Τοπικά

Ενδιαφέρουσα ομιλία της Πηνελόπης Αλεξίας Αβαγιανού για τα όρια στα παιδιά και τους εφήβους

Πραγματοποιήθηκε χθες, παρουσία πολύ κόσμου, στο Μουσείο Τσαλαπάτα, η δεύτερη συνάντηση στο πλαίσιο του φετινού προγράμματος «Ακαδημία Γονέων» με θέμα «Οριοθέτηση παιδιών και εφήβων: Καταπίεση ή ελευθερία; Ανταμοιβή ή τιμωρία;» και εισηγήτρια την κλινική ψυχολόγο και διδάκτορα Εξελικτικής Ψυχολογίας κ. Πηνελόπη Αλεξία Αβαγιανού.
Η κ. Πηνελόπη Αλεξία Αβαγιανού, η οποία εργάζεται στο Παιδοψυχιατρικό Τμήμα του Νοσοκομείου Βόλου, ανέφερε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των γονιών και των παιδιών θα έλεγαν ότι τα όρια είναι καταπίεση και τιμωρία.
«Όταν μπαίνουν σωστά και με τον κατάλληλο τρόπο, τελικά μεγαλώνουν ελεύθερα παιδιά» επισήμανε για να προσθέσει ότι «τα παιδιά τα ανταμείβουμε, γιατί όταν βάζουμε όρια, είμαστε δυνατοί γονείς». «Εφόσον είμαστε δυνατοί γονείς, μπορούμε να δώσουμε συναισθηματική ασφάλεια στα παιδιά. Και εφόσον είμαστε δυνατοί γονείς, μπορούμε να πούμε το «όχι» εκεί που πρέπει, όταν πρέπει και να βάλουμε τα όρια» τόνισε η κλινική ψυχολόγος και διδάκτωρ Εξελικτικής Ψυχολογίας.

Τα όρια που βάζουν οι γονείς στα παιδιά και τους εφήβους εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες. «Από την ηλικία του παιδιού, τον λόγο που βάζουμε το συγκεκριμένο όριο, από τον χαρακτήρα του γονιού, από τις προσωπικές του πεποιθήσεις, από τις αξίες του, από τον τρόπο που ο ίδιος έχει μεγαλώσει. Βέβαια δεν υπάρχουν μαγικές συμβουλές και πρωτόκολλα. Όπως επίσης δεν υπάρχει ένα μοντέλο που μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις οικογένειες» επισήμανε για να συμπληρώσει ότι το ζήτημα είναι να μπαίνουν τα όρια και όταν μπαίνουν να τηρούνται, να μπαίνουν με έναν σταθερό τρόπο, και από τους δύο γονείς και από όλους όσοι εμπλέκονται στο μεγάλωμα του παιδιού.

Όσον αφορά αν τα όρια έχουν αλλάξει σε σχέση με παλιότερα η κ. Πηνελόπη Αλεξία Αβαγιανού ανέφερε ότι αυτό που έχει αλλάξει είναι η δυσκολία των γονιών να τα βάλουν: «Περάσαμε από την εποχή των παππούδων και των γιαγιάδων όπου υπήρχε η απόλυτη καταπίεση, το απόλυτο έτσι θέλω και έτσι θα γίνει, με τη χειροδικία να θεωρείται φυσιολογική από την πλευρά του γονιού και από την πλευρά του εκπαιδευτικού μέχρι πριν κάποια χρόνια, στο άκρο της ασυδοσίας. Θελήσαμε να διορθώσουμε και ορθώς εκείνα τα κακώς κείμενα και πήγαμε στο άλλο άκρο. Αυτό που πιστεύω είναι ότι πρέπει να επανέλθουμε λίγο στο μέτρο».

Από την πλευρά του ο κ. Αντώνης Πλαγεράς, σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΚΕΣΥ Λάρισας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, τόνισε ότι «με την κ. Αβαγιανού έχουμε γράψει έναν συμβουλευτικό οδηγό για τη διαχείριση του εφήβου. Ο οδηγός αυτός προέκυψε από τη συνεργασία με την κ. Αβαγιανού και με το Παιδιατρικό Τμήμα του Νοσοκομείου Βόλου. Από τα περιστατικά που συνεργαστήκαμε και διαχειριστήκαμε, βγάλαμε ένα συμπέρασμα για κάποια «κόλπα» που μπορεί να ακολουθήσει ο γονιός, ώστε να μπορέσει να βάλει κάποια πράγματα στη σειρά στην εφηβική ηλικία».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το