Πολιτισμός

«Ελληνική» παραλία στις Κάνες

kannes-anastopoulos
Χαμογελαστοί στην επίσημη πρωινή τους φωτογράφηση στην Κρουαζέτ, ο Ελληνας σκηνοθέτης Θάνος Αναστόπουλος και ο Ιταλός συνάδελφός του Νταβίντε Ντελ Ντέγκαν ήταν από τους πρωταγωνιστές της χθεσινής δεύτερης ημέρας του Φεστιβάλ των Κανών, πριν οι λαμπεροί Αμερικανοί σταρ Τζορτζ Κλούνεϊ και Τζούλια Ρόμπερτς εμφανιστούν για την επίσημη «πρώτη», εκτός διαγωνιστικού, της νέας ταινίας της Τζόντι Φόστερ «Το παιχνίδι του χρήματος».

Το ντοκιμαντέρ «Η τελευταία παραλία» των Αναστόπουλου και Ντελ Ντέγκαν, ελληνοϊταλογαλλική συμπαραγωγή, πραγματοποίησε χθες την παγκόσμια πρεμιέρα του ως μέρος των ειδικών προβολών του φεστιβάλ. Στο επίκεντρο της ταινίας, που αποτελεί ένα ντοκιμαντέρ ανθρωπολογικής παρατήρησης, βρίσκεται η έννοια των συνόρων όπως αυτή αναδεικνύεται δια της παραλιακής εγκατάστασης της Τεργέστης με τη λαϊκή ονομασία «Pedocin», όπου γυναίκες και άντρες λουόμενοι διαχωρίζονται από έναν τοίχο.
Η Ευρώπη των κλειστών και ανοιχτών συνόρων ταίριαξε απόλυτα χθες με το πολιτικό χρώμα που έδωσε στις Κάνες ο Τζορτζ Κλούνεϊ, θερμός υποστηρικτής της Χίλαρι Κλίντον στην κούρσα των φετινών αμερικανικών προεδρικών εκλογών. «Δεν θα υπάρξει πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ», είπε ο Κλούνεϊ στη συνέντευξη Τύπου αποσπώντας θερμό χειροκρότημα. «Ο φόβος δεν θα κυριαρχήσει στη χώρα μας. Δεν φοβόμαστε τους μουσουλμάνους ούτε τους μετανάστες ούτε τις γυναίκες. Δεν πρόκειται να φοβηθούμε τίποτα», δήλωσε αναφερόμενος στα πολλές φορές ρατσιστικά σχόλια του δισεκατομμυριούχου υποψηφίου με το κόμμα των Ρεπουμπλικάνων.
Ως πρωταγωνιστής της ταινίας της Φόστερ, ο Κλούνεϊ υποδύεται έναν πομπώδη γκουρού των οικονομικών και του χρηματιστηρίου, που κατά τη διάρκεια της τηλεοπτικής εκπομπής του πιάνεται όμηρος μαζί με την παραγωγό του (Τζούλια Ρόμπερτς) από έναν νεαρό άντρα που έχασε όλα του τα χρήματα ακολουθώντας τις συμβουλές του. Μιλώντας στους δημοσιογράφους ο Αμερικανός σταρ καταφέρθηκε και εναντίον των αμερικανικών δικτύων που έχουν χαλάσει το ειδησεογραφικό τους προφίλ μετατρέποντας τις ειδήσεις σε «infotainment», στοχεύοντας κυρίως στη διασκέδαση και κατόπιν στην πληροφόρηση του τηλεθεατή.
«Είναι καταστροφή ο τρόπος με τον οποίο ενημερωνόμαστε πλέον», είπε ο Κλούνεϊ, τονίζοντας ότι η άνοδος του Τραμπ είναι το αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής.

klounei-roberts

«Το ”Παιχνίδι του χρήματος” μιλάει για τη μετεξέλιξη της ανάμειξης των ειδήσεων με τη διασκέδαση. Εχει γίνει μεγάλο πρόβλημα. Οι ειδήσεις δεν είναι πια ο μεγάλος χαμένος της υπόθεσης ? παλιότερα δεν θα έβγαζες ποτέ χρήματα από τις ειδήσεις, απλά θα ενημέρωνες τον κόσμο. Υπήρχαν άλλα προγράμματα που θα έφερναν χρήματα», σημείωσε ο ηθοποιός και σκηνοθέτης, που εκτός από ενεργή συμμετοχή στην αμερικανική πολιτική, έχει σταθερά κριτική ματιά απέναντι στη δημοσιογραφία, γιος γαρ του Νικ Κλούνεϊ, πρώην παρουσιαστή ειδήσεων.
Ολα αυτά ενώ στον αέρα πλανιόταν ένα σκάνδαλο σε πλήρη εξέλιξη, από αυτά που μπορεί να αμαυρώσουν μια πρεμιέρα ή μια υπόληψη αλλά φέρνουν μεγάλη δημοσιότητα: το αμφιλεγόμενο αστείο περί βιασμού που έκανε ο οικοδεσπότης της τελετής έναρξης Λοράν Λαφίτ αναφερόμενος στον προσκεκλήμενο Γούντι Αλεν («Είναι πολύ ωραίο που γυρίζετε τόσες ταινίες στην Ευρώπη, ακόμα κι αν δεν καταδικάζεστε για βιασμό στις ΗΠΑ!») σόκαρε την αίθουσα του Palais και πήρε διαστάσεις λόγω τάιμινγκ. «Δεν κρίνω και δεν λογοκρίνω κανένα αστείο. Είμαι κι εγώ κωμικός και αισθάνομαι ότι οι κωμικοί πρέπει να είναι ελεύθεροι να κάνουν όποια αστεία θέλουν», απάντησε ο Αλεν στο πλαίσιο δημοσιογραφικού γεύματος.
Ομως την πρώτη ημέρα του φεστιβάλ στην οποία είχε την τιμητική του με την ταινία του «Cafe society», ο δημιουργός δέχτηκε πρόσθετο πλήγμα από άρθρο του Ρόναν Φάροου, γιου της πρώην συντρόφου του Μία Φάροου, που έγραψε στο περιοδικό «The Hollywood Reporter», εναντίον των media για τη στάση τους απέναντι στις κατηγορίες σεξουαλικής κακοποίησης που είχε εξαπολύσει η αδελφή του Ντίλαν για τον πατέρα τους Γούντι Αλεν. «Δεν διαβάζω τίποτα από όσα γράφονται για μένα, ούτε τις συνεντεύξεις που δίνω», ξεκαθάρισε ο ίδιος ενώ ο Λοράν Λαφίτ εξήγησε στο «Hollywood Reporter» πως δεν ήθελε να πληγώσει κανέναν και πως είχε γράψει το κείμενό του πριν από τρεις βδομάδες θέλοντας να σχολιάσει τον αμερικανικό πουριτανισμό και την ευρωπαϊκή εξορία του κατηγορούμενου για βιασμό στις ΗΠΑ, Πολάνσκι.

Πηγή www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το