Ελλάδα

Διπλώματα οδήγησης: Τι αλλάζει με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών

Κατάργηση της επανεξέτασης στην πορεία και μείωση του κόστους των ιατρικών εξετάσεων σε παθολόγο, οφθαλμίατρο, ΩΡΛ και ορθοπεδικό από τα 40 σε 30 ευρώ. Αυτά, ανάμεσα στα υπόλοιπα, θα προβλέπει για τους ηλικιωμένους οδηγούς -άνω των 74 ετών- που θέλουν να ανανεώσουν το δίπλωμα οδήγησής τους η νέα νομοθετική ρύθμιση την οποία θα καταθέσει το υπουργείο Μεταφορών την Τετάρτη (28/8) στη Βουλή με στόχο να περάσει από την αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου την ίδια ημέρα και να ψηφιστεί έως την Παρασκευή.

Με αυτή τη ρύθμιση, όπως έχει γράψει το ethnos.gr επανέρχεται το παλαιό σύστημα εξέτασης και απόκτησης άδειας οδήγησης για χρονικό διάστημα τουλάχιστον εννέα μηνών. Όμως, παρά το ότι -πλέον- θα ορίζεται ότι οι εκπαιδευτές οδήγησης θα βρίσκονται εντός του οχήματος κατά τη διάρκεια της εξέτασης, δεν θα μειωθεί -τελικά- το ύψος των παραβόλων από τα 15 στα 10 ευρώ για τους υποψηφίους νέους οδηγούς. Αυτό συνέβη επειδή η σχετική πρόταση του υπουργείου δεν έγινε αποδεκτή από το υπουργείο Οικονομικών. Τα παράβολα είχαν αυξηθεί -με τον υπό αναστολή νόμο- κατά 50% προκειμένου τμήμα τους να καλύπτει την ασφάλιση των εξεταζομένων, οι οποίοι θα εξετάζονταν χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή στο όχημα.

Αυτό που έχει γίνει γνωστό είναι πως η νέα ρύθμιση του νομοσχεδίου θα καταργεί τα άρθρα 1-10 του νόμου 4599/2019 με στόχο να ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες για περίπου 105.000 υποψηφίους οδηγούς, οι οποίοι βρίσκονται σε αναμονή από τον περασμένο Οκτώβριο. Με την ίδια ρύθμιση που θα κατατεθεί θα καταργείται και η επανεξέταση των ηλικιωμένων οδηγών άνω των 74 ετών στην πορεία, καθώς για την ανανέωση της άδειας οδήγησής τους θα αρκούν οι ιατρικές εξετάσεις, ο αριθμός των οποίων ενδέχεται να αυξηθεί. Μετά την πάροδο του μεταβατικού χρονικού διαστήματος των εννέα μηνών, το υπουργείο θα παρουσιάσει νέα νομοθετική ρύθμιση αφού ολοκληρώσει την εξέταση κάθε άρθρου του ισχύοντος νόμου.

Σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει προ μηνός στο «Έθνος» ο κ. Κεφαλογιάννης, η αναστολή του νόμου θα επανατοποθετήσει τους εκπαιδευτές εντός της καμπίνας του οχήματος εξέτασης, ενώ θα προβλέπεται η παρουσία των εκπαιδευτών ειδικά για το διάστημα μέχρι τη δημιουργία ειδικών πιστών ή ελεγχόμενων και αποκλεισμένων από την Τροχαία περιοχών διενέργειας πρακτικών εξετάσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο αναμένεται να διατηρήσει τη ρύθμιση για ύπαρξη κάμερας στα οχήματα διενέργειας εξετάσεων, αλλά κατά πάσα πιθανότητα χωρίς την πρόβλεψη για μετάδοση της εξέτασης σε πραγματικό χρόνο.

Σε μήνυμά του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Αχ. Καραμανλής, «με το νομοσχέδιο επείγουσες ρυθμίσεις θεμάτων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που καταθέτουμε, λύνονται επιτέλους τα προβλήματα στην απόκτηση διπλώματος που δημιουργήθηκαν όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Η κατάσταση ομαλοποιείται και το υπουργείο προχωρά άμεσα στο σχεδιασμό ενός σύγχρονου και λειτουργικού νομοσχεδίου για τις εξετάσεις οδήγησης». Επανασυστήνονται, προσθέτει ο υπουργός, άμεσα οι δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές και σχεδιάζεται και η περαιτέρω αναβάθμιση των ιατρικών εξετάσεων. Επίσης, ανατίθεται στην Τοπική Αυτοδιοίκηση το πλαίσιο λειτουργίας για τις «γουρούνες».

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το