Ελλάδα

Εμμένουν στην απόφασή τους για απεργία οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Στην απόφασή τους να «καθηλώσουν» στο έδαφος όλα τα αεροσκάφη από την Κυριακή 9 έως και την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου εμμένουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι έχουν εξαγγείλει δύο 48ωρες απεργίες – με εξαίρεση την ερχόμενη Τρίτη οπότε και οι πτήσεις θα εκτελούνται κανονικά – καθώς η χθεσινή συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη απέβη άκαρπη.

Κατά τις ημέρες της απεργίας καμία πτήση από και προς τα ελληνικά αεροδρόμια δε θα εκτελείται, ενώ οι απεργίες θα διαρκούν από τις 00:01 έως τις 23:59 κάθε ημέρας
Οι ελεγκτές αντιδρούν στο νόμο που ψηφίστηκε και αφορά στην αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σημειώνοντας ότι ο νόμος προέκυψε «αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία διαβούλευση».

 
Όπως επισημαίνουν οι ελεγκτές σε ανακοίνωση που εξέδωσαν λίγο νωρίτερα, «η σύσκεψη δεν εισήλθε στη συζήτηση της ουσίας του θέματος αφού τόσο ο υπουργός όσο και ο διοικητής της ΥΠΑ αναλώθηκαν μόνο στην εκτόξευση απειλών και σε χαρακτηρισμούς περί κομματικής απεργίας καθοδηγούμενης ευθέως από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κυριάκο Μητσοτάκη. Ουδέν ψευδέστερον τούτου» σημειώνουν.
Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι ο κλάδος τους θίγεται άμεσα από το νέο νόμο σε αρκετά σημεία, συμπεριλαμβανομένων των παρακάτω, όπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωσή τους:
– Η εναέρια κυκλοφορία απογυμνώνεται από επιτελικές αρμοδιότητες άμεσα συνδεδεμένες με την εκτέλεση του έργου της, παραβιάζονται ευρωπαϊκοί κανονισμοί και υποβαθμίζονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες εντός του FIR Αθηνών.
– Δεν υπάρχει δέσμευση από την ηγεσία του υπουργείου αλλά και τη διοίκηση της ΥΠΑ στην απαίτηση του κλάδου για την ακύρωση των μετατάξεων με προσωπικό από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, χωρίς όρους και προϋποθέσεις κατά παρέκκλιση όλων των ισχυουσών διατάξεων και του αναγνωρισμένου προσοντολογίου των ελεγκτών, όπως αυτός καθορίζεται από το σχετικό ευρωπαϊκό κανονισμό.

 
– Δεν αναγνωρίζεται κανένας επιτελικός και διοικητικός ρόλος στους ελεγκτές όσον αφορά στη στελέχωση της Γενικής Διεύθυνσης Αεροναυτιλίας.
– Δε διευκρινίζεται βάσει ποιας μελέτης βιωσιμότητας προέκυψε η κατανομή των τελών διαδρομής κατά 80% και 20% μεταξύ της ΥΠΑ και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας αντίστοιχα.
– Δεν παρασχέθηκε καμία διαβεβαίωση ότι δε θίγονται κεκτημένα δικαιώματα του κλάδου από την προβλεπόμενη διαχείριση και ανακατανομή των πόρων αεροναυτιλίας μεταξύ της ΥΠΑ και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.
Πάντως οι Ελεγκτές αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο αναστολής των κινητοποιήσεων, έστω και την ύστατη στιγμή, εφόσον η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και της διοίκησης της ΥΠΑ παράσχουν τις αναγκαίες διαβεβαιώσεις και δεσμευτούν για την επίλυση των παραπάνω αναφερομένων θεμάτων.

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το