ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο καιρός σήμερα στον Βόλο

Τοπικά

Τοπικά

Εκπαίδευση καθηγητών του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Βόλου στην Ισπανία 

Ένα ακόμη σχέδιο κινητικότητας και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο εξωτερικό ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+.
Με θέμα «Διαχείριση – εξοικονόμηση ενέργειας. Κτιριακοί αυτοματισμοί», 16 εκπαιδευτικοί τεχνικών ειδικοτήτων του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Βόλου μετακινήθηκαν σε δύο ροές τον Μάιο στη βορειοδυτική Ισπανία (Γαλικία), προσκεκλημένοι από το CIFP Ferrolterra στην πόλη Ferrol, ένα δημόσιο κέντρο επαγγελματικής κατάρτισης με μεγάλη εκπαιδευτική και ερευνητική παράδοση.
Το εκπαιδευτικό κέντρο, αξιοποιώντας τον εντυπωσιακά πλούσιο και υπερσύγχρονο εξοπλισμό που διαθέτει, καθώς και την ιδιαίτερα υψηλή χρηματοδότηση που λαμβάνει από την πολιτεία, αναπτύσσει αποτελεσματικά εκπαιδευτικά προγράμματα και εφοδιάζει έτσι με ιδιαίτερες και ουσιαστικές γνώσεις, δεξιότητες και εμπειρίες τους σπουδαστές του. Εφαρμόζει καινοτόμα επαγγελματικά προγράμματα και παράγει το ίδιο πρωτοποριακά προϊόντα, με σκοπό όχι μόνο την εκπαίδευση των σπουδαστών του, αλλά και τη λειτουργική εφαρμογή τους στην ελεύθερη αγορά.

Το συγκεκριμένο σχέδιο αποτελεί ένα καινοτόμο εγχείρημα υποστήριξης και βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου που παρέχει το δημόσιο επαγγελματικό σχολείο και παράλληλα ουσιαστικής ενίσχυσης του εκπαιδευτικού στην αποτελεσματική υλοποίηση της αποστολής του στη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα.
Συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες καθηγητές εκπαιδεύτηκαν πάνω στη μελέτη, τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την εφαρμογή συστημάτων αυτοματισμού, τα οποία μπορούν να βρουν εφαρμογή σε κτίρια (οικίες ή επαγγελματικούς χώρους) με τη χρήση κατάλληλων και σύγχρονων συσκευών, τεχνολογιών και διαδικασιών, όπως το Z-wave, ένα προσιτό οικονομικά σύστημα ασύρματης διαχείρισης των συσκευών και εγκαταστάσεων ενός κτιρίου μέσω δικτύου και διαδικτύου. Η κατάρτιση πραγματοποιήθηκε με σεμινάρια στο CIFP Ferrolterra, αλλά και βιωματικά εργαστήρια, με σκοπό αφενός την ανάπτυξη από τους συμμετέχοντες πρόσθετων δεξιοτήτων και δημιουργικών τεχνικών και αφετέρου, την ένταξη χρήσιμων διδακτικών και οργανωτικών πρακτικών στην εκπαιδευτική πραγματικότητα του δικού μας σχολείου.

Η κινητικότητα, πέρα από την εκπαίδευση, περιελάμβανε σημαντικές επισκέψεις σε τρεις παραγωγικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας της περιοχής, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και εγκατάσταση συστημάτων αυτοματισμών κτιρίων, παραγωγή τηλεπικοινωνιακού υλικού και τη βιομηχανική σχεδίαση και προτυποποίηση. Στις εταιρείες αυτές υπήρξε εκτεταμένη επιστημονική/τεχνολογική ενημέρωση και παρουσίαση, καθώς και εκπαίδευση πάνω στα αντικείμενά τους. Επιπλέον η πρώτη ομάδα εκπαιδευτικών επισκέφτηκε την εντυπωσιακή έκθεση τεχνολογικής καινοτομίας όλων των επαγγελματικών σχολείων της Γαλικίας (FPInnova), στην οποία συμμετείχε και το CIFP Ferrolterra.

Παράλληλα με την κατάρτιση, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στην ευρύτερη περιοχή της βορειοδυτικής Ισπανίας, να επισκεφτούν τις όμορφες πόλεις Λα Κορούνια, Φερόλ και Σαντιάγκο ντε Κομποστέλα και να γνωρίσουν τα σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος, καθώς και την κουλτούρα της Γαλικίας.
Κοινή εκτίμηση αποτελεί το γεγονός ότι επιτεύχθηκαν στο μέγιστο βαθμό οι προσδοκώμενοι στόχοι και βασική επιδίωξη είναι πια η ενσωμάτωση στη σχολική τάξη της γνώσης που αποκτήθηκε, καθώς και η διατύπωση προτάσεων, που σε συνδυασμό με τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, θα καταστήσουν πιο ελκυστική και αποτελεσματική την εκπαιδευτική διαδικασία και θα συμβάλλουν στη σύνδεσή του σχολείου με την σύγχρονη αγορά εργασίας.

Το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Βόλου – σε συνεργασία με τα ΕΠΑ.Λ. της περιοχής – έχει πολυετή εμπειρία στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων τόσο για καθηγητές, όσο και για μαθητές, με στόχο την ανάπτυξη σύγχρονων τεχνολογικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων, την απόκτηση υπερπολύτιμων εμπειριών και τη διεύρυνση των επαγγελματικών οριζόντων, αξόνων ιδιαίτερα σημαντικών για την εκπαιδευτική, επιστημονική και επαγγελματική τους διαδρομή, ενισχύοντας παράλληλα την ευρωπαϊκή διάσταση του δημόσιου επαγγελματικού σχολείου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το