Ελλάδα

ΕΛΤΑ: Εγκαινιάζουν ρομποτικό σύστημα στη Θεσσαλονίκη

Τις διαδικασίες ψηφιακού μετασχηματισμού επιταχύνουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) με στόχο τη μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης και τη βελτίωση των δεικτών απόδοσης της κρατικής εταιρείας. Προς την κατεύθυνση αυτή, αύριο Παρασκευή τα ΕΛΤΑ εγκαινιάζουν το δεύτερο κέντρο ψηφιακής διαλογής στη χώρα και συγκεκριμένα στο κέντρο διαλογής του Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης. Η εγκατάσταση περιλαμβάνει 45 μίνι ρομποτικά συστήματα τα οποία έχουν εγκατασταθεί στο κέντρο διαλογής και θα είναι πλήρως επιχειρησιακά κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης. Τα ρομποτικά συστήματα είναι σε θέση να διαχειρίζονται 3.000 δέματα ανά ώρα και λειτουργούν με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, που είναι η πρώτη στην κατηγορία της πανευρωπαϊκά. Εχουν, ακόμη, τη δυνατότητα να μεταφέρουν από έναν απλό φάκελο μέχρι ένα δέμα βάρους 10 κιλών, να τα ζυγίσουν αυτόματα και να στείλουν με απόλυτη ακρίβεια στον σάκο του παραλήπτη για άμεση αποστολή, εξυπηρετώντας, ταυτόχρονα, 120 ταχυδρομικούς κωδικούς.

Η έναρξη λειτουργίας του νέου ρομποτικού συστήματος των ΕΛΤΑ έρχεται περίπου έναν χρόνο μετά τα εγκαίνια, τον Σεπτέμβριο του 2021, της ρομποτικής και πλήρως ψηφιακής εγκατάστασης εξοπλισμού διαλογής αντικειμένων στο κέντρο διαλογής στο Κρυονέρι. Η εταιρεία αναμένεται να προχωρήσει στην έναρξη λειτουργίας και άλλων ψηφιακών κέντρων διαλογής.

Η εγκατάσταση στο κέντρο διαλογής στο Ωραιόκαστρο περιλαμβάνει 45 μίνι ρομπότ.

Με στόχο την περαιτέρω ψηφιοποίηση των διαδικασιών τους, τα ΕΛΤΑ δρομολογούν την παροχή δύο νέων υπηρεσιών, του ψηφιακού ταχυδρόμου και των έξυπνων θυρίδων (smart lockers). Μέσω του ψηφιακού ταχυδρόμου τα ΕΛΤΑ θα δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να πραγματοποιούν ανέπαφες συναλλαγές, πληρωμές, εισπράξεις και αντιπαραβολή παραγγελιών και λογαριασμών. Επίσης, οι χρήστες θα είναι σε θέση να έχουν ενημέρωση, σε πραγματικό χρόνο, για την εξέλιξη της παραγγελίας τους και ειδοποιήσεις για την παραλαβή με το στίγμα του διανομέα που τους εξυπηρετεί. Επίσης, τα smart lockers θα επιτρέπουν στους πελάτες την παράδοση ή παραλαβή των αντικειμένων τους ή της αλληλογραφίας τους 24 ώρες το 24ωρο, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Οι νέες αυτές υπηρεσίες θα παρουσιάζονται στο περίπτερο των ΕΛΤΑ στη ΔΕΘ, όπου επίσης θα παρουσιάζεται και ο σχεδιασμός για αποστολές μέσω drones, που αποτελεί εγχείρημα που δρομολογείται από κοινού με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η εταιρεία αναμένεται να προχωρήσει τους προσεχείς μήνες στην υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος αξιοποίησης των εφαρμογών των drones. Το 2021 τα ΕΛΤΑ εμφάνισαν ενοποιημένο κύκλο εργασιών ύψους 299,5 εκατ. ευρώ, που είναι μειωμένος κατά 6% σε σχέση με τη χρήση του 2020 λόγω της υποχώρησης της αλληλογραφίας των μεγάλων πελατών, ως αποτέλεσμα της στροφής στην ψηφιακή αλληλογραφία. Ο όμιλος εμφάνισε ζημίες προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων της τάξης των 115 εκατ. ευρώ και καθαρές ζημίες 131,5 εκατ. ευρώ, αλλά εμφάνισε προσαρμοσμένα κέρδη (adjusted Εbitda) 7,3 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 8,76 εκατ. ευρώ το 2020. Το 2021 τα ίδια κεφάλαια υπήρξαν αρνητικά, έχοντας ανέλθει σε 76,7 εκατ. ευρώ, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην υλοποίηση του προγράμματος εθελουσίας εξόδου 1.976 υπαλλήλων, που είχε σημαντική επίδραση στα αποτελέσματα των ΕΛΤΑ.

Πηγή:kathimerini

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το