Τοπικά

ΕΛΜΕ: Να προσδιοριστούν οι ομάδες σχολείων της Μαγνησίας για να καλυφθούν τα λειτουργικά κενά

ELME2

Να προσδιοριστούν οι ομάδες σχολείων όπως οι «καλλικρατικοί» Δήμοι πρότεινε το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ  από τον περασμένο Δεκέμβριο στους συλλόγους διδασκόντων.

Συγκεκριμένα για την Α’ Μαγνησία 5 ομάδες και για τη Β’ Μαγνησίας 3 ομάδες όπως οι Δήμοι. Επίσης κοινοποιήθηκε το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Αρκετοί συνάδελφοι ζήτησαν διευκρινήσεις για την ανωτέρω πρόταση και έθεσαν ερωτήματα για το πως θα ρυθμίζονται οι υπηρεσιακές αλλαγές (οργανικές υπεραριθμίες και κάλυψη λειτουργικών κενών).

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ στο οποίο συμμετέχουν και οι αιρετοί του κλάδου στο ΠΥΣΔΕ, παίρνοντας υπόψη του οτι η σημερινή κατάσταση δημιουργεί λειτουργικά προβλήματα και αδικίες,  εξειδικεύει  την αρχική πρόταση και προτείνει, κατά πλειοψηφία:

  1. Να προσδιορισθούν οι ομάδες σχολείων όπως οι Δήμοι, συγκεκριμένα για την Α’ Μαγνησίας: Δήμος Βόλου, Ρήγα Φεραίου, Αλμυρού, Νοτίου Πηλίου, Ανατολικού Πηλίου και για τη Β’ Μαγνησίας: Σκιάθος, Σκόπελος, Αλόννησος. Δεν προτείνεται να καθοριστούν “ομορες” ομάδες διότι μετά το επίπεδο των ομάδων είναι δικαιότερο και λειτουργικότερο οι όποιες αλλαγές να γίνονται σε επίπεδο περιοχής μετάθεσης. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται στρεβλώσεις που θα οδηγούσαν εκτός των άλλων στην ουσιαστική κατάργηση του δικαιώματος “βελτίωσης” και “οριστικής τοποθέτησης”.
  2. Σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο οι υπεραριθμίες θα ρυθμίζονται εντός της ομάδας. Δηλαδή οι οργανικά υπεράριθμοι κάθε ειδικότητας, αν επιθυμούν κάποιο οργανικό κενό της ομάδας τους,  θα συγκρίνονται μεταξύ τους με βάση τα μόρια μετάθεσης τους. Υπενθυμίζεται οτι ο υπαράριθμος δεν “χάνει” την οργανική στο σχολείο του, παρά μόνο αν τοποθετηθεί  με αίτηση του σε οργανικό κενό άλλου σχολείου.
  3. Όλες οι άλλες οργανικές αλλαγές θα γίνονται σε επίπεδο περιοχής μετάθεσης. Συγκεκριμένα μετά τη ρύθμιση των υπεραθμιών (κατά ομάδα), εξετάζονται οι αιτήσεις “βελτίωσης” και “οριστικής τοποθέτησης” όσων βρίσονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ ή όσων ήρθαν με μετάθεση, συγκρινόμενοι με μόρια μετάθεσης. Για όσα οργανικά κενά δεν υπάρχουν αιτήσεις, δηλαδή δεν τα δηλώνει κανείς, τοποθετούνται εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ κατ’ αντίστροφη σειρά μορίων (όποιος έχει λιγότερα μόρια τοποθετείται στο σχολείο με τα περισσότερα μόρια δυσμενών συνθηκών).
  4. Για την κάλυψη λειτουργικών κενών προτείνεται η παρακάτω ρύθμιση με βάση τις αρχή της δικαιοσύνης, της κατά το δυνατό μείωσης των μετακινήσεων των εκπαιδευτικών και της κατά το δυνατόν μείωσης του αριθμού των εκπαιδευτικών ίδιας ειδικότητας που διδάσκουν στο ίδιο σχολείο. Βασικό κριτήριο θα είναι τα μόρια μετάθεσης τα οποία θα ανακοινώνονται ώστε να υπάρχει πλήρης έλεγχος και διαφάνεια. Εκτός από τα μόρια θα υπολογίζεται η ομάδα σχολίων και το ταίριασμα των ωρών του κενού με το πλεόνασμα ωρών του εκπαιδευτικού. Παράδειγμα: Αν στην ίδια ομάδα σχολείων 3 άτομα πλεονάζουν από 2 ώρες και ένα άτομο πλεονάζει 6 ώρες και  κάνουν όλοι αιτήσεις ζητώντας  ένα κενό ένα 6 ωρών και τρία κενά 2 ωρών, τα κενά της ομάδας θα καλυφθούν έτσι ώστε να λειτουργούν καλύτερα τα σχολεία και να μετακινούνται λιγότερο οι εκπαιδευτικοί, ακόμα και αν δεν τηρείται ακριβώς η σειρά των μορίων.

Αναλυτικότερα για την κάλυψη λειτουργικών κενών προτείνεται:

  • 1. Κατανομή των ωρών (σε Α’ και μετά σε Β’ ανάθεση) στο πλαίσιο του σχολείου και σε συναυλιζόμενο σχολείο (ίδια αυλή – ίδιο κουδούνι).
  • 2. Όσα κενά παραμένουν ανακοινώνονται κατά ομάδα και τα καταλαμβάνουν όσοι εκπαιδευτικοί της ίδιας ομάδας το επιθυμούν (με αιτήσεις προτίμησης) συγκρινόμενοι μεταξύ τους με βάση τα μόρια μετάθεσης και το ταίριασμα ωρών πλεονάσματος – κενού.
  • 3. Όσα κενά παραμένουν (δηλαδή δεν καλύφθηκαν σε επίπεδο ομάδας) διεκδικούνται (με αιτήσεις) σε επίπεδο περιοχής μετάθεσης με βάση τα μόρια από όσους βρίσονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και όσους τυχόν έχουν πλεόνασμα ωραρίου.
  • 4. Σε περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός δεν δηλώνει κενό της ομάδας του, πλεονάζει πάνω από 12 ώρες και αιτήται κενό άλλης ομάδας, η αίτηση του έχει την έννοια απόσπασης και θα παίρνει τα μόρια ως αποσπασμένος (και όχι της οργανικής του αν είναι περισσότερα).
  • 5. Τα υπόλοιπα κενά καλύπτονται από τους αποσπασμένους στην Α’ ή τη Β’ Μαγνησίας και όσα και πάλι παραμείνουν ή προκύψουν, καλύπτονται από αναπληρωτές.
  • 6. Λαμβάνεται μέριμνα ώστε να μην επιβαρύνεται ο ίδιος εκπαιδευτικός με πολλά σχολεία, ειδικά σε περιοχές με πολλά μόρια δυσμενών συνθηκών. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που υπάρχει ανάγκη συμπλήρωσης ωραρίου σε πάνω από 2 σχολεία, θα υπολογίζεται ανάλογη (άτυπη) μείωση ωραρίου.

Οι παραπάνω προτάσεις αφορούν τη Μαγνησία και μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα. Παράλληλα θα συμβάλουμε στο πλαίσιο της ΟΛΜΕ για ευρύτερες αλλαγές, που απαιτούν κεντρικές ρυθμίσεις, όπως το πως δίνεται “οργανική”, ειδικά ζητήματα για περιοχές και ορισμένες ειδικότητες, τη δικαιότερη μοριοδότηση κλπ. Συνεχίζουμε να διεκδικούμε κάλυψη κενών, διορισμούς – μεταθέσεις κλπ. Ειδικά για τις αποσπάσεις, παίρνοντας υπόψη και τη γνώμη των αποσπασμένων συναδέλφων και την πλειοφηφία των συναδέλφων στα νησιά, έχουμε προτείνει το χωρισμό των αποσπάσεων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ σε Α’ και Β’ Μαγνησίας.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Μαγνησίας καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να μελετήσουν και να συζητήσουν την ανωτέρω συνολική πρόταση.  Επίσης καλεί σε σύσκεψη  των εκπροσώπων των συλλόγων διδασκόντων την Πέμπτη 21/1 στις 6μμ στα γραφεία του 2ου ΕΠΑΛ Ν.Ι.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το