Πολιτισμός

«Eμπνευση και δημιουργία» – Κριτική για το βιβλίο που έγραψαν μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ζαγοράς

cover2

Σε κριτική του για το βιβλίο των μαθητών Δ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ζαγοράς, το οποίο αναφέρεται στη συνεταιριστική ιδέα και γράφτηκε με αφορμή τα 100 χρόνια του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζαγοράς, ο Ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Β.Δ.Αναγνωστόπουλος, γράφει:

Κρατώ με χαρά στα χέρια μου την εμπνευσμένη και αισθητικά άρτια έκδοση του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Ζαγοράς «Ρήγας Φεραίος»,Τάξη Δ΄, με τίτλο «Ο πρώτος παιδικός συνεταιρισμός-Αναζητώντας τις ιδέες και τις αξίες του συνεταιριστικού πνεύματος», Εκδόσεις Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς ,Ζαγορά 2016, σελ. 70. Είναι πολλοί οι συντελεστές αυτού του πρωτότυπου εγχειρήματος, όπως η υπεύθυνη Σύμβουλος, ο Δ/ντής του Σχολείου, οι εμψυχωτές, ο επιμελητής της έκδοσης κ.ά., καθώς και οι 12 μαθητές και μαθήτριες. Όμως οι συλλογικές δράσεις για να έχουν καλό αποτέλεσμα βασίζονται στον καλό συντονισμό και εδώ οφείλουμε να συγχαρούμε ιδιαίτερα τον συντονιστή δάσκαλο (διδασκαλία, υλοποίηση ιδέας) Κυριαζή Ν. Παπούλια, τον Εκπαιδευτή Ευέλικτης Ζώνης Χρήστο Καπελιάνη, καθώς και την Παπούλια Μυρτώ και Παπατριανταφύλλου Μαριανέλα που δίδαξαν θεατρικό παιχνίδι.
Όπως σημειώνεται στο εσώφυλλο: «Το παρόν βιβλίο αποτελείται από έργα, κείμενα και ιδέες των μαθητών που αναφέρονται στο όραμα και στις αξίες της συνεταιριστικής παράδοσης στο πλαίσιο σχολικής εργασίας στην Ευέλικτη Ζώνη. Η έκδοση εντάσσεται στο σύνολο των δράσεων και εκδηλώσεων με αφορμή τα 100 χρόνια από την ίδρυση του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζαγοράς το 1916».
Θα ήθελα, για ιστορικούς λόγους , να προσθέσω ότι με τον τίτλο «Συνεργασία» κυκλοφορούσε μέχρι τελευταία περιοδικό για παιδιά από τη ΓΣΕΕ, προωθώντας έτσι προς τον τρυφερό πληθυσμό της Ελλάδας ιδέες και αξίες του συνεταιριστικού πνεύματος.
Θαυμάζει, ασφαλώς, ο καθένας τη δημιουργική φαντασία των μαθητών που έχει ένα αποτέλεσμα και μάλιστα όταν είναι προϊόν ομαδικής εργασίας και συνεργασίας. Όμως πίσω από αυτές τις εξαιρετικές εκπαιδευτικές δράσεις υπάρχει το μάτι και η ανάσα των εκπαιδευτικών μας. Γι΄αυτό με αυτό το σχήμα, όταν υπάρχει έμπνευση, διάθεση για προσφορά και συνεργασία , έχουμε θαυμαστά αποτελέσματα. Το διαπιστώνουμε, και όχι σπάνια, σε πολλές δράσεις του σχολείου, ιδίως στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης, όπου ανθίζουν τα όνειρα και οι πρωτοβουλίες των μαθητών. Εκπονούνται εκπληκτικές ερευνητικές εργασίες στα σχολειά μας σχετικά με το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον και ίσως θα έπρεπε σε συλλογικό και περιφερειακό επίπεδο να γίνεται μια ετήσια ομαδική έκθεση για την προβολή όλων αυτών των ομόλογων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και επιτευγμάτων.
Και πάλι συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές, που με την εργασία τους αυτή ανυψώνουν την ιδέα του σχολείου και κάνουν περήφανους τους γονείς και την κοινωνία μας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το