Τοπικά

Ενδιαφέρουσα ομιλία στο 19ο Δημοτικό Βόλου με θέμα «Προάγοντας την επικοινωνία με τα παιδιά»

Πολύ ενδιαφέρουσα η προχθεσινή ομιλία που διοργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 19ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης «Πρόταση Ζωής», με θέμα «Προάγοντας την επικοινωνία με τα παιδιά», στην αίθουσα του ολοήμερου σχολείου με εισηγήτριες τις κ.κ. Μαίρη Μπακατσέλου, ψυχολόγο, και Γιούλη Πετροπούλου, κοινωνιολόγο.
Η κ. Μαίρη Μπακατσέλου σημείωσε πως «η επικοινωνία με τα παιδιά είναι ιδιαίτερα σημαντικό να τελείται σωστά μέσα στην οικογένεια προκειμένου να έχουμε και πρόληψη των εξαρτήσεων με αυτόν τον τρόπο. Έχει φανεί ότι οι εξαρτήσεις συνδέονται με πολλά αίτια. Ως Κέντρο Πρόληψης ασχολούμαστε με το να προλάβουμε το φαινόμενο και όχι να το θεραπεύσουμε, για αυτό τον λόγο εστιάζουμε σε τομείς όπως η επικοινωνία μέσα στην οικογένεια, η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των παιδιών, η αναγνώριση και διαχείριση των συναισθημάτων».

Η ψυχολόγος ανέφερε ότι στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων είναι και οι ομιλίες σε γονείς στα σχολεία τις απογευματινές ώρες. «Πέρα από αυτό, επισκεπτόμαστε τα σχολεία και πρωινές ώρες όπου εμπλέκουμε τους μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου σε βιωματικές δραστηριότητες, προκειμένου να λειτουργήσουμε ως φορέας πρόληψης και να προλάβουμε την ανάπτυξη εξαρτητικών φαινομένων. Αυτό γίνεται κυρίως στην τάξη μέσα από την ενίσχυση της ομάδας και της συνεργασίας των παιδιών και να μάθουν να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους και τις συγκρούσεις τους» κατέληξε η ίδια.
Από την πλευρά της η κ. Γιούλη Πετροπούλου τόνισε πως «οι σύγχρονοι γονείς δυσκολεύονται περισσότερο στην εποχή που ζούμε, γιατί τα μηνύματα είναι πολλά σε σχέση με το πώς θα διαπαιδαγωγήσουν τα παιδιά τους».

«Υπάρχει το παλιό μοντέλο της τιμωρίας, της ποινής κ.λπ., ενώ υπάρχει και το σύγχρονο μοντέλο που αφορά στις συνέπειες και την επικοινωνία μέσα στην οικογένεια προκειμένου τα παιδιά να ενστερνιστούν σωστές συμπεριφορές. Οι γονείς πολλές φορές παραπαίουν ανάμεσα στα δύο μοντέλα και δυσκολεύονται στο τι τελικά θα ακολουθήσουν και πώς μπορούν να βοηθήσουν την οικογένειά τους καλύτερα» επισήμανε η κοινωνιολόγος.
Οι γονείς «ψάχνονται» περισσότερο πλέον και ζητούν συνεχώς ενημέρωση, αλλά και «δουλεύουν» τα δικά τους προσωπικά θέματα ως ενήλικες και τις μεταξύ τους ενδοοικογενειακές σχέσεις.
«Στη σύγχρονη εποχή έχει φανεί ότι διάφορα θέματα που παρουσιάζουν τα παιδιά επί της ουσίας είναι θέματα στη σχέση των γονέων» σημείωσε η ίδια.
Τα περισσότερα φαινόμενα εξάρτησης στα παιδιά του Δημοτικού προέρχονται από τα βιντεοπαιχνίδια, το διαδίκτυο και τα κινητά τηλέφωνα, που δεν έχει να κάνει τόσο με τα παιδιά, όσο με το πώς οι γονείς δεν βάζουν όρια ή δεν έχουν τρόπους επικοινωνίας μέσα στο σπίτι, ώστε να διαχειριστούν τέτοιες καταστάσεις.
«Έτσι αφήνουν την ασυδοσία στη χρήση τους για να ανακουφιστούν και οι ίδιοι από τη δύσκολη καθημερινότητα και τα προβλήματα» κατέληξε η κ. Γιούλη Πετροπούλου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το