Τοπικά

Εμπορικός Σύλλογος: Η «BLACK FRIDAY» εξελίχθηκε πολύ γρήγορα σε «BLACK WEEK»

Η ελληνική αγορά δεν έχει ανάγκη τη «Μαύρη Παρασκευή» αφού το προηγούμενο διάστημα τα εμπορικά καταστήματα διέθεσαν για 10 ημέρες τα προϊόντα τους σε εκπτωτικές τιμές. Οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις διήρκεσαν στο Βόλο για 10 συνεχόμενες ημέρες, κάθε καταναλωτής είχε την ευκαιρία να αγοράσει σε πολύ καλύτερες τιμές και περισσότερα προϊόντα, τονίζει ο Εμπορικός Σύλλογος.

Η ξενόφερτη «BlackFriday» φέτος θα πραγματοποιηθεί στις 23 Νοεμβρίου και μόνο Παρασκευή. Συγκεκριμένα σας ενημερώνουμε:

• Ως «BlackFriday» ορίζεται η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, εκτός εάν συμπίπτει με την τελευταία ημέρα του μήνα, όποτε μεταφέρεται όπως φέτος.
• Δεν αποτελεί τακτικές εκπτώσεις αλλά προωθητική ενέργεια και αφορά όλη την αγορά και όλες τις επιχειρήσεις, μικρής, μεσαίας και μεγάλης κλίμακας.
• Η συμμετοχή των εμπορικών καταστημάτων είναι προαιρετική.
• Στα προϊόντα που προσφέρονται, θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή.
• Εφόσον αναγράφεται ποσοστό μείωσης, αυτό θα πρέπει να αναρτάται σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα.
• Δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των κωδικών που διαθέτει το κατάστημα.
• Χρειάζεται προσοχή τόσο στην αποτύπωση όσο και στην ουσία των μειώσεων, καθώς τα προβλεπόμενα διοικητικά πρόστιμα είναι μεγάλα και αχρείαστα.

 

Η «BlackFriday» είναι καταναλωτική προωθητική ενέργεια μιας ημέρας κι όχι μιας εβδομάδας όπως δημιουργήθηκε φέτος στην ελληνική αγορά. Το νομικό πλαίσιο είναι ξεκάθαρο και θα έπρεπε όλοι να το ακολουθούν. Για όσους από τους εμπόρους, τελικώς συμμετάσχουν στην προωθητική ενέργεια, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς εφαρμόζονται οι όροι και κανόνες της Υπουργικής Απόφασης 56885/19-11-2014 για τις προσφορές και προωθητικές ενέργειες. Συγκεκριμένα, χρειάζεται οπωσδήποτε να αποτυπώνονται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και εφόσον χρησιμοποιείται ποσοστό μείωσης, αυτό θα πρέπει να αναγράφεται ρητά σε εμφανή σημεία του καταστήματος και ειδικά στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα. Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των προϊόντων που διαθέτει το κατάστημα και αυτό ισχύει και για την «BlackFriday».

Η τήρηση των προϋποθέσεων αυτών είναι αυτονόητη, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται πρόστιμα λόγω λάθους και μάλιστα σε αυτήν την δύσκολη εποχή. Συγκεκριμένα, για τους παραβάτες προβλέπεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 €. Εάν οι προσφορές είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 €, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης. Ταυτόχρονα με τα παραπάνω μπορεί να επιβάλλεται και αυτοτελές πρόστιμο 1.000 έως 3.000 € για κάθε μία από τις παραβάσεις που περιλαμβάνονται στο άρθρο 78 των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου δηλώνει ότι δεν αποδέχεται το θεσμό της “Black Friday” γιατί δυναμώνει τις πολυεθνικές που μας βομβαρδίζουν με διαφημίσεις και παραπλανητικές τιμές, ενώ συνθλίβουν την ελληνική οικονομία και τη μικρομεσαία επιχείρηση που παλεύει να διεκδικήσει τη μερίδα του λέοντος. Συμμεριζόμαστε απόλυτα τη θέση του Προέδρου της ΕΣΕΕ, κ. Κορκίδη Βασιλειο:
«…Από του χρόνου το πιο πιθανό είναι να την αποκαλούμε «Greek BlackWeek», αφού καταφέραμε μόλις την τρίτη συνεχόμενη χρονιά εφαρμογής της στην Ελλάδα να την ξεχειλώσουμε από ημέρα σε εβδομάδα. Μία μαύρη Παρασκευή σίγουρα δεν θα φέρει άσπρη ημέρα στο λιανικό εμπόριο που έχει απωλέσει το 40% του τζίρου του μετά το 2008. Προσωρινά, ίσως τονώσει τον τζίρο των μεγάλων αλυσίδων, αλλά σίγουρα θα δημιουργήσει αναιμική κατανάλωση στην υπόλοιπη αγορά. Επίσης, η διαφημιστική μάχη των πολυεθνικών να κερδίσουν επιπλέον μερίδια της ελληνικής αγοράς ενέχει τον κίνδυνο να οδηγήσει στην παγίδα εθισμού του καταναλωτή στις διαρκείς προσφορές και εκπτώσεις, απαξιώνοντας εντελώς τις εορταστικές και άλλες περιόδους του χρόνου. Οι μικρομεσαίοι έμποροι δηλώνουμε “παρών” για να μην αφήσουμε τους μεγαλύτερους να παίζουν μόνοι τους επικοινωνιακά παιχνίδια, που πάντως προβληματίζουν με τον περιορισμό του περιθωρίου κέρδους και την αύξηση του κόστους πωλήσεων.Τέλος, εύχομαι στους φίλους καταναλωτές να ευχαριστηθούν τις αγορές τους, τόσο την “BlackFriday” όσο και την Δευτέρα που ακολουθεί την λεγόμενη “CyberMonday”, μία ακόμα ημέρα με μεγάλες προσφορές αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο…»

Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου έχει αποφασίσει να αποσταλεί υπόμνημα που θα ΑΠΑΙΤΕΙ την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων (φθινοπωρινές και εαρινές), τη θέσπιση μόνο Χειμερινών και Θερινών εκπτώσεων και σύσταση ελεγκτικών μηχανισμών, που θα ελέγχουν τη διάρκεια προσφορών, τη διαδικασία διενέργειας προφορών και την τήρηση πλαισίου προωθητικών ενεργειών. Δεν θα αφήσουμε άλλο να φέρνουν το ελληνικό εμπόριο στα μέτρα τους, η μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση στηρίζει το ελληνικό κράτος και επιβαρύνεται φόρους εισοδήματος, φόρους επιτηδεύματος, εργοδοτικές εισφορές και ασφαλιστικές εισφορές με ποσά δυσβάσταχτα.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το