Τοπικά

Έκαναν τα εγκαίνια του κόμβου, αλλά η συμπληρωματική σύμβαση για το έργο είναι «στον αέρα»

Την Παρασκευή 31 Αυγούστου η δημοτική αρχή έκανε τα εγκαίνια του κυκλικού κόμβου στο Τελωνείο, με τις ευλογίες του Μητροπολίτη. Όμως η συμπληρωματική σύμβαση με τον εργολάβο, που είναι απαραίτητη για να πληρωθεί σημαντικό μέρος του κόστους του έργου, δεν έχει ακόμη υπογραφεί και κανένας δεν ξέρει αν τελικά θα υπογραφεί. Συγκεκριμένα το Ελεγκτικό Συνέδριο που είναι αρμόδιο να κάνει προσυμβατικό έλεγχο αποφάσισε ότι ο Δήμος κωλύεται να υπογράψει τη σύμβαση, γιατί έκρινε ότι οι εργασίες που περιλαμβάνονται στη συμπληρωματική σύμβαση δεν ήταν απρόβλεπτες. Ο Δήμος έχει προσφύγει σε δεύτερο βαθμό και η συζήτηση θα γίνει μέσα στον Σεπτέμβριο. Τελικά η υπογραφή της συμπληρωματική σύμβασης έχει κολλήσει στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο ο δήμαρχος στη τελευταία συνέντευξη τύπου περίπου το κατέταξε κι αυτό στους υπονομευτές του θεάρεστου έργου της δημοτικής αρχής.
Η ιστορία των κυκλικών κόμβων
Ο σχεδιασμός τους ξεκίνησε από το 2013, όταν η δημοτική αρχή Σκοτινιώτη πέτυχε να ενταχθεί ο Βόλος στη μελέτη του Υπουργείου Περιβάλλοντος για την μέτρηση και αξιολόγηση της ηχορύπανσης σε μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Η μελέτη αυτή παρουσιάστηκε το 2013 και ένα από τα μέτρα που πρότεινε ήταν και η κατασκευή κυκλικών κόμβων σε κεντρικά σημεία της πόλης.
Έτσι, η προηγούμενη δημοτική αρχή το 2014 ξεκίνησε και ολοκλήρωσε τον διαγωνισμό για την ανάθεση της μελέτης για τους δύο πρώτους κυκλικούς κόμβους. ‘Όμως η δημοτική αρχή Μπέου ακύρωσε τη σύμβαση που είχε υπογραφεί και προχώρησε στην απευθείας ανάθεση, με προγραμματική σύμβαση, της μελέτης τεσσάρων κυκλικών κόμβων στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και συγκεκριμένα στο Εργαστήριο του Καθηγητή Ηλιού, παρά τις αντιδράσεις του ΤΕΕ, αφού μόνο ερευνητικά προγράμματα μπορούν να ανατίθενται στο Πανεπιστήμιο ενώ οι κυκλικοί κόμβοι που έχει γεμίσει η Ελλάδα, είναι ένα απλό τεχνικό έργο. Η μελέτη του κ.Ηλιού παρουσιάστηκε με τυμπανοκρουσίες…
Αφού η κ.Χρυσοβελώνη, ως υφυπουργός Υποδομών, εξασφάλισε τη χρηματοδότηση του έργου από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ο Δήμος προχώρησε στην δημοπράτηση και την υπογραφή της σύμβασης με τον εργολάβο, ύψους 750.000 ευρώ. Όμως στην εξέλιξη του έργου διαπιστώθηκε ότι η μελέτη είχε μεγάλες αστοχίες, με αποτέλεσμα να κριθεί αναγκαία συμπληρωματική σύμβαση ύψους 360.000 ευρώ. Το Τεχνικό Συμβούλιο Μαγνησίας αρχικά αρνήθηκε να γνωμοδοτήσει υπέρ της υπογραφής της συμπληρωματικής σύμβασης, αλλά στη δεύτερη συνεδρίασή του γνωμοδότησε θετικά, όπως και το Υπουργείο Υποδομών. Στη συνέχεια η έγκριση της συμπληρωματικής σύμβασης ήλθε στο Δημοτικό Συμβούλιο, με την αντιπολίτευση να καταγγέλλει τη δημοτική αρχή καθώς δεν ηταν όπως υποστήριζε δυνατόν να μην έχουν προβλεφθεί εργασίες 360.000 ευρώ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το