Τοπικά

Ελάχιστα τα ηλεκτροκινούμενα αυτοκίνητα στον Βόλο- Δυσφορία για τις προδιαγραφές λειτουργίας συνεργείων

Σοβαρές ενστάσεις αναφορικά με τις κυβερνητικές αποφάσεις για τη λειτουργία των συνεργείων που θα συντηρούν και θα επισκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα, εκφράζουν μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας σημειώνοντας πως πολλές από τις προτάσεις που κατέθεσαν για το ζήτημα στα αρμόδια υπουργεία δεν εισακούστηκαν.
Ο αντιπρόεδρος στην Ομοσπονδία, από τους πιο πολύπειρους στον χώρο, διατηρώντας εδώ και δεκαετίες συνεργείο αυτοκινήτων σε κεντρικό δρόμο του Βόλου, Χρήστος Ευαγγέλου, υπογραμμίζει πως η Πολιτεία αντιμετωπίζει το ηλεκτρικό όχημα φοβικά, ενώ ουσιαστικά δεν είναι κάτι πολύ διαφορετικό από αυτά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επισημαίνει πως η Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε πρόσφατα και καθορίζει τον τρόπο λειτουργίας των συνεργείων αναφορικά με τη συντήρηση και επισκευή των ηλεκτρικών, θέτει κάποιες προϋποθέσεις που μπορούν να χαρακτηριστούν ως πολύ σοβαρές. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τον κ. Ευαγγέλου, το όχημα που κινείται με ηλεκτρισμό το βλέπουν τα υπουργεία, ως ένα «επικίνδυνο πράγμα, με τους αρμόδιους να εμπιστεύονται τους θεωρητικούς γραφειοκράτες, αντί τους επαγγελματίες του χώρου που υποβάλουν τεκμηριωμένες προτάσεις». Για να μπει… κατσαβίδι σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ο μηχανικός θα απασφαλίσει πρώτα την παροχή υψηλής τάσης από τον συσσωρευτή και στη συνέχεια θα γίνει η οποιαδήποτε εργασία, με τον τεχνικό να κινείται όπως στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, χωρίς να υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφορά. «Τα ηλεκτρικά είναι σαν τα υπόλοιπα οχήματα, αν και το υψηλό τους κόστος οφείλεται στις απαιτήσεις αποθήκευσης της ηλεκτρικής ενέργειας μέσω των μπαταριών, κάτι που αναμένεται να αλλάξει τα επόμενα 5 με 10 χρόνια με τη δημιουργία μπαταριών με ιόντα νατρίου οι οποίες θα είναι πολύ φθηνότερες από τις σημερινές». Το γεγονός αυτό, όπως αναφέρει ο κ. Ευαγγέλου, θα ρίξει τις τιμές πώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς οι συσσωρευτές αποτελούν το 35% του κόστους αγοράς ενός οχήματος. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά δεν αποτελούν πανάκεια, αφού από το 2019 και μετά έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι οποίοι είναι τεχνολογικά πολύ εξελιγμένοι, προσφέροντας λύσεις με τη σειρά τους στους καταναλωτές σε πιο προσιτή μάλιστα τιμή. Όμως, και τα ηλεκτρικά διαθέτουν πολλά πλεονεκτήματα, όπως για παράδειγμα σε κατηφόρα οι κινητήρες τους μετατρέπονται σε γεννήτριες γεμίζοντας τις μπαταρίες…
Καταρτισμένο προσωπικό
Ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Συνεργείων εκφράζει την άποψη πως πλέον οι μηχανικοί έχουν το γνωστικό υπόβαθρο να συντηρήσουν και να επισκευάσουν σωστά ένα ηλεκτρικό όχημα. Στο πλαίσιο αυτό έχουν πραγματοποιηθεί επιμορφωτικά σεμινάρια, υπό την αιγίδα του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών Μαγνησίας, ενώ ήδη διεξάγονται και σεμινάρια μέσω τηλεκπαίδευσης, εξαιτίας των μέτρων για τον Covid, όμως, το πρόβλημα είναι πως εάν δεν υπάρξει επαφή εκ του σύνεγγυς το αποτέλεσμα δεν θα είναι όπως θα έπρεπε. «Ελπίζουμε με αρκετό διάβασμα και αλληλοπληροφόρηση να τα καταφέρουμε».
Το μέλλον τα ηλεκτροκίνητα
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΙΣΑΜ Σταύρος Ζεϊμπέκης υποστήριξε τόσο ο τοπικός σύλλογος, όσο και η ομοσπονδία κατέθεσαν τις προτάσεις τους για το θέμα των προϋποθέσεων για την επισκευή και συντήρηση των ηλεκτρικών οχημάτων, στο υπουργείο Μεταφορών, το οποίο αναδιαμόρφωσε πολλά σημεία στην τελική απόφαση, από αυτά που υπήρχαν αρχικά και θεωρούνταν χιμαιρικά. Παράλληλα χαρακτηρίζει την ηλεκτροκίνηση ως το μέλλον για την κίνηση στον δρόμο, αφού διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως η απουσία εκτεταμένου σέρβις, οι μπαταρίες δεν χρειάζεται να συντηρηθούν κ.ά. «Πριν από περίπου τρία χρόνια οκτώ μέλη του Συλλόγου είχαν μεταβεί στη Γερμανία για να εκπαιδευτούν αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση» ανέφερε ο κ. Ζεϊμπέκης, δηλώνοντας ταυτόχρονα σίγουρος πως οι μηχανικοί μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Ελάχιστα τα ηλεκτρικά στον Βόλο
Αξίζει να σημειωθεί πως αυτή τη στιγμή στη Μαγνησία κυκλοφορούν ελάχιστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις δεν ξεπερνούν τον αριθμό των 10 κομματιών. Τα λίγα αυτά οχήματα συντηρούνται στα συνεργεία των αντιπροσωπειών, απ’ όπου αγοράστηκαν, καλυπτόμενα στις πλείστες των περιπτώσεων από τις εργοστασιακές εγγυήσεις.
Τουλάχιστον 24 τ.μ.
Όπως αναφέρει η Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στις αρχές του μήνα, κάθε συνεργείο οχημάτων υψηλής τάσης οφείλει να διαθέτει έναν κύριο χώρο επισκευής και συντήρησης που θα είναι επιφάνειας τουλάχιστον 24 τ.μ. Θα πρέπει να διαθέτει ειδική σήμανση απαγόρευσης εισόδου στους μη έχοντες εργασία (αλυσίδα πάνω σε κολονάκια και ευδιάκριτες πλαστικές πινακίδες απαγόρευσης), ενώ κατά την παραμονή ηλεκτροκίνητου οχήματος στον χώρο θα πρέπει να τοποθετηθεί πάνω στο παρμπρίζ του ειδική ευδιάκριτη πινακίδα (προειδοποίηση ότι πρόκειται για όχημα υψηλής τάσης) και το όνομα του τεχνίτη του συνεργείου. Ταυτόχρονα τα συνεργεία θα πρέπει να διαθέτουν ειδικό χώρο εναπόθεσης, επισκευής ή φύλαξης της μπαταρίας του οχήματος υψηλής τάσης, ελάχιστης επιφάνειας 15 τ.μ. Ο συγκεκριμένος χώρος πρέπει να είναι περιμετρικά κλειστός και η είσοδός του να διαθέτει πόρτα ύψους τουλάχιστον 2 μέτρων. Στην περίπτωση που δεν είναι δυνατή η ύπαρξη ειδικού χώρου εναπόθεσης, επισκευής ή φύλαξης της μπαταρίας εντός του συνεργείου, απαιτείται η σύμβαση με φορέα διαχείρισης μπαταριών ή με εισαγωγέα αυτοκινήτων και η ύπαρξη ειδικού κιβωτίου μεταφοράς μπαταριών. Ο χώρος αναμονής και ελέγχου του οχήματος υψηλής τάσης θα πρέπει να έχει ελάχιστο εμβαδό 32,2 τ.μ. και είναι ο χώρος στον οποίο παραμένει το όχημα από τη στιγμή της παραλαβής του από τον ιδιοκτήτη μέχρι την είσοδο στον χώρο επισκευής και συντήρησης. Ο χώρος αναμονής και ελέγχου επιβάλλεται περιμετρικά να ασφαλίζεται και αυτός με ειδική σήμανση, ενώ μπορεί να βρίσκεται εντός του συνεργείου ή στο προαύλιο. Επιπλέον για πρώτη φορά οι χώροι υγιεινής στις εγκαταστάσεις συνεργείων επισκευής και συντήρησης οχημάτων απαιτείται να είναι προσβάσιμοι σε εμποδιζόμενα άτομα και Άτομα με Αναπηρία, ενώ απαιτείται και η διαμόρφωση χώρου υποδοχής (επίσης απαιτείται για πρώτη φορά στις προδιαγραφές των συνεργείων). Με επαρκή κλιματισμό, εξαερισμό και προσβάσιμος σε εμποδιζόμενα άτομα και άτομα με αναπηρία θα πρέπει να είναι και ο χώρος στον οποίο θα εκτελούνται οι γραφειακές εργασίες του συνεργείου και των τεχνικών.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το