Lifestyle, Θ Plus

Ελένη Ράντου: «Η κατάχρηση εξουσίας φοράει ανδρικά παντελόνια – Το σύστημα τους επιβραβεύει»

Η Ελένη Ράντου, μία από τις πιο επιτυχημένες και αγαπημένες πρωταγωνίστριες του θεάτρου και της τηλεόρασης, γυρνά τον χρόνο πίσω, στην εκπομπή «Προσωπικά» της ΕΡΤ. Στη συνέντευξή της το βράδυ της Παρασκευής (26/2) στην Έλενα Κατρίτση, η ηθοποιός έκανε αρχικά μια στάση στο Χαϊδάρι όπου μεγάλωσε και θυμήθηκε τότε που ξεκινούσε αξημέρωτα, να πάει με το λεωφορείο στα μαθήματα που παρακολουθούσε στη Γαλλική φιλολογία και στη συνέχεια στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου.

Η Ελένη Ράντου, που αυτό το διάστημα κάνει τα γυρίσματα της νέας κωμικής σειράς μυθοπλασίας της ΕΡΤ1, «Ζακέτα να πάρεις», μίλησε για την περιοχή που γεννήθηκε και την αίσθηση που υπήρχε όταν ξεκινούσε, ότι «το ταβάνι ήταν πολύ συγκεκριμένο για κάποιον που προερχόταν από μια εργατική συνοικία του Αιγάλεω city», όπως είπε χαρακτηριστικά. Πολλοί οι ρόλοι που έχει επωμιστεί τα τελευταία χρόνια. Πρωταγωνίστρια, συγγραφέας, θιασάρχης, παραγωγός, σύζυγος, μητέρα, κόρη. «Στη φάση που βρίσκομαι τώρα ως κόρη, είμαι μαμά… Γιατί η μητέρα μου χρειάζεται πλέον μια μαμά. Δεν ξέρω αν είναι από κεκτημένη ταχύτητα που ακούω το όνομά μου. Κάποιες φορές, μου τίθεται η ερώτηση ποιά είμαι…».

Η Ελένη Ράντου αναφέρθηκε και στις δυσκολίες που αντιμετώπισε στο θέατρο, προκειμένου να βρει ηθοποιούς για τους ανδρικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους, στα έργα που ανεβάζει: «Κάποιοι προτιμούν να μη δουλεύουν με γυναίκες κι αυτό το βλέπω την τελευταία δεκαετία. Μαζεύονται πάρα πολλοί άνδρες και παίζουν έργα για να μας αποφεύγουνε. Προφανώς αισθάνονται πιο άνετα μεταξύ τους. Παλιά, ο χώρος του θεάτρου ήταν γυναικοκρατούμενος, ενώ σήμερα είναι νομίζω ανδροκρατούμενος. Έτσι κι αλλιώς σε οποιονδήποτε τομέα, η εξουσία φοράει πάντα παντελόνια. Ανδρικά παντελόνια. Και η κατάχρηση της εξουσίας κι αυτή φοράει ανδρικά παντελόνια. Γιατί αναγκαστικά πρέπει να έχεις εξουσία για να κάνεις κατάχρηση».

Για τα περιστατικά κακοποίησης που καταγγέλλονται τον τελευταίο καιρό στον καλλιτεχνικό χώρο, τόνισε: «Για πρώτη φορά, ακούγοντας τέτοια περιστατικά, η κοινωνία αντέδρασε χωρίς να ενοχοποιήσει το θύμα. Δεν του το καταλογίζει, “α, τα ήθελες κι εσύ, καλά να πάθεις”. Υπάρχει μεγαλύτερη ευαισθησία στο σοκ που παθαίνει το θύμα. Ίσως κι αυτός είναι ένας λόγος “γιατί τώρα;”».

Και συνέχισε λόγοντας: «Και ποιος δεν έχει δεχτεί παρενόχληση; Σε όλους τους χώρους. Η κατάχρηση εξουσίας, η παρενόχληση, η παιδοφιλία υπάρχει σε όλη την κοινωνία. Το θέατρο έχει ενοχοποιηθεί σαν ο χώρος που συμβαίνουν μόνο αυτά. Η τωρινή κατάσταση με έπιασε αδιάβαστη. Ήξερα για συμπεριφορές που είναι ανάρμοστες εργασιακά, ότι υπάρχουν δύσκολοι άνθρωποι. Αυτές τις λεπτομέρειες που διαβάζω, δεν τις ήξερα. Προσπαθώ να πάρω απόσταση και βλέπω πώς ένα ολόκληρο σύστημα επιβραβεύει την κατάχρηση εξουσίας. Το σύστημα έχει δώσει πολλά μπράβο σε αυτούς τους ανθρώπους και τους έχει παραδώσει τα κλειδιά».

«Γιατί πρέπει να είσαι ένας αρρωστημένος άνθρωπος και αυτό το πράγμα να το εμπιστεύεται το σύστημα; Επομένως σε ενθαρρύνει και σου δίνει θέσεις εξουσίας επειδή σε αναγνωρίζει σαν δικό του παιδί.».

Η αγαπημένη ηθοποιός αναφέρεται ακόμα στη σχέση ζωής με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου: «Όταν βρέθηκα δίπλα στον Βασίλη, εγώ μόλις ξεκινούσα και έπρεπε να σταθώ στο ύψος μιας πολύ μεγάλης ιστορίας. Υπήρχε κι ένα περιβάλλον γυναικών οι οποίες ήταν έξαλλες μαζί μου. Τι είχα ακούσει! Επειδή φορούσα μίνι, ήμουν φτηνιάρα, ελαφριά, έλεγαν ότι θα τον εκμεταλλευτώ… […] Νομίζω ότι δεν με έχει αγαπήσει άνθρωπος, περισσότερο από τον Βασίλη, γιατί με έχει αποδεχθεί, ακριβώς όπως είμαι. Δεν έχει προσπαθήσει να με αλλάξει, με σεβάστηκε, με εκτίμησε πάρα πολύ, με ένα διακριτικό τρόπο, χωρίς να το δείχνει ούτε στον εαυτό του, ούτε σε εμένα! Συνήθως το μαντεύω. Επιμείναμε σε αυτή τη σχέση, την προστατεύσαμε και την κρατήσαμε. Είναι ένας κύκλος ζωής που μου φέρνει γαλήνη».

Ελένη Ράντου «Ζακέτα να πάρεις»
Άρχισαν τα γυρίσματα της νέας κωμικής σειράς μυθοπλασίας της ΕΡΤ1, «Ζακέτα να πάρεις», και ήρθε η ώρα να απολαύσετε το πρώτο teaser, που μόλις βγήκε στον αέρα. Πρωταγωνίστριες η Ελένη Ράντου, η Δάφνη Λαμπρόγιαννη και η Φωτεινή Μπαξεβάνη στον ρόλο των τριών Ελληνίδων μανάδων, οι οποίες αναστατώνουν με κάθε πιθανό -και απίθανο- τρόπο τη ζωή των πολυαγαπημένων γιων τους, που υποδύονται οι Βασίλης Αθανασόπουλος, Παναγιώτης Γαβρέλας και Μιχάλης Τιτόπουλος.

Οι τρεις νέοι ηθοποιοί, που προστίθενται στο καστ της σειράς, έχουν αξιόλογες θεατρικές σπουδές και συμμετοχές σε σημαντικές παραστάσεις και παραγωγές. O Μιχάλης Τιτόπουλος είναι ο Λουκάς, γιος της Φούλης (Ελένη Ράντου), ο Βασίλης Αθανασόπουλος ενσαρκώνει τον Μάνο, γιο της Δέσποινας (Δάφνη Λαμπρόγιαννη) και ο Παναγιώτης Γαβρέλας υποδύεται τον Ευθύμη, γιο της Αριστέας (Φωτεινή Μπαξεβάνη). Ακόμη, στον ρόλο της Ευγενίας, γυναίκας του Λουκά, θα δούμε την Αρετή Πασχάλη, ενώ τον ρόλο της φιλενάδας του Μάνου, Τόνιας, ερμηνεύει η Ηρώ Πεκτέση.

Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Αντώνης Αγγελόπουλος, ο οποίος έχει αφήσει τη σφραγίδα του σε μερικές από τις πιο επιτυχημένες ταινίες και σειρές της ελληνικής τηλεόρασης (Είσαι το ταίρι μου, Παρά πέντε, Σαββατογεννημένες, Safe Sex, κ.ά.), ενώ το σενάριο είναι του Νίκου Μήτσα (Το σόι σου, Σπίτι είναι κ.ά.).

Κεντρικό θέμα της κωμικής σειράς η πολυσυζητημένη σχέση μάνας-γιου, καθώς με αφετηρία τη χιλιοειπωμένη φράση «Ζακέτα να πάρεις», την κλασική και διαχρονική ατάκα, που μόνο η Ελληνίδα μάνα έχει το… προνόμιο να γνωρίζει, καταγράφεται, μέσα από τραγελαφικές και σπαρταριστές καταστάσεις, η ιστορία τριών γυναικών-μανάδων, τόσο διαφορετικών, αλλά και τόσο ίδιων μεταξύ τους.

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το