Τοπικά

Δρόμοι Ανατροπής: Πολίτες κατήγγειλαν τα έργα στην αστυνομία και όχι εμείς

dromoi sinergasias

Απλή ενημέρωση παρείχε ο Αστυνομικός Διευθυντής Μαγνησίας στα μέλη της δημοτικής παράταξης «Δρόμοι Συνεργασίας, Ανατροπής και Αλληλεγγύης», καθώς τα έργα για τις κυκλοφοριακές αλλαγές στο κέντρο του Βόλου είχαν ήδη σταματήσει μετά από καταγγελίες πολιτών στην αστυνομία.

Αυτό επισημαίνεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης, τα μέλη της οποίας χαρακτηρίζουν υποκριτικές και γελοίες τις χθεσινές δηλώσεις του δημάρχου περί «ρουφιανιάς» της Αριστεράς που πάει στην αστυνομία. Σημειώνουν πάντως πως δεν πρόκειται να συναινέσουν στα έργα, καθώς το κυκλοφοριακό δε μπορεί να αντιμετωπίζεται αποσπασματικά, και προαναγγέλουν ότι θα επιδιώξουν την ενεργοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του Βόλου, για μια φιλική προς τον πολίτη πόλη.

Η ανακοίνωση των Δρόμων Συνεργασίας

Τη Παρασκευή 07-11-2014 συγκλήθηκε εκτάκτως το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου  με θέμα την έγκριση των αποσπασματικών παρεμβάσεων στο κέντρο της πόλης μας και ιδιαίτερα στη γραμμική ζώνη των οδών Δημητριάδος και Ιάσoνος. Μετά την αψυχολόγητη και αναιτιολόγητη αποχώρηση της ομάδας πλειοψηφίας αλλά και τις απαξιωτικές και προσβλητικές παρεμβάσεις του Δημάρχου, με την ανοχή του Προέδρου του Δημ. Συμβουλίου κ. Μουλά, και παρά τις συνεχείς επικλήσεις μας για τη τήρηση μιας διαδικασίας αξιοπρεπούς συνεδρίασης, συζητήθηκε επιτέλους και το θέμα.

Ως προς αυτό λοιπόν καταθέτουμε τις θέσεις μας για τις προτάσεις της ομάδας πλειοψηφίας προς άμεση ενημέρωση και εξαγωγή συμπερασμάτων των συνδημοτών μας.

Κατά την προηγούμενη συνεδρίαση του ΔΣ είχαμε διαφωνήσει με τις κυκλοφοριακές αλλαγές σε Ιάσονος – Δημητριάδος (λεωφορειολωρίδες, απαγόρευση πάρκινγκ, αποκομιδή των απορριμμάτων πόρτα-πόρτα από φορτηγό ανά μια ώρα) εξηγώντας ότι είναι προτάσεις αποσπασματικές, που δυσχεραίνουν την κίνηση των πεζών, των ΑΜΕΑ κλπ θα δημιουργήσουν πρόβλημα στους κατοίκους του κέντρου αλλά και τους επαγγελματίες, και αυτό επειδή είναι αλλαγές εντελώς πρόχειρες χωρίς πραγματικές κυκλοφοριακές μελέτες και εν τέλει παράνομες, ειδικά σε ότι αφορά τα ελάχιστα πλάτη πεζοδρομίων. Παρά τις αιτιάσεις μας η Δημοτική Αρχή πήρε την εν λόγω απόφαση κατά πλειοψηφία και προχώρησε στην εφαρμογή της στη λογική αποφασίζουμε και διατάζουμε.

  1. Από την πλευρά μας ξεκαθαρίζουμε ότι ουδέποτε επισκεφθήκαμε ως καταγγέλλοντες την Αστυνομική Διεύθυνση Μαγνησίας αλλά για να ενημερωθούμε εάν είχε εκδοθεί από εκείνη η διαπιστωτική πράξη-απόφαση  καθώς επιβάλλεται από το νόμο. Εκεί βέβαια ενημερωθήκαμε από τον Αστυνομικό Διευθυντή ότι ΉΔΗ τα έργα είχαν σταματήσει από εκείνον, μετά από καταγγελίες πολιτών και αφού η διαπιστωτική αυτή απόφαση δεν είχε εκδοθεί ποτέ.

Σε ότι αφορά τις κατηγορίες περί «ρουφιανιάς» της Αριστεράς που πάει στην αστυνομία από τον κ. Μπέο απαντάμε ότι είναι υποκριτικές και γελοίες. Το δικό μας κριτήριο ήταν και είναι το συμφέρον του κάθε πολίτη, των εργαζομένων και του λαού. Θυμίζουμε στον κ. Μπέο ότι όταν τον καλούσαν οι εργαζόμενοι του Δήμου – και εμείς σαν αντιπολίτευση – να μην στείλει στοιχεία για τις αξιολογήσεις στο υπουργείο (όπως έκαναν 19 δήμαρχοι πανελλαδικά 5 εκ των οποίων διώκονται σήμερα) εκείνος απαντούσε ότι δεν μπορεί να παραβεί τον νόμο…Τώρα που κινείται στα όρια νόμων οι οποίοι προστατεύουν θεμελιώδη δικαιώματα (όπως το να μπορείς να περπατήσεις στο πεζοδρόμιο ελεύθερα) το παίζει αγωνιστής που θέλει να τους ξεπεράσει!

  1. Προσκομίσθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο απαντητικό έγγραφο της Διεύθυνσης Οδικών Μεταφορών του Υπουργείου Μεταφορών και δικτύων. Αυτό αναφέρει ότι είναι δυνατόν ο κάθε Δήμαρχος με βάση κυκλοφοριακές μελέτες που έχουν εκπονηθεί ή εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας ή του Δήμου, να καθορίζει λωρίδες κυκλοφορίας,  στις οποίες θα κυκλοφορούν μόνο τα Μέσα Δημόσιας Οδικής Μαζικής Μεταφοράς. Προσθέτει όμως στο τέλος και σύμφωνα πάντα με το ν. 2696/1999 όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4199/2013 ότι  «Διευκρινίζεται ότι οι κυκλοφοριακές μελέτες περιλαμβάνουν όλες τις ρυθμίσεις οι οποίες κρίνονται απαραίτητες για την εφαρμογή των λωρίδων αποκλειστικής χρήσης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».
  2. Είναι γνωστό ότι οι λωρίδες αυτές σύμφωνα με την απόφαση του Δημ. Συμβουλίου καθορίστηκαν (και στην οδό Δημητριάδος και στη οδό Ιάσωνος) στη δεξιά πλευρά πορείας των αυτοκινήτων. Θα περίμενε λοιπόν ο οποιοσδήποτε λογικός πολίτης ότι οι παρεμβάσεις θ’ αφορούσαν αυτό το τμήμα του δρόμου. Αντ΄αυτού όμως οι παρεμβάσεις (εσοχές στα πεζοδρόμια) γίνονται στο απέναντι τμήμα που καμία σχέση δεν έχει με την εξυπηρέτηση αυτού, του έτσι κι αλλιώς, κακού,πρόχειρου και αποσπασματικού σχεδιασμού. Για να καταστήσουμε πιο σαφές το τι ακριβώς συμβαίνει, είναι σαν, θέλοντας να εξυπηρετήσεις παραδείγματος χάρη, τη μετακίνηση δημοτών της Άλλης Μεριάς στο κέντρο του Βόλου να δρομολογείς λεωφορείο αστικής συγκοινωνίας από την Αγριά στα Λεχώνια. Δεν είναι όμως μόνο το παράλογο του θέματος καθώς αυτές οι παρεμβάσεις δεν έχουν καμία σχέση με την εξυπηρέτηση των λωρίδων κυκλοφορίας ΜΜΜ, δεν μπορούν να ενταχθούν στο πνεύμα της απόφασης του Δημ. Συμβουλίου και σύμφωνα πάντα με το άρθρο 52 (παρ. 4) του ν. 2696/1999 πρέπει να εγκριθούν από την αποκλειστικά αρμόδια Αποκεντρωμένη Διοίκηση ως προς τη νομιμότητά τους.
  3. Επιπρόσθετα να τονίσουμε ότι οι μελέτες που επικαλέστηκε η πλειοψηφία ότι υπάρχουν δεν εμφανίστηκαν ποτέ, ούτε στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας ούτε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής ούτε όμως και στο Δημ. Συμβούλιο όπου πάρθηκε η πρώτη απόφαση. Στο τελευταίο βέβαια  Συμβούλιο της δεύτερης απόφασης για το ίδιο θέμα αναφέρθηκε ότι «υπάρχει και όποιος θέλει να έρθει να τη δει». Λες και ο έλεγχος μιας τόσο σοβαρής μελέτης είναι διαδικασία μιας ματιάς και μάλιστα λίγα λεπτά πριν τη λήψη απόφασης. Αυτό είναι η απόλυτη υποβάθμιση του κύρους του Δημοτικού Συμβουλίου.
  4. Αναφέρεται στη Τεχνική Έκθεση, που συνοδεύει την απόφαση, ότι εξασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση ελάχιστη διάσταση πεζοδρομίου 1,50 μέτρου που επιβάλλεται από την απόφαση 52907/2009. Μια απλή επίσκεψη στις ήδη παρανόμως διαμορφωθείσες εσοχές θα πείσει πόσο τηρείται αυτή. Αν τώρα  και μετά τις έγγραφες παρεμβάσεις του ΤΕΕ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ και την ανάδειξη του ζητήματος από τις δικές μας (και όχι μόνο) τοποθετήσεις άλλαξε στάση η πλειοψηφία, θα πρέπει να εξηγήσει στον συνδημότη και πόσο θα μικρύνει το οδόστρωμα ( δηλαδή ο χώρος απρόσκοπτης κυκλοφορίας οχημάτων) στα σημεία των εσοχών που πρέπει να έχουν διάσταση τουλάχιστον 2,25 μέτρων για να λειτουργήσουν.  Με δεδομένο αυτό θα πρέπει επίσης να εξηγηθεί το γιατί με τόση προχειρότητα και βιασύνη λειτουργεί το «πολιτικό σύστημα Μπέου».
  5. Είναι αναληθής ο ισχυρισμός της Δημοτικής Αρχής ότι δήθεν δεν επιβαρύνεται ο Δήμος οικονομικά μ’ αυτά τα έργα και ότι συνεπώς και λάθος να έχει γίνει, δεν κοστίζει. Να γνωστοποιήσουμε ότι αυτές οι παρεμβάσεις εντάχθηκαν σε ήδη εκτελούμενο, από εργολάβο, έργο με αντικείμενο αποκαταστάσεις οδικού δικτύου. Όπως γίνεται αντιληπτό τα έργα κοστίζουν, ο εργολάβος αμείβεται και βέβαια τα λάθη και τα αποτελέσματα των κακών πολιτικών επιλογών τα πληρώνει πάντα ο πολίτης.

Επειδή λοιπόν το κυκλοφοριακό αντιμετωπίζεται τελείως αποσπασματικά οδηγώντας τα οχήματα στο κέντρο της πόλης, δυσχεραίνοντας  τη κίνηση των πεζών, των ποδηλατών, των επισκεπτών και των συμπολιτών με κινητικά προβλήματα δεν μπορούμε να συναινέσουμε. Θα επιδιώξουμε βέβαια με πάθος την ενεργοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της πόλης (επιστήμονες, φορείς, υπηρεσίες κ.λ.π) και με βάση τη λογική και το όραμά μας για το τόπο, που ζούμε να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε μια πόλη που δεν θα είναι εχθρική προς το Δημότη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το