Κόσμος

Ε.Ε.: Χρέωση διοδίων ανάλογα με την απόσταση και ρύπανση

Η πρόταση χρειάζεται τη στήριξη των κρατών μελών και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, και δεν προβλέπει τον εξαναγκασμό καμίας χώρας να εισάγει διόδια, αλλά όσες έχουν ήδη διόδια σε λειτουργία, όπως η Ελλάδα, θα πρέπει να ακολουθήσουν ορισμένες αρχές.

Οι χώρες θα πρέπει να διαθέτουν ένα σύστημα βασισμένο στην απόσταση που διανύθηκε, μετρούμενη ψηφιακά σε τυποποιημένες συσκευές πάνω στο αυτοκίνητο. Οι χρεώσεις θα βασίζονται στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των οχημάτων, με τα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές να επωφελούνται με μείωση κατά 75%.

Τα έσοδα θα πρέπει να διατίθενται στις υποδομές, βοηθώντας να καλυφθεί ένα κενό που η Κομισιόν εκτιμά ότι είναι περίπου 60 δισεκατομμύρια ευρώ.

Τα κράτη μέλη της Ε.Ε. θα μπορούν να συμπεριλάβουν χρεώσεις με σκοπό τον περιορισμό του θορύβου, της κυκλοφοριακής συμφόρησης ή της ρύπανσης σε συγκεκριμένα μέρη.

Οι μεταβατικές περίοδοι θα ισχύουν έως το 2023 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα και το 2027 για τα άλλα οχήματα.

Οι προτάσεις αποτελούν μέρος μιας αναθεώρησης της κινητικότητας και των μεταφορών Ευρώπη, η οποία θα περιλαμβάνει επίσης νέους κανόνες για τους ξένους οδηγούς φορτηγών και την προώθηση της ψηφιοποίησης. Οι επόμενες προτάσεις αναμένεται στην να επικεντρωθούν στα πρότυπα εκπομπών.

Μόνο οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το ένα πέμπτο περίπου των εκπομπών άνθρακα της Ε.Ε.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το