Τοπικά

Διώξεις για το σημείο καρμανιόλα στην οδό Λαρίσης- Άσκησε η Εισαγγελία Πρωτοδικών Βόλου με αφορμή το τροχαίο δυστύχημα του 2011

Διώξεις για διατάραξη της ασφάλειας συγκοινωνιών, από την οποία κατά παραυτουργία επήλθε ο θάνατος οδηγού αυτοκινήτου, έχει ασκήσει η Εισαγγελία Πρωτοδικών Βόλου, με αφορμή το τροχαίο δυστύχημα, που είχε συμβεί στις 22 Ιανουαρίου 2010 και στο οποίο είχε χάσει τη ζωή του ένας 19χρονος, στο 4ο χιλιόμετρο της οδού Λαρίσης.
Η δίωξη είναι σε βαθμό κακουργήματος και μάλιστα έχει ολοκληρωθεί η κύρια ανάκριση και σε εξέλιξη βρίσκεται η συμπληρωματική, έτσι ώστε η υπόθεση να οδηγηθεί στο ακροατήριο.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, αυτές τις ημέρες καταθέτουν στον ανακριτή Βόλου εμπλεκόμενοι στην υπόθεση και συγκεκριμένα αρμόδιοι δημοσίων τεχνικών υπηρεσιών, καθώς και επαγγελματίες που διατηρούν βιοτεχνίες ή καταστήματα πέριξ της οδού Λαρίσης, στο 4ο χιλιόμετρο της οποίας είχε συμβεί το τροχαίο δυστύχημα.
Πάντως η δικογραφία δεν έχει συσχετιστεί με άλλες, που αφορούν τροχαία δυστυχήματα, που σημειώθηκαν στο ίδιο σημείο, αμέσως μετά τον ανισόπεδο κόμβο του Περιφερειακού στο ρεύμα προς Λάρισα.
Απορία εξάλλου προκαλεί το γεγονός, ότι η συγκεκριμένη υπόθεση έρχεται στην επιφάνεια επτά χρόνια μετά το θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα. Με την ολοκλήρωση και της συμπληρωματικής ανάκρισης το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Βόλου αναμένεται να απαγγείλει κατηγορίες κατά των υπευθύνων για τη συντήρηση και τεχνική καταλληλότητα του δρόμου.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες και άλλες δικογραφίες αφορούν στο συγκεκριμένο οδικό σημείο καρμανιόλα, στο οποίο μέχρι σήμερα έχουν χάσει τη ζωή τους τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σε ισάριθμα τροχαία δυστυχήματα, έξω ακριβώς από πρατήριο καυσίμων. Πολλοί περισσότεροι έχουν τραυματιστεί σε 12 τουλάχιστον τροχαία ατυχήματα στο ίδιο σημείο, ενώ άγνωστου ύψους είναι οι υλικές ζημιές, που έχουν προκληθεί στα αυτοκίνητα.
Η οικογένεια ενός από τους νεκρούς στα θανατηφόρα τροχαία, που έχουν συμβεί στο συγκεκριμένο σημείο καρμανιόλα, είχε στραφεί δικαστικά διά του δικηγόρου Αποστόλου Τσιαμήτα, κατά του Ελληνικού Δημοσίου με αγωγή ενώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Βόλου.
Πέντε συγγενείς του 19χρονου, που είχε χαθεί στις 22 Ιανουαρίου 2010, στο εν λόγω σημείο, θεωρούν πως το Ελληνικό Δημόσιο έχει την αποκλειστική ευθύνη για την ύπαρξη κακοτεχνιών στον δρόμο, πιέζοντας παράλληλα για την επιδιόρθωσή τους, έτσι ώστε να μη θρηνήσουμε νέα θύματα.
Τελευταίο θύμα της καρμανιόλας, όπως είναι γνωστό, ο 41χρονος φωτορεπόρτερ από τον Αλμυρό, που σκοτώθηκε στις 30 Δεκεμβρίου 2015. Τα δύο μάλιστα από τα τέσσερα θανατηφόρα δυστυχήματα σημειώθηκαν στην ίδια κολόνα ηλεκτροφωτισμού, που βρίσκεται στο επίμαχο σημείο, στη νησίδα της οδού…
Σύμφωνα με τεχνικές γνωματεύσεις, κάθε φορά που βρέχει, σημειώνονται ατυχήματα στο εν λόγω σημείο, καθώς συγκεντρώνονται νερά, που προκαλούν υδρολίσθηση των οχημάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνον τον Μάρτιο του 2006, είχαν συμβεί στο εν λόγω σημείο τρία ατυχήματα… Μάλιστα η Τροχαία Βόλου είχε ζητήσει από τη Διεύθυνση Οδικών Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ τις δέουσες ενέργειες, για την αποφυγή και άλλων τροχαίων ατυχημάτων, πλην όμως χωρίς αποτέλεσμα.
Η Τροχαία είχε ζητήσει το 2011 από έναν αγρονόμο τοπογράφο μηχανικό και έναν πολιτικό μηχανικό, τη σύνταξη έκθεσης πραγματογνωμοσύνης, προκειμένου να διευκρινιστεί, αν το δυστύχημα με θύμα τον 19χρονο, οφειλόταν σε κακοτεχνίες της οδού και σε παραλείψεις των αρμοδίων.
Σύμφωνα με την πραγματογνωμοσύνη, «τα όμβρια ύδατα απορρέουν αρχικά μέσω επενδεδυμένης τριγωνικής τάφρου, η οποία διακόπτεται, με αποτέλεσμα να συνεχίζουν την πορεία τους επί των ασφαλτοστρωμένων ερεισμάτων της οδού και τέλος να καταλήγουν μέσω των λωρίδων κυκλοφορίας στα έργα αποστράγγισης της οδού σύνδεσης με τον Περιφερειακό. Σ’ όλη αυτή την περιοχή των 480 περίπου μέτρων, στο όριο των ασφαλτοστρωμένων ερεισμάτων, δηλαδή στην ακριανή δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, έχει διέλθει αγωγός-καλώδιο οπτικών ινών, του οποίου όμως η αποκατάσταση της τομής επί του οδοστρώματος είναι κακότεχνη. Ειδικότερα το επίπεδο της ασφαλτικής στρώσης αποκατάστασης είναι πιο ταπεινωμένο σε σχέση με τον υπόλοιπο ασφαλτοτάπητα, με αποτέλεσμα να λειτουργεί ως τάφρος και να οδηγεί το μέτωπο των όμβριων υδάτων εγγύς ή εντός των λωρίδων κυκλοφορίας, με περαιτέρω συνέπεια να δημιουργείται «λίμνη» εντός της οδού».
Πάντως, όπως σημειώνεται και στην πραγματογνωμοσύνη, το έργο δεν έχει παραληφθεί οριστικά από το Ελληνικό Δημόσιο, αφού είναι ενταγμένο στο έργο του περιφερειακού δρόμου του Βόλου… Υπολείπονται εργασίες σ’ αυτό, «μία από τις οποίες είναι και η έλλειψη τελικής ασφαλτικής στρώσης, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα κενό 4 εκατοστών μεταξύ των ρείθρων και των στομίων αποστράγγισης της οδού, στο οποίο εγκλωβίζονται τα όμβρια ύδατα. Συγκεκριμένα σε μια περιοχή από 90 έως 140 μέτρα πριν από το σημείο πρόσκρουσης του οχήματος (ΣΣ του 19χρονου), λιμνάζουν νερά όταν βρέχει και μάλιστα σε σημείο που απουσιάζουν έργα αποστράγγισης όμβριων υδάτων…, με αποτέλεσμα να βρίσκονται επί του οδοστρώματος επί μακρού, πέραν των προβλεπομένων χρόνων».
Σε άλλο σημείο της πραγματογνωμοσύνης αναφέρεται ότι «υπάρχει εγκιβωτισμένο υδατόρεμα, που διέρχεται κάθετα της εθνικής οδού. Η οδός Βόλου-Λαρίσης από το σημείο αυτό και για μήκος 455 μέτρων περίπου προς τη Λάρισα, δεν διαθέτει σύστημα αποχέτευσης-αποστράγγισης, το οποίο να απάγει τα όμβρια ύδατα από το κατάστρωμα, ενώ επιβαρύνεται και με τα όμβρια ύδατα μικρότερων λεκανών που απορρέουν φυσικά ή μέσω δικτύου χωματόδρομων σε αυτή. Το σύνολο των όμβριων υδάτων αυτών διέρχονται από την περιοχή. Η παράπλευρη οδός και συγκεκριμένα το τμήμα της προς Λάρισα, αποστραγγίζεται επίσης μέσω της περιοχής».
Σύμφωνα με απάντηση της Διεύθυνσης Οδικών Έργων (Δ1) της ΓΓΔΕ του ΥΠΟΜΕΔΕ, είχε προκηρυχτεί εργολαβία για επίλυση των προβλημάτων στο σημείο καρμανιόλα, η οποία απέβη άκαρπη λόγω έκπτωσης του αναδόχου…

Ελλιπής σήμανση…

Επισημαίνεται ακόμη ότι «από την έξοδο του Βόλου (φανάρια Διμηνίου) έως την περιοχή δεν υπάρχουν οριοδείκτες ταχύτητας. Το τμήμα της οδού Βόλου-Λάρισας από τη γέφυρα Ξηριά περίπου έως την εν λόγω περιοχή, το οποίο είναι τμήμα του έργου «Παράκαμψη και είσοδος πόλεως Βόλου», δεν έχει οριστικά παραληφθεί και έχει εντοπισμένες τις ελλείψεις, τόσο από τους πραγματογνώμονες, όσο και από την αρμόδια υπηρεσία. Δεν υπάρχει σήμανση επικινδυνότητας, ούτε προειδοποιητικά σήματα επικινδυνότητας («έργα υπό κατασκευή», «έργα υπό εκτέλεση», «προσοχή ο δρόμος γλιστράει», «σήμανση περιορισμού ταχύτητας»), με αποτέλεσμα ο οδηγός να εισέρχεται στο εν λόγω τμήμα ανυποψίαστος για την υφιστάμενη κατάσταση».
Σημειώνεται ότι η εθνική οδός Βόλου-Λάρισας κατασκευάστηκε από τη ΜΟΜΑ περίπου το 1980 και σύμφωνα με τη ΔΕΣΕ Περιφέρειας Θεσσαλίας, στο αρχείο της δεν υπήρχαν σχέδια κατασκευής»… Τα ατυχήματα και οι εκτροπές οχημάτων στο σημείο καρμανιόλα, δεν είναι ούτε μεμονωμένα περιστατικά, ούτε τυχαία.
ΔΗΜΟ.Σ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το