Τοπικά

Ελλείψει μαθητών δεν λειτουργεί ο τομέας δομικών έργων στη Β’ Τάξη του 1ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας “Θ”

epali

Ο νέος νόμος του υπουργείου Παιδείας που κάνει υποχρεωτική την ύπαρξη τουλάχιστον δεκατριών μαθητών για να λειτουργήσει ένας τομέας στη Β’ Τάξη των ΕΠΑΛ, προκαλεί ήδη προβλήματα στα σχολεία επαγγελματικής εκπαίδευσης της Μαγνησίας με τα πρώτα λουκέτα σε τομείς να μπαίνουν ήδη.
Για παράδειγμα στο 1ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας που διαθέτει τέσσερις τομείς, ο ένας τομέας και συγκεκριμένα των δομικών έργων φέτος δεν θα λειτουργήσει στη Β’ Τάξη.
Όπως εξήγησε ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας κ. Βάιος Λιαπόπουλος, στη Β’ Τάξη οι μαθητές που εγγράφηκαν στον τομέα δομικών έργων δεν ξεπερνούν τον αριθμό που έχει θέσει από φέτος το υπουργείο Παιδείας ως προϋπόθεση για τη λειτουργία των τομέων, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η λειτουργία του συγκεκριμένου τομέα. Ο τομέας δομικών έργων λειτουργεί στο 1ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας τουλάχιστον 20 χρόνια και φέτος είναι η πρώτη φορά που δεν θα λειτουργήσει τουλάχιστον στη Β’ Τάξη.

 
Αντιθέτως στη Γ’ Τάξη υπάρχουν μαθητές που παρακολουθούν τον τομέα. Βέβαια το μέτρο του υπουργείου με τον αριθμό μαθητών ανά ειδικότητα στους τομείς θα αφορά από του χρόνου και τη Γ’ Τάξη, οπότε και εκεί δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν ειδικότητες, αν δεν έχουν από δέκα μαθητές και πάνω.
Αυτό προβληματίζει ιδιαίτερα και τους καθηγητές των ΕΠΑΛ που ξαφνικά μπορεί να βρεθούν χωρίς αντικείμενο διδασκαλίας, αν καταργηθεί ο τομέας τους ελλείψει ενδιαφέροντος από τους μαθητές.
Και βέβαια και οι μαθητές πλήττονται ιδιαίτερα, καθώς αναγκάζονται να κάνουν αλλαγή σχεδίων. Για παράδειγμα οι μαθητές που ήθελαν να παρακολουθήσουν τον τομέα δομικών έργων, εγγράφηκαν τελικά στον τομέα εφαρμοσμένων τεχνών.

 
Στον τομέα δομικών έργων οι μαθητές εκπαιδεύονται σε θέματα οικοδομικής, τοπογραφίας, δημιουργίας τρισδιάστατων και δυσδιάστατων σχεδίων.
Μάλιστα φέτος τρεις υποψήφιοι έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις και πέτυχαν και οι τρεις στο ΤΕΙ Πολιτικών Μηχανικών.
Πάντως σημαντικό πρόβλημα για τη λειτουργία τομέων στη Β’ Τάξη αντιμετωπίζουν και άλλα ΕΠΑΛ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το