Ελλάδα

Εμφραγμα λόγω… hotspots στο αποδεκατισμένο ΕΚΑΒ

ekav

Πρωτόγνωρες εικόνες στις διακομιδές του ΕΚΑΒ καταγράφονται στην εποχή της προσφυγικής κρίσης, η οποία έχει επιβαρύνει σημαντικά την -έτσι κι αλλιώς- προβληματική κατάσταση. Εξι ασθενείς σε ένα ασθενοφόρο.

Οικογένειες που ζητούν να επιβιβαστούν στο όχημα μαζί με το παιδί τους. Τρεις ή τέσσερις συνοδοί σε έναν ασθενή. Διασώστες που δεν ξέρουν πια τι να κάνουν.

Χάος και απώλεια κάθε αίσθησης υγειονομικής ασφάλειας…Το ΕΚΑΒ αποτελεί κυριολεκτικά μια «παράπλευρη απώλεια» της κατάστασης που βιώνει η χώρα. Τα ασθενοφόρα δεν επαρκούν καλά καλά για τους κατοίκους της Αττικής. Η ήδη εύθραυστη ισορροπία διαταράσσεται από τις διακομιδές που καλούνται να κάνουν από τα hotspots.

Επιθέσεις από συγγενείς ασθενών
Η κατάσταση τείνει να βγει εκτός ελέγχου. Τα πληρώματα γίνονται αποδέκτες παραπόνων και επιθέσεων από συγγενείς (Ελλήνων) ασθενών, οι οποίοι περιμένουν ασθενοφόρο. Πριν από λίγες μέρες, μία διασώστρια του ΕΚΑΒ δέχτηκε επίθεση με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στον θώρακα!

Τη δραματική αυτή εικόνα επιτείνει η ανεπαρκής οργάνωση στους πρόχειρους καταυλισμούς. Πολλές από τις κλήσεις προς το «166» γίνονται από εκεί χωρίς σοβαρό λόγο και ασυντόνιστα, ενώ άλλες αφορούν περιστατικά με μολυσματικές παθήσεις, χωρίς να λαμβάνονται τα απαιτούμενα μέτρα.

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει το σωματείο εργαζομένων, με επιστολή που έστειλε την περασμένη εβδομάδα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας:

«Γίνονται καθημερινά δεκάδες διακομιδές από τα hotspots που έχουν δημιουργηθεί, χωρίς να τηρούνται οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων, αλλά και των ασθενών, όπως η αναγκαία απολύμανση των ασθενοφόρων».

Η συγκεκριμένη απολύμανση είναι μια… περιπέτεια. Γίνεται από τα ίδια τα πληρώματα και με υλικό που δεν υπάρχει πάντα σε επάρκεια, όπως καταγγέλλουν: «Δεν έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε απολύμανση 100%», παραδέχεται στο «Εθνος της Κυριακής» ο πρόεδρος του σωματείου Γιώργος Μαθιόπουλος.

Ακόμη και όταν γίνεται ?εξηγεί? το ασθενοφόρο μένει εκτός υπηρεσίας επί ώρες ή και μία μέρα και το έλλειμμα φαίνεται στον δρόμο.

Στην Αττική λειτουργούν τις νυχτερινές ώρες 30 ασθενοφόρα και αρκετές φορές διακομίζουν έως και δέκα περιστατικά από δομές φιλοξενίας προσφύγων. Στα πρόσφατα επεισόδια του Πειραιά χρειάστηκε να γίνουν εννέα διακομιδές από το ίδιο σημείο, το ίδιο βράδυ. Εκτιμάται ότι η επιβάρυνση που δέχεται το σύστημα κατά τις νυχτερινές ώρες αγγίζει κάποιες μέρες και το 20%.

Σύμφωνα με τον κ. Μαθιόπουλο, στο Ελληνικό και στον Πειραιά καλεί όποιος θέλει το «166». Δεν υπάρχει μια οργανωμένη κατάσταση, ώστε να δίνει προτεραιότητα και οδηγίες κάποιος υπεύθυνος γιατρός.

Το ασθενοφόρο ?εξηγεί? μπορεί να διακομίσει ένα εμπύρετο και σε λίγη ώρα ένα αδιάγνωστο μολυσματικό περιστατικό, με ψώρα, φυματίωση ή ηπατίτιδα. Μπορεί δηλαδή να βρεθεί σε κίνδυνο και το πλήρωμα και ο ασθενής.

«Ανησυχία εν όψει καλοκαιριού»
Τα πράγματα εξελίσσονται δυσμενώς και εκφράζονται ανησυχίες εν όψει καλοκαιριού. Για «οριακά ελεγχόμενη υγειονομικά κατάσταση» κάνουν λόγο ειδικοί που γνωρίζουν τι συμβαίνει στους καταυλισμούς: «Τι να πει και τι να προβλέψει κανείς όταν βλέπει προσφυγόπουλα στον Πειραιά να παίζουν στα βρώμικα νερά που βγαίνουν από τη βιολογική τουαλέτα», σημειώνουν.

Την ανάγκη αυξημένης παρουσίας του ΕΚΑΒ στους καταυλισμούς αναγνωρίζει ο διοικητής του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΕΠΥ). Μιλώντας στο «Εθνος της Κυριακής», ο Νίκος Παπαευσταθίου σημειώνει πως ?με πρόταση του ΕΚΕΠΥ? δύο ασθενοφόρα είναι μόνιμα σταθμευμένα στον Πειραιά και το Ελληνικό.

Ο κ. Παπαευσταθίου αναγνωρίζει ότι το ΕΚΑΒ έχει μειωμένη δύναμη και καθυστερεί στην προσέλευση στα περιστατικά. Εκτιμά παράλληλα ότι πρέπει να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία και πως το κέντρο αποτελεί ένα από τα πιο βασικά «εργαλεία».

ΑNAΝΕΩΣΗ ΣΤΟΛΟΥ
To κόστος αγοράς θα αποσβεστεί σε έναν χρόνο

Τα χρήματα για την αγορά δεκάδων νέων ασθενοφόρων «πετιούνται» κάθε χρόνο σε καύσιμα και ανταλλακτικά για τα παλαιά. Το κόστος για την προμήθεια 50 νέων οχημάτων του ΕΚΑΒ εκτιμάται στα 3 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό θα μπορούσε να αποσβεστεί σε λιγότερο από έναν χρόνο, με τη μείωση που θα προέκυπτε από την κατανάλωση καυσίμου των νέων οχημάτων (πετρέλαιο αντί βενζίνης) και τη μείωση του κόστους για ανταλλακτικά.

Το ΕΚΑΒ δαπανά ετησίως 10 με 12 εκατ. ευρώ για καύσιμα και ανταλλακτικά. Τα σημερινά οχήματα αγοράστηκαν το 2004 και ακινητοποιούνται συχνά λόγω βλαβών, με αποτέλεσμα να εκτοξεύεται το κόστος συντήρησης. Η ανανέωση του στόλου θα καθυστερήσει τουλάχιστον για έναν χρόνο, καθώς τον Ιούνιο θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες.

Ο κ. Μαθιόπουλος πρότεινε στην ηγεσία του υπουργείου Υγείας να αγοραστούν νέα οχήματα με άμεσες διαδικασίες από τον προϋπολογισμό, με επίκληση των αυξημένων αναγκών λόγω του Προσφυγικού.

Πηγή www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το