Τοπικά

Δοκιμή για την αλλαγή της μορφής των σχολικών γιορτών στο 1ο ΕΠΑΛ Βόλου

unnamed

Από καιρό οι εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑΛ Βόλου προβληματίζονταν για τη μορφή των σχολικών γιορτών. Το ενδιαφέρον των μαθητών γι’ αυτές είναι πάντοτε πολύ μικρό, με αποτέλεσμα να μην προσλαμβάνουν τα νοήματα που το όλο σκηνικό αποπέμπει, παρά την καλή οργάνωση και το ουσιαστικό περιεχόμενο.

Το «ποτήρι ξεχείλισε» στην πρόσφατη γιορτή της 28 ης Οκτωβρίου. Οπότε άρχισε προβληματισμός για το πρακτέο. Οδηγός το παιδαγωγικό λόγιο που λέει ότι «αν ο μαθητής σου δεν μαθαίνει με τον τρόπο που διδάσκεις, βρες άλλο τρόπο κατάλληλο γι’ αυτόν».

Όταν δύο καθηγήτριες πρότειναν σχέδιο νέας μορφής, το Σχολείο δέχτηκε με ενθουσιασμό και στήριξε την ιδέα.

Και μόνο η αλλαγή της μορφής κινητοποίησε τόσο τους διοργανωτές μαθητές όσο και το ενδιαφέρον των άλλων μαθητών. Η όλη γιορτή είχε στηθεί στην αρχή πάνω σε δύο άξονες: Σε μια γωνία της αυλής ήταν η ορχήστρα με τη χορωδία, στο μπαλκόνι γίνονταν οι ομιλίες και παίχτηκε ένα μικρό θεατρικό. Αυτά τα δύο κράτησαν το ενδιαφέρον των μαθητών.

Στη συνέχεια οι άξονες έγιναν τέσσερις: Σε μία αίθουσα είχε στηθεί προβολή στον τοίχο σχετική με το ιστορικό της ημέρας. Σε άλλη αίθουσα υπήρχε έκθεση φωτογραφιών και πίνακας στον οποίο έγραφαν όσοι ήθελαν σχόλια, ή παρατηρήσεις σχετικές με τη γιορτή. Παράλληλα στην αυλή είχε στηθεί τραπέζι για ζωγραφική και η ορχήστρα έπαιζε πλέον ό, τι οι μαθητές ήθελαν.

Το όλο εγχείρημα πέτυχε. Κύριος σύμμαχος ήταν ο ασυνήθιστα καλός για την εποχή καιρό Ο Διευθυντής του Σχολείου, εκφράζοντας τα αισθήματα όλων, συνεχάρη τις εκπαιδευτικούς που είχαν την ιδέα και την ευθύνη, τους εκπαιδευτικούς που τους στήριξαν  καθώς και τους μαθητές που συμμετείχαν στη διοργάνωση. Τέλος σημείωσε: «Για μια ακόμα φορά φάνηκε η ζωντάνια και η δημιουργικότητα των μαθητών και των καθηγητών του Σχολείου. Παρά τις αντιξοότητες δημιουργούμε. Αν υπήρχαν και οι κατάλληλες υποδομές θα μπορούσαμε να κάνουμε θαυμαστά πράγματα. Εννοείται ότι όλα αυτά δεν θα λειτουργούσαν σε περίπτωση κρύου και βροχής».

unnamed (1)

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το