Κόσμος

Έλλειψη 400.000 οδηγών φορτηγών στην Ευρώπη

Το να οδηγεί κανείς φορτηγό δεν είναι πλέον ελκυστικό: στη Γηραιά Ηπειρο υπάρχει έλλειψη 400.000 οδηγών φορτηγών, με τις ευρωπαϊκές μεταφορικές εταιρείες να δυσκολεύονται να προσελκύσουν προσωπικό με σχετικά χαμηλούς μισθούς και περίπλοκες συνθήκες εργασίας. Η έλλειψη είχε γίνει ήδη αισθητή πριν από την πανδημία του κορωνοϊού και τα πράγματα επιδεινώθηκαν όταν η οικονομία άρχισε να ανακάμπτει, ειδικά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η κατάσταση εκεί εκτραχύνθηκε και λόγω εξόδου της χώρας από την Ε.Ε. Το ζήτημα πάντως αφορά όλες τις χώρες.

Η Πολωνία έχει έλλειμμα άνω των 120.000 οδηγών, η Γερμανία περίπου 60.000 και η Ισπανία 15.000, σύμφωνα με μελέτη της βρετανικής εταιρείας ανάλυσης δεδομένων του κλάδου, Transport Intelligence (TI), όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. «Οι λόγοι είναι πολλοί», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Βιολέτα Κετσκαρόφτσκα, που δημοσίευσε τη μελέτη το καλοκαίρι για λογαριασμό της TI. «Ο πληθυσμός των οδηγών γερνάει, οι νέοι δεν ενδιαφέρονται για το επάγγελμα, οι συνθήκες εργασίας δεν είναι καλές, οι μισθοί είναι χαμηλοί».

Σε ορισμένες χώρες το τέλος της υποχρεωτικής στρατιωτικής θητείας έχει επίσης στερήσει από τις εταιρείες ήδη εκπαιδευμένους οδηγούς. Στην έκθεση για τον κλάδο επιμελητείας Solutrans, που άνοιξε την Τρίτη κοντά στη Λυών της Γαλλίας, πολλοί εκπαιδευτικοί φορείς προσπαθούν να προσελκύσουν υποψηφίους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να οδηγήσουν ένα βαρύ όχημα σε προσομοιωτή, να μπουν σε ένα μοντέλο και να δοκιμάσουν το κιβώτιο των 8 ταχυτήτων. «Είναι επαγγέλματα με τεράστιες ευθύνες που έχουν εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια», δήλωσε ο Ρεγκίς Γκαρσιά, από την εταιρεία εκπαίδευσης Aftral. «Δεν είναι απαραίτητα πιο απλό, αλλά είναι λιγότερο μηχανικό και χειρωνακτικό, ενώ υπάρχει μεγάλη βοήθεια από ηλεκτρονικά μέσα». Οι οδηγοί διανύουν μικρότερες αποστάσεις σε σχέση με το παρελθόν.

Από τις γαλλικές επιχειρήσεις λείπουν 40.000-50.000 άτομα, δηλαδή δύο φορές περισσότερα από το 2017. «Η εικόνα του Ρενέ, του οδηγού φορτηγών με τα τατουάζ, συνεχίζει να μας βλάπτει», δήλωσε η Μαρίνα Βερμπέρ-Γκρομπέλ, επικεφαλής του κλάδου αυτού στην Pôle Emploi. «Λέμε στις επιχειρήσεις ότι πρέπει να υπάρχουν καλές συνθήκες εργασίας και καλή εκπαίδευση των οδηγών».

Πηγή:kathimerini

Share
Ετικέτες: οδηγοίφορτηγά

Πρόσφατα άρθρα

Ανήλικοι λήστεψαν 54χρονο εκπαιδευτικό έξω από σχολείο

Τρεις ανήλικοι λήστεψαν 54χρονο εκπαιδευτικό την ώρα που αποχωρούσε από το σχολείο, στο Κορδελιό Θεσσαλονίκης.…

28 Νοεμβρίου 2023

Σπουδαίο “διπλό” του Τοξότη σε βάρος του Ρήγα στην Α’ ΕΠΣΘ

Δραματική εξέλιξη είχαμε στο σημαντικότερο παιχνίδι της 9ης αγωνιστικής της Α’ ΕΠΣΘ ανάμεσα στον Γ.Σ.…

28 Νοεμβρίου 2023

Οι φετινές γιορτές στα Lidl έρχονται με κάλαντα και χριστουγεννιάτικο διαγωνισμό Lidl Plus με περισσότερους νικητές από κάθε άλλη φορά και δώρα αξίας 150.000€

Φέτος τα Χριστούγεννα, το πρόγραμμα πιστότητας Lidl Plus μοιράζει σε 150 τυχερούς χρήστες της εφαρμογής…

28 Νοεμβρίου 2023

Ο Αγιόκαμπος… μετακόμισε στην Κάρλα – Απίστευτο βίντεο με την φουρτουνιασμένη λίμνη

Τρεις μήνες σχεδόν μετά τις πλημμύρες, που «σάρωσαν» τη Θεσσαλία, τα συσσωρευμένα νερά της λίμνης…

28 Νοεμβρίου 2023

Χωρίς Τζέκα θα αγωνιστεί με τον Πανιώνιο ο Ολυμπιακός

Τον Πανιώνιο Νέας Ιωνίας αντιμετωπίζει αύριο στις 3 μ.μ. στο Βασδέκειο ο Ολυμπιακός. Το ματς…

28 Νοεμβρίου 2023

Ψήφισμα του ΠΑΝΔΟΙΚΟ για το LNG

Στο 33ο συνέδριο του ΠΑΝΔΟΙΚΟ αποφασίστηκε να εκδοθεί το ακόλουθο ψήφισμα: Οι Σύνεδροι του 33ου…

28 Νοεμβρίου 2023