Τοπικά

Εκπαιδευτικοί πολλών ταχυτήτων στα σχολεία της Μαγνησίας

Εκπαιδευτικοί πολλών ταχυτήτων υπάρχουν πλέον στα σχολεία, οι οποίοι αμείβονται από διάφορες πηγές. Μόνιμοι εκπαιδευτικοί, αναπληρωτές με πλήρες ωράριο, αναπληρωτές με μειωμένο ωράριο, συμβασιούχοι οκτάμηνης διάρκειας, συμβασιούχοι από την κοινωφελή εργασία είναι μερικές από τις κατηγορίες που μπορεί να συναντήσει κανείς στα σχολεία πλέον, ιδίως αυτά που έχουν πολλούς μαθητές και χρειάζονται μεγάλο διδακτικό προσωπικό.

Μάλιστα από την άποψη του πολυπληθούς προσωπικού δεν είναι υπερβολή να ειπωθεί πως με… μικρομεσαίες επιχειρήσεις μοιάζουν πλέον τα πολυθέσια Δημοτικά, καθώς διαθέτουν εκπαιδευτικό προσωπικό που αγγίζει τα 30 άτομα, ενώ αν προστεθούν και οι συμβασιούχοι διαφόρων ειδικοτήτων που προσλαμβάνονται κατά καιρούς, τότε αγγίζουν τους 35-40 εργαζόμενους.
Ένα επίσης ενδιαφέρον στοιχείο είναι οι πολλές και διαφορετικές ταχύτητες εργαζομένων που υπάρχουν πλέον μέσα σε ένα σχολείο.

Για παράδειγμα σε ένα 12θέσιο Δημοτικό εργάζονται 15 και πλέον δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που είναι μόνιμοι του Δημοσίου. Συγχρόνως δραστηριοποιούνται αναπληρωτές δάσκαλοι και καθηγητές ειδικοτήτων εκ των οποίων άλλοι πληρώνονται από το ΕΣΠΑ και άλλοι από τον κρατικό προϋπολογισμό. Και είναι γνωστό πως οι μόνιμοι με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα. Στο μόνιμο προσωπικό εντάσσονται σε ορισμένα σχολεία και οι καθαρίστριες, αλλά και σχολικοί φύλακες.
Παράλληλα σε τόσο μεγάλα σχολεία υπάρχουν και συμβασιούχοι με διάφορες ειδικότητες. Έτσι δραστηριοποιούνται οι καθαρίστριες που έχουν μια σύμβαση λίγων μηνών. Επίσης υπάρχουν οι συμβασιούχοι μέσω της κοινωφελούς εργασίας με πεντάμηνη ή οκτάμηνη σύμβαση. Αυτοί οι συμβασιούχοι είναι κυρίως γενικών καθηκόντων, ενώ μέσα από διάφορα προγράμματα ΕΣΠΑ ενεργοποιούνται στα σχολεία ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί.

Οι ανάγκες αλλά και η εξέλιξη της ίδιας της κοινωνίας έχουν επιδράσει στη μορφή του σχολείου που ο ρόλος του δασκάλου μοιράζεται με πολλές άλλες ειδικότητες ώστε να καλύπτεται ένα ευρύ φάσμα κοινωνικών, μορφωτικών και οργανωτικών απαιτήσεων που έχει μια σχολική μονάδα με 200 μαθητές συν τους γονείς τους. Και βέβαια αυτή η κατάσταση αυξάνει τις απαιτήσεις για ορθή διαχείριση του προσωπικού, των μαθητών και των γονέων που αποτελούν ένα αδιάσπαστο κρίκο στη λειτουργία του σχολείου.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το