των λαών.
Η Ελλάδα έχει πλούσια μυθολογία και αυτό το διαπίστωσαν οι μαθήτριες του σχολείου στην πρόσφατη επίσκεψή τους στη Σαρδηνία. Ήταν η πρώτη συνάντηση των συμμετεχόντων σχολείων, ενώ είχε προηγηθεί η εναρκτήρια ενημερωτική συνάντηση των καθηγητών στην Ισλανδία.
Το ΕΠΑΛ Αγριάς θα υποδεχθεί τους μαθητές και τους καθηγητές των ξένων σχολείων τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος με τίτλο «Πετώντας με τα φτερά της μυθολογίας διαμέσου του χώρου και του χρόνου» είναι οι καθηγήτριες κ.κ. Μαρία Μπάτσιου και Αναστασία Κουρεντζή, που επισήμαναν πως το ΕΠΑΛ Αγριάς συνεχίζοντας μια πλούσια παράδοση στα ευρωπαϊκά προγράμματα είναι συντονιστής σε ένα πρόγραμμα, όπου συμμετέχουν σχολεία με σημαντική ιστορία, ταυτότητα και δράση. Για παράδειγμα το σχολείο από τη Ρίγα της Λετονίας είναι πρότυπο, το σχολείο της Ισπανίας διαθέτει 1.500 μαθητές, ενώ το σχολείο της Φινλανδίας έχει δράση και στην Αφρική.

Οι μαθητές των επτά χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα

Στη Σαρδηνία η επίσκεψη έγινε στην πόλη Νουόρο και οι μαθήτριες έμειναν ενθουσιασμένες από τη φιλοξενία τους σε σπίτια Ιταλών.
Η Χριστίνα Μαλανδρινού τόνισε πως «εξασκήσαμε τη χρήση των αγγλικών, ως μια αναγκαία δεξιότητα στην εποχή της παγκοσμιοποίησης για την ανταλλαγή πολιτισμικών αξιών και αντιλήψεων».
Από την πλευρά της η Μαρία Κασσαβέτη σημείωσε πως «μέσα από τη μυθολογία καταλάβαμε πως έχουμε αρκετά κοινά στοιχεία με άλλους λαούς. Μάλιστα οι ξένοι έχουν λάβει ελληνικά μυθολογικά στοιχεία και τα έχουν ενσωματώσει στις δικές τους κουλτούρες. Διαβάζουν και σέβονται την ελληνική μυθολογία».
Η Φωτεινή Νούλα υπογράμμισε πως «οι Ιταλοί μας υποδέχτηκαν πολύ ζεστά και νιώσαμε πολύ όμορφα. Τέτοια ταξίδια μάς ανοίγουν τους ορίζοντες και αναβαθμίζουν την επαγγελματική εκπαίδευση».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το