Τοπικά

Εκδήλωση του Δημοκρατικού Συλλόγου Γυναικών για την προσχολική αγωγή

O δημοκρατικός σύλλογος γυναικών Ν.Μαγνησίας πραγματοποίησε την Τετάρτη 16 Oκτωβρίου, εκδήλωση με θέμα: «Προσχολική αγωγή, Ατομική – οικογενειακή υπόθεση ή Κοινωνική ανάγκη;» στην καφετέρια «Περισπωμένη». Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε παρουσίαση διαφανειών για την αναγκαιότητα της προσχολικής αγωγής και ακολούθησε συζήτηση.

Η πρόεδρος Ρίτσα Κωτή ανέφερε ότι η προσχολική αγωγή είναι δικαίωμα κάθε παιδιού αναγκαίο για την ομαλή σωματική, νοητική, συναισθηματική, αισθητική, κοινωνική ανάπτυξη του. “Την ευθύνη για την ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση του παιδιού πρέπει να την έχει η κοινωνία. Για αυτό χρειάζονται δημόσιες και δωρεάν δομές προσχολικής αγωγής για όλα τα παιδιά, χωρίς κανένα αποκλεισμό, με την ευθύνη του κράτους.
Όμως Ευρωπαϊκή Ένωση, κυβέρνηση, Περιφέρειες και Δήμοι, που εναρμονίζονται με την ΕΕ, αντιμετωπίζουν την προσχολική αγωγή ως “κόστος”, ως εμπόρευμα, ως ευθύνη της οικογένειας. Στην Ελλάδα, η χρηματοδότηση του κράτους στις δημοτικές δομές μειώνεται συνεχώς.
Ένα μικρό ποσοστό παιδιών μόνο μπορεί να εξασφαλίσει μια δωρεάν θέση σε παιδικό σταθμό, μέσω προγράμματος της ΕΕ, που έχει κι αυτό ημερομηνία λήξης.
Όσοι γονείς αποκλείονται από το πρόγραμμα αναγκάζονται να πληρώνουν είτε τα τροφεία στους δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς, είτε τα δίδακτρα στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς”.

Όπως σημείωσε η κ. Κωτή “σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του 2018 της Eurostat στην Ελλάδα, ποσοστό περίπου 10% των παιδιών έως 3 ετών και περίπου και 60% των παιδιών 3 έως 6 ετών καλύπτονται από “δομές προσχολικής φροντίδας” λόγω μειωμένης κρατικής χρηματοδότησης

Αλλά και τα παιδιά που πηγαίνουν στους βρεφονηπιακούς σταθμούς αντιμετωπίζουν μεγάλες ελλείψεις που αφορούν στις κτηριακές υποδομές, στο προσωπικό, στη σίτιση, στα αναλώσιμα. Το προσωπικό χρειάζεται να έχει μόνιμη και σταθερή εργασία γιατί είναι ανάγκη να αναπτύσσεται μια σταθερή σχέση ανάμεσα στον παιδαγωγό και το παιδί σ’ αυτή την κρίσιμη ηλικία. Όμως, σήμερα οι παιδαγωγοί ειδικά στους παιδικούς σταθμούς, είναι με συμβάσεις λίγων μηνών και κάθε χρόνο αλλάζουν”.

Στη συνέχεια το λόγο πήρε η αντιπρόεδρος του συλλόγου Λίλα Πέτρου η οποία αναφέρθηκε περισσότερο στην κατάσταση που επικρατεί στα νηπιαγωγεία . Και ενώ έχει γίνει υποχρεωτική η δίχρονη φοίτηση στα νηπιαγωγεία κανένα μέτρο δεν έχει πάρει η κυβέρνηση και η καινούρια και η προηγούμενη για να γίνει αυτό σωστά.

“Σήμερα τα παιδιά στοιβάζονται σε ακατάλληλα κτίρια σε υπεράριθμα τμήματα, σε βάρος της ασφάλειας και της φροντίδας τους. Κάποια νηπιαγωγεία δεν έχουν ούτε καν αύλειο χώρο ή παράθυρο. Δεν υπάρχει ξεχωριστή αίθουσα για ύπνο ή για τα άρρωστα παιδάκια. Τα τμήματα πρέπει να είναι ολιγάριθμα, ώστε η/ο παιδαγωγός να μπορεί να ανταποκριθεί στο δύσκολο καθήκον του,να μπορεί να αφουγκράζεται τις ανάγκες και την εξέλιξη κάθε παιδιού, όπως και όλης της ομάδας. Είναι απαραίτητο να υπάρχουν χώροι ασφαλείς και σύγχρονοι που θα ανταποκρίνονται στο περιεχόμενο της προσχολικής αγωγής”.

Τέλος η γραμματέας του συλλόγου Δέσποινα Ευαγγελινού μίλησε για τη συμφωνία Ελλάδας –ΗΠΑ που εγκυμονεί κινδύνους και για το λαό μας και συγκεντρώθηκαν υπογραφές .Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση . Μέσα από τη συζήτηση αναδείχτηκε για μια ακόμη φορά ότι και γι αυτό το θέμα χρειάζεται επαγρύπνηση και συλλογικός αγώνας για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας. Τα μικρά παιδιά που βρίσκονταν στην εκδήλωση απασχολήθηκαν με παιδαγωγικά παιχνίδια από παιδαγωγούς.

Για μία ακόμα φορά ακούστηκαν τα πάγια αιτήματα του συλλόγου για την προσχολική αγωγή:

“Να γίνουν δεκτά στους δημοτικούς παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς όλα τα παιδιά, Ελλήνων και μεταναστών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Να καταργηθούν τα τροφεία και κάθε είδους οικονομική επιβάρυνση για τους γονείς.
Να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Να μη γίνει καμία απόλυση. Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους τους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες με 6ωρο, 5ημερο, 30ωρο.
Μόνιμο εξειδικευμένο και επαρκές προσωπικό, με ενιαίο φορέα προσχολικής αγωγής που ν’ ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας, με ενιαίο παιδαγωγικό πρόγραμμα σύμφωνα με τις ηλικιακές ανάγκες βρεφών και νηπίων
Κτιριακή επάρκεια, καταλληλότητα, υποδομή, επάρκεια και ποιότητα φαγητού”.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το