Τοπικά

Εικονική περιήγηση στο Κέντρο Πολιτισμού «Ρήγας Βελεστινλής» από το Επαγγελματικό Λύκειο Βελεστίνου

Η εξωστρέφεια και η σύνδεση με την τοπική κοινωνία γίνονται πράξη στο Επαγγελματικό Λύκειο Βελεστίνου, καθώς πρόσφατα επιλέχθηκε να υλοποιήσει ένα ακόμη πρωτοπόρο πρόγραμμα, που θα αφορά την εικονική περιήγηση στο Κέντρο Πολιτισμού «Ρήγας Βελεστινλής». Ο διευθυντής του ΕΠΑΛ και μηχανολόγος – μηχανικός κ. Βάιος Λιαπόπουλος μίλησε για την καινούργια δράση της σχολικής μονάδας στην οποία προΐσταται και τα τελευταία χρόνια καινοτομεί διαρκώς.

Μόλις πριν από μία εβδομάδα δόθηκε η έγκριση για τη συμμετοχή του σχολείου στο πρόγραμμα, που πραγματοποιεί το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «Νόησις» με τον ευρύτερο τίτλο «Μία νέα αρχή στα ΕΠΑΛ». Η ένταξη του σχολείου, μετά την αποδοχή της πρότασης για ένα 3D virtual tour στο Κέντρο Πολιτισμού στη γενέτειρα του Βελεστινιώτη εθνομάρτυρα και πρόδρομο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. «Θα γίνει τρισδιάστατη αναπαράσταση κάποιων χώρων του μουσείου και υπεύθυνοι καθηγητές θα είναι ο κ. Βασίλης Χατζηθεοδώρου και η κ. Μαρία Συκοπούλου, από τους τομείς Γεωπονίας και Πληροφορικής αντίστοιχα», ανέφερε ο κ. Λιαπόπουλος, ο οποίος φέτος ασκεί τα καθήκοντα του διευθυντή στο Βελεστίνο για 4η χρονιά στη σειρά.
Οι δεσμοί του ΕΠΑΛ Βελεστίνου με το «Νόησις» δεν είναι τωρινοί. Τα προηγούμενα σχολικά έτη, σε συνεργασία με τον συγκεκριμένο φορέα υλοποιήθηκαν εντυπωσιακές δράσεις όπως η δημιουργία τράπεζας γενετικού υλικού με παραδοσιακές ποικιλίες από την ευρύτερη περιοχή του Βελεστίνου, που απέσπασε μία από τις καλύτερες βαθμολογίες πανελληνίως και η τρισδιάστατη αναπαράσταση της ανατροφοδότησης του δικτύου της Υπέρειας Κρήνης. Και μαζί με το πρόγραμμα «Βουτιά στη μαγεία: Γνωρίζω την αυτόνομη κατάδυση, μαθαίνω τον βυθό, προστατεύω το περιβάλλον», που επίσης πραγματοποιεί το σχολείο (σ.σ. μαζί με το Καταδυτικό Κέντρο Zoumbosub Diving Center, με τους μαθητές που επιλέγονται κάθε φορά να μαθαίνουν κατάδυση) η δουλειά των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στο Βελεστίνο αποτελεί σημείο αναφοράς για τη Μαγνησία.

Έτσι δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι από το 2017 αυξήθηκε το μαθητικό δυναμικό του ΕΠΑΛ Βελεστίνου, στο οποίο λειτουργούν οι τομείς Διοίκησης, Γεωπονίας και Πληροφορικής, ενώ δόθηκε έγκριση για τον τομέα Μεταποίησης. «Τώρα έχουμε 87 μαθητές από την ευρύτερη περιοχή, από 50 που βρήκα, ενώ στόχος μας είναι να «πιάσουμε» τριψήφιο αριθμό παιδιών. Οι μαθητές μας προέρχονται κυρίως από το Βελεστίνο, αλλά και τα υπόλοιπα χωριά, όπως το Μεγάλο Μοναστήρι, τα Κανάλια, το Στεφανοβίκειο, η Κερασιά, ο Ριζόμυλος, το Αερινό, η Κοκκίνα και το Περίβλεπτο», είπε ο κ. Λιαπόπουλος, ο οποίος στη συνέχεια κατέστησε σαφές ότι το… μυστικό της επιτυχίας οφείλεται στην εξαιρετική συνεργασία με τους υπόλοιπους συναδέλφους του: «Ένα σχολείο γίνεται από τους καθηγητές και όχι από τον διευθυντή».

Με δεδομένο ότι το σχολείο λειτουργεί στην έδρα ενός κατ’ εξοχήν αγροτικού Δήμου, η στήριξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελεί πρωταρχικό μέλημα, σύμφωνα με τον διευθυντή του ΕΠΑΛ Βελεστίνου που δεν έκρυψε την αισιοδοξία του για το μέλλον: «Τα τελευταία χρόνια πέρα από τα χρηματοδοτούμενα προγράμματα που κάνουμε με το «Νόησις», για τα οποία οι συνάδελφοι αφιερώνουν πολύ χρόνο και τις συνεργασίες με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ιδιαίτερα με το τμήμα Γεωπονίας, Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος, έχουμε ανοίξει τις πύλες μας προς την τοπική κοινωνία. Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε τους τομείς που έχουμε στο σχολείο και να εκπαιδεύουμε τους μαθητές μας διαθεματικά. Για παράδειγμα, τα παιδιά που μελλοντικά θα ασχοληθούν με τις καλλιέργειες. Πέρα από τη μεταποίηση που θεωρώ αναγκαία πλέον στον αγροτικό τομέα, αφού έτσι δίνεις προστιθέμενη αξία σε ό,τι παράγεις, η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες είναι ένα μεγάλο στοίχημα. Η γεωργία, όπως και η κτηνοτροφία, αυτοματοποιούνται σε τεράστιο βαθμό. Έτσι κατά καιρούς καλούμε στο σχολείο επαγγελματίες, οι οποίοι μιλάνε στα παιδιά και τα ενημερώνουν για τις νέες τάσεις, π.χ. φέραμε γεωπόνο που κάνει στοχευμένη καλλιέργεια με χρήση drones, για να μη χάνει ούτε μία σταγόνα φυτοφαρμάκου. Εμπλέκοντας τους κλάδους Πληροφορικής, Γεωπονίας και Διοίκησης Επιχειρήσεων, μπορούμε να αναπτύξουμε πλήρως το σχολείο μας και ο τόπος να μπει σε μία τροχιά οικονομικής ανάπτυξης».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το