Τοπικά

Εκπαιδευτική εκδρομή μαθητών του 6ου Γυμνασίου Βόλου με το πρόγραμμα “Κάστρα, οι φρουροί της Ελλάδας” 

Με σύμμαχο τον ανοιξιάτικο καιρό πραγματοποιήθηκε από τις 18 – 21 Απριλίου 2019 η προγραμματισμένη εδώ και ένα χρόνο εκπαιδευτική εκδρομή 25 μαθητών του 6ου Γυμνασίου Βόλου στη Δυτική Ελλάδα, στο πλαίσιο του προγράμματος «Κάστρα, οι φρουροί της Ελλάδας» με τελικό προορισμό την πόλη του Μεσολογγίου, για να συμμετάσχουν στις γιορτές εξόδου της Ιερής Πόλης, που πραγματοποιούνται το Σάββατο του Λαζάρου. Το περιβαλλοντικό πρόγραμμα εκπονείται εκτός σχολικού ωραρίου για δεύτερη χρονιά από τη φιλόλογο Βασιλική Πατσαρούχα.

Στο κάστρο Ναυπάκτου

Τα κάστρα ατενίζουν το Ιόνιο ή φυλάνε περάσματα, φρουροί μιας άλλης εποχής, με τις ζεματίστρες και τους προμαχώνες τους, άλλα διατηρημένα κι άλλα εγκαταλελειμμένα στην τύχη τους, κέντρισαν το ενδιαφέρον και τον θαυμασμό των μαθητών:

· των Ιωαννίνων, που κρατάει φυλακισμένη την παλιά πόλη μαζί με το Δημοτικό και το Βυζαντινό μουσείο τα οποία επισκέφθηκαν· του Αλή Πασά στην Ανθούσα, με το θολωτό περιφερειακό διάδρομο και τα ρωσικά πυροβόλα που κείτονται στο χώμα
· της Πάργας, με την πανοραμική θέα της πόλης και του μικρού νησιού με το εκκλησάκι της Παναγίας
· του Παντοκράτορα στην Πρέβεζα, χτισμένο κι αυτό απ’ τον Αλή στην είσοδο του Αμβρακικού κόλπου για τον έλεγχο της ναυσιπλοΐας ενώ της Βόνιτσας που έχει χαρακτηρισθεί ως “προέχον βυζαντινόν μνημείον”, με Βασιλικό Διάταγμα του 1922, τον αγναντεύει από ψηλά
· της Ναυπάκτου, το μοναδικό στην Ευρώπη με πέντε αμυντικές ζώνες και θέα στο σύγχρονο θαύμα της αρχιτεκτονικής, τη γέφυρα που ζεύει τη Στερεά Ελλάδα με την Πελοπόννησο. Τελευταίο εκείνο τ’ αλωνάκι του Διονυσίου Σολωμού στο Α΄ σχεδίασμα – τον φράχτη όπως τον είχαν αποκαλέσει οι πολιορκητές – της Ιερής πόλης του Μεσολογγίου όπου οι μαθητές του 6ου Γυμνασίου Βόλου παρακολούθησαν (μοναδικό σχολείο απ’ όλη την Ελλάδα) τη μεγάλη παρέλαση και τη ρεαλιστική αναπαράσταση της ανατίναξης του Χρήστου Καψάλη κάτω απ’ τον ήχο των κανονιών, μέσα στον κήπο των Ηρώων, έχοντας τα διαπιστευτήρια που τους προμήθευσε η φιλόλογος, κ. Σοφία Λαναρά, αντιπρόεδρος του Πνευματικού κέντρου της Ιερής πόλης του Μεσολογγίου.

Στο Μνημείο του Ζαλόγγου

Στο ταξίδι αυτό, τα κάστρα δεν ήταν το μόνο μέλημα των εκδρομέων. Οι ομορφιές της Ελλάδας είναι ατελείωτες όπως και η μακραίωνη ιστορία της. Στο διάβα τους προσευχήθηκαν σε μοναστήρια κι εκκλησίες: Του Αγίου Στεφάνου στα Μετέωρα, στη Μονή Παναγίας Μολυβδοσκέπαστης στην Κόνιτσα, στην Παρηγορίτισσα της Άρτας, στη Μονή Αγίου Νικολάου Φιλανθρωπινών με τους εφτά σοφούς της αρχαιότητας, στο νησάκι της Παμβώτιδας και τέλος στη Μονή Παναγίας Δαμάστας, που ευλογήθηκαν τα όπλα του Θανάση Διάκου. Περιηγηθήκαμε στους αρχαιολογικούς χώρους: της Δωδώνης, το Νεκρομαντείο του Αχέροντα, και της Νικόπολις.

Στο Μουσείου Πολέμου Καλπακίου

Τους μάγεψαν τα μουσεία: του Αλή πασά με τα προσωπικά του αντικείμενα, του Παύλου Βρέλλη με τα κέρινα ομοιώματα, το Στρατιωτικό Μουσείο Πολέμου, στο Καλπάκι, έναν τόπο πολύ γνωστό από τις ηρωικές μάχες που έγιναν εδώ από την VIIIη Μεραρχία Πεζικού στην πρώτη φάση του Ελληνοϊταλικού πολέμου του 1940-41.

Στο Αρχαίο θέατρο Δωδώνης

Οι μαθητές διαβήκανε τα ονομαστά Ηπειρώτικα γεφύρια, της Άρτας, της Κόνιτσας και της Κλειδωνιάς, που γεφυρώνει τον ορμητικό Βοϊδομάτη, στα νερά του οποίου έκαναν ράφτινγκ.
Γνώρισαν το Κέντρο Προβολής & Υποδοχής Επισκεπτών «Άννα Πετροχείλου» του σπηλαίου Περάματος, το χώρο έκθεσης με τα γεωλογικά και παλαιοντολογικά ευρήματα καθώς και τον πλούσιο διάκοσμο του σπηλαίου από σταλακτίτες, σταλαγμίτες και κουρτίνες.

Στο Γιοφύρι της Άρτας

Ένιωσαν δέος και συγκίνηση σκαρφαλώνοντας στον γκρεμό του Ζαλόγγου, όπου θυσιάστηκαν χορεύοντας οι Σουλιώτισσες, υπερμεγέθεις πέτρινες φιγούρες σήμερα.
Απ’ το ταξίδι αυτό στην ιστορία και στον πολιτισμό της χώρας μας οι μαθητές αποκόμισαν πλούσιες εμπειρίες και γνώσεις, ενώ παράλληλα εκπληρώθηκαν όλοι οι εκπαιδευτικοί στόχοι που τέθηκαν αρχικά. Το ταξίδι διοργανώθηκε από τη φιλόλογο κ. Βασιλική Πατσαρούχα, συνόδευσε η Υποδιευθύντρια του σχολείου κ. Δήμητρα Κούκιου.

Ράφτινγκ

Μαθητές που συμμετείχαν:
Αλεξίου Αθανάσιος Β1, Αλεξίου Νικόλαος Β1, Αλεξογιάννης Κωνσταντίνος Β2, Αμουτζά Δήμητρα Γ1, Βαμβακά Γεωργία – Ειρήνη Α2, Βανακλιώτη Αναστασία Α2, Γανωτής Χρήστος Β1, Γεωργούδη Ελένη Γ2, Γιαμαρέλου Παρασκευή Α2, Γκουγκουτούδη Ελεάνα Α1, Ευαγγελινού Ελένη Άννα Α3, Ευαγγελινός Ευάγγελος Α2, Ζαβός Απόστολος Α1, Κομνιανός Μάριος Β2, Κυρίτσης Απόστολος Β2, Μάντη Έλενα Β2, Μαυροφριδάκη Ελένη Α1, Μιχαλόπουλος Διονύσης – Γεώργιος Β2, Παπαδημητρίου Αναστασία Γ1, Πετσεπές Δημήτριος Γ3, Σταμάτη Άρτεμις Γ3, Τσιλοπάνος Ιωάννης Β3, Τσιότρα Αικατερίνη Γ3, Στούμπος Λάμπρος Β4, Φραγκούλης Δημήτριος Γ3

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το