Τοπικά

Εγκρίθηκε η μελέτη για την αποκατάσταση των διαβάσεων στον Ξηριά του Αλμυρού

Ολοκληρώθηκε η μελέτη για την υλοποίηση των έργων αποκατάστασης των διαβάσεων στον χείμαρρο Ξηριά του Αλμυρού, μετά το καταστροφικό πέρασμα τον περασμένο Σεπτέμβριο του «Ιανού». Η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Αλμυρού στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε κατά πλειοψηφία να προσφύγει στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, για την ανάθεση της σύμβασης του έργου, ο προϋπολογισμός του οποίου θα καλυφτεί από έκτακτη επιχορήγηση ποσού 1,5 εκ. ευρώ του υπουργείου Εσωτερικών.

Να αναφερθεί ότι εξαιτίας των πλημμυρικών φαινομένων στο ρέμα Ξηριά, το οποίο χωρίζει στα δύο τον κάμπο του Αλμυρού, καταστράφηκαν όλες οι διαβάσεις του, υπήρξε εκτεταμένη διάβρωση και διεύρυνση της κοίτης του και καταστροφή παραρεμάτιων δρόμων και ιδιοκτησιών. Οι δρόμοι στον ορεινό όγκο, αλλά και στον κάμπο που εξυπηρετούν την πρόσβαση σε γεωργικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα από την καταστροφή διαβάσεων και τεχνικών, διαβρώσεις – κατολισθήσεις πρανών, νεροφαγώματα και τις εκτεταμένες νεροσυρμές.

Η μη ασφαλής και προβληματική προσβασιμότητα στις γεωργικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις που προκλήθηκε από τις ζημιές του «Ιανού», δημιουργεί προβλήματα και θέματα, στην ύπαρξη του αγροτικού και κτηνοτροφικού τομέα, γιατί δεν δίνει τη δυνατότητα, στους αγρότες, να καλλιεργήσουν τα κτήματά τους και να μαζέψουν την παραγωγή τους και στους κτηνοτρόφους να μπορέσουν να προσεγγίζουν με ασφάλεια τις εγκαταστάσεις τους.
Η βελτίωση και αποκατάσταση της βατότητας του αγροτικού οδικού δικτύου πρέπει να γίνει άμεσα και για να αποφευχθεί η περαιτέρω καταστροφή του με διαβρώσεις, καθιζήσεις, κατολισθήσεις, μεταφορές φερτών υλικών κ.λπ.

Με την ανάθεση της υπηρεσίας μίσθωσης μηχανημάτων έγιναν οι εργασίες για την καταρχάς αποκατάσταση της βατότητας των αγροτικών δρόμων λόγω του Ιανού με ισοπέδωση και εξομάλυνση της σκάφης στα σημεία κατακράτησης νερών, απομάκρυνση καταπτώσεων, συντήρηση των τάφρων εκατέρωθεν του δρόμου και, στις περιπτώσεις καταστροφής των τάφρων, διάνοιξή τους ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή απορροή των υδάτων, για να γίνει μετέπειτα η εκτέλεση έργων, που θα αποκαθιστούσαν τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν και έχουν να κάνουν με εκτεταμένες νεροσυρμές και νεροφαγώματα, κατολισθήσεις πρανών και κατάρρευσης τοιχίων, καταστροφή διαβάσεων στα σημεία διασταύρωσης των δρόμων με χείμαρρους.

Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Αλμυρού και πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής κ. Βαγ. Χατζηκυριάκος, «κατά μήκος του ρέματος Ξηριά, στο πεδινό του τμήμα σε μήκος 18 χλμ., υφίσταται μόνο μια γέφυρα (αυτή της παλαιάς εθνικής οδού) που επιτρέπει την ασφαλή διέλευση του ρέματος όλο τον χρόνο. Για τη στήριξη του πρωτογενή τομέα, αλλά και τη δημιουργία προϋποθέσεων για γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση προϊόντων και ανθρώπων και πρόσβασης στις γεωργοκτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις είχαν κατασκευαστεί οχτώ διαβάσεις στο ρέμα Ξηριά, οι οποίες καταστράφηκαν με τον «Ιανό». Στις θέσεις των διαβάσεων έχει γίνει πρόχειρη αποκατάσταση (με επιχώματα) που δεν εξασφαλίζει την ασφαλή μετακίνηση των γεωργών και κτηνοτρόφων στις εκμεταλλεύσεις τους και ανά πάσα στιγμή λόγω βροχοπτώσεων μπορεί να υπάρξει κατάρρευση των πρόχειρων επιχωμάτων και πρόβλημα πρόσβασης στις γεωργοκτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις» προσέθεσε ο ίδιος.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας και μέλος της Οικονομικής Επιτροπής κ. Δημ. Εσερίδης καταψήφισε τη σχετική εισήγηση, τονίζοντας πως «διαφωνεί για τον τρόπο που επιλέγεται να δίνονται οι αναθέσεις των έργων. Η πρότασή μου στην προηγούμενη συνεδρίαση της Οικονομικής ήταν με πρόσκληση ανοικτή προς όλους τους ενδιαφερόμενους και με κλειστή προσφορά προς την επιτροπή. Επιπλέον δεν έλαβα γνώση της σχετικής εισήγησης» συμπλήρωσε.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το