Τοπικά

Eκατοντάδες κλήσεις στη γραμμή SOS για παραμέληση και κακοποίηση παιδιών

729 κλήσεις δέχθηκε η τηλεφωνική γραμμή SOS 1056 το 2018 για παραμέληση και κακοποίηση παιδιών. Οι κλήσεις αφορούσαν παιδιά σε κίνδυνο και το 54% των περιστατικών σχετίζονταν με παραμέληση με υπεύθυνους τους γονείς. Το υπόλοιπο ποσοστό αφορούσε λεκτική, ψυχολογική ή σωματική κακοποίηση.
Όπως ανέφερε, σε χθεσινή εκδήλωση, η ψυχολόγος στο Κέντρο Άμεσης Κοινωνικής Επέμβασης στο «Χαμόγελο του Παιδιού» Ελισάβετ Γεωργίου, ο κόσμος πρέπει να κινητοποιηθεί και να καλέσει τη γραμμή, που λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα. «Καλώντας στη γραμμή, αναφέρουμε τα στοιχεία για την οικογένεια του παιδιού ενώ στη συνέχεια το Χαμόγελο του Παιδιού μεταφέρει ανώνυμα τα στοιχεία στον εισαγγελέα. Εμείς μπορούμε να στηρίξουμε την οικογένεια ψυχολογικά και με είδη πρώτης ανάγκης, ή αν αποφασιστεί να φιλοξενήσουμε τα παιδιά σε κάποιο από τα σπίτια μας». Ο κόσμος αναφέρει συχνότερα την παραμέληση, ενώ έχουν γίνει αναφορές και από παιδιά για κάποιον συμμαθητή τους.

Η υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σοφία Κονταράκη επισήμανε ότι τα κρούσματα, χαρτογραφώντας τα περιστατικά στην Ελλάδα, αυξάνονται αντί να μειώνονται. «Για εμάς είναι κώδωνας κινδύνου. Θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε τη σχολική κοινότητα προκειμένου να προλάβουμε περιστατικά. Είναι σημαντικό το τρίπτυχο πρόληψη, ενημέρωση και επικοινωνία. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε και να γνωρίζουν όλοι που να απευθυνθούν αν αντιληφθούν ανάλογο περιστατικό. Δυστυχώς ο φόβος είναι αποτρεπτικός παράγοντας για την καταγγελία, αλλά πρέπει να εξαλειφθεί» δήλωσε.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το