Τοπικά

«Η δημοτική αρχή Βόλου φιλοδοξούσε να κάνει την πόλη Μονακό και την μετατρέπει σε τριτοκοσμική τσιμεντούπολη»

«Η Δημοτική Αρχή Βόλου, έχοντας την πρεμούρα να επιδείξει κάποιο δήθεν αξιόλογο έργο, δημιουργεί προβλήματα ακόμα κι εκεί που δεν υπάρχουν» τονίζει σε σημερινή ανακοίνωσή της η δημοτική κίνηση «Μαζί για τον Βόλο», παίρνοντας θέση στο ζήτημα που έχει ανακύψει τις τελευταίες μέρες με την οδό Καραμπατζάκη. Οι δημοτικοί σύμβουλοι της κίνησης καταγγέλλουν τη δημοτική αρχή για έλλειψη οράματος και στρατηγικού σχεδιασμού, καθώς και για επιχείρηση καταστροφή των λιγοστών πνευμόνων πρασίνου που έχουν απομείνει στην πόλη. «Κι εκεί που φιλοδοξούσε να κάνει την πόλη «Μονακό» την κάνει τριτοκοσμική τσιμεντούπολη», επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Δυστυχώς και μετά από πολλά χρόνια ανασύρεται από το χρονοντούλαπο ως επικαιρότητα η επιχειρούμενη διάνοιξη της οδού Καραμπατζάκη, που απασχολεί και πάλι την τοπική κοινωνία του Βόλου συνολικά και όχι μία μικρή μειοψηφία πολιτών, όπως η Δημοτική Αρχή διατείνεται. Και την απασχολεί γιατί η βιώσιμη κινητικότητα είναι υψίστης σημασίας για την ποιότητα ζωή των πολιτών και από τα πρώτα θέματα της ατζέντας μίας «έξυπνης και ανθρώπινης πόλης».

Η σημερινή μορφή της Καραμπατζάκη είναι ένα έργο από το παρελθόν το οποίο όμως δείχνει με ξεκάθαρο τρόπο τον δρόμο για το μέλλον της πόλης μας (εναλλακτικές μετακινήσεις, προσβασιμότητα, προστασία του περιβάλλοντος).Η Δημοτική Αρχή Βόλου γι’ ακόμα μια φορά έχοντας την πρεμούρα να επιδείξει κάποιο δήθεν αξιόλογο έργο (θυμίζουμε ότι έχει ξεχάσει τον Βιολογικό, τη διαχείριση του νερού, την αερορύπανση, το πράσινο) δημιουργεί προβλήματα ακόμα κι εκεί που δεν υπάρχουν. Όλες οι αποφάσεις και οι τακτικές της αυτό καθημερινά αποδεικνύουν. Έχοντας έλλειψη οράματος και στρατηγικού σχεδιασμού για το τι πόλη θέλει , αγνοώντας ότι σ’ όλη την υπόλοιπη Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα, γίνονται προσπάθειες να μειωθεί η χρήση του αυτοκινήτου η Δημοτική Αρχή Βόλου θέλει να καταστρέψει έναν από τους λιγοστούς πνεύμονες πρασίνου και χώρους αναψυχής του κέντρου της Νέας Ιωνίας. Κι εκεί που φιλοδοξούσε να κάνει την πόλη «Μονακό» την κάνει τριτοκοσμική . Προτείνει λοιπόν να φτιάξει έναν δρόμο για αυτοκίνητα καταστρέφοντας το εξαιρετικά διαμορφωμένο τμήμα της Καραμπατζάκη, με κοπή αρκετών δεκάδων δέντρων, με έργα απροσδιόριστα, αγνοώντας μελέτες που ήδη υπάρχουν εκπονημένες επί προηγούμενων Δημοτικών Αρχών από Βολιώτες μελετητές που έδιναν ανάσα στην κυκλοφορία αλλά ποτέ δεν υλοποιήθηκαν ,ακόμα όμως και το πρόσφατα από εκείνη ψηφισμένο ΓΠΣ Βόλου. Η οδός Καραμπατζάκη με τις παρεμβάσεις που προτείνονται θα μετατραπεί σε συλλεκτήρια οδό συνδέοντας τον Περιφερειακό με την οδό Λαρίσης και λειτουργώντας ως δίπολο με την οδό Ζάχου θα δημιουργήσει έναν ανεπίτρεπτο για την πόλη εσωτερικό δακτύλιο με ταυτόχρονη υποβάθμιση και των δυο γραμμικών και τεράστιων οικιστικών συνόλων.

 

Όμως πέραν από τους νόμους και τις όποιες θεωρίες, σημαντικότερη είναι η ουσία, η οποία είναι να μην γκρεμίσουμε τα πάντα αλλά στις υπάρχουσες υποδομές, να δημιουργήσουμε σταδιακά και όχι δια μαγείας, καθώς εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν, τις προϋποθέσεις για μία ανθρώπινη πόλη. Μια πόλη με επίκεντρο τον άνθρωπο κι όχι τα μηχανοκίνητα οχήματα όπως στις Ευρωπαϊκές πόλεις που συχνά θαυμάζουμε αλλά κάποια στιγμή πρέπει το υλοποιήσουμε και στη δική μας. Μια πόλη που θα εκμεταλλευθεί με σωστό τρόπο τον υπάρχοντα Περιφερειακό, με ενημέρωση ως προς τη χρήση του, με προτάσεις και διεκδικήσεις για άλλες διαδρομές εξυπηρέτησης οχημάτων, με έμφαση στην ενημέρωση για την ασφαλή μετακίνηση αλλά και ανάπτυξη και εξέλιξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην νέα εποχή.

 

Θα πρέπει όμως παράλληλα να αποκαλυφτεί και η προσπάθεια τεχνητής διαίρεσης μεταξύ Βόλου- Νέας Ιωνίας κάποιων που παραπληροφορούν λέγοντας πως για τα όποια προβλήματα της οδού Ζάχου ευθύνεται η απέναντι πλευρά της οδού Καραμπατζάκη. Όπως επανειλημμένα έχει αποδείξει η διεθνής εμπειρία η αύξηση του κυκλοφοριακού φορτίου, πόσο μάλλον σε έναν δρόμο με τον χαρακτήρα της «συλλεκτήριας οδού», έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του κυκλοφοριακού φορτίου και σε συγγενικούς δρόμους, συνεπώς δεν έρχονται καλύτερες μέρες ούτε για του κατοίκους της οδού Ζάχου. Αντί να μελετάται η επέκταση της ήπιας κυκλοφορίας και στην οδό Ζάχου, διορθώνοντας έτσι ένα ιστορικό λάθος του τότε Δήμου Βόλου που δεν εκμεταλλεύτηκε το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα LIFE, η Δημοτική Αρχή προσπαθεί να καταστρέψει μία οδό που φτιάχτηκε για τους πεζούς, τους περιπατητές και τους ποδηλάτες και που άνοιξε τον δρόμο για αστικές αναπλάσεις περιοχών που πρέπει να επεκταθούν σ’ όλη την πόλη.

 

Και όλες οι εξελίξεις δικαιώνουν τα λεγόμενά μας. Η εσπευσμένη απόσυρση του θέματος απ’ τη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, η άρση της θετικής ψήφου τόσο του εκπροσώπου του ΤΕΕ όσο και η εκφρασμένη πρόθεση της εκπροσώπου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για επίσης άρση και της δικής της ψήφου στην επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας αλλά και η ολοφάνερη απουσία μιας πλήρους και εμπεριστατωμένης μελέτης για το κυκλοφοριακό και τις μετακινήσεις στην πόλη δίνουν το στίγμα της Δημοτικής Αρχής – «απόψε αυτοσχεδιάζουμε». Προξενεί βέβαια κάποια εντύπωση το γεγονός ότι εκπρόσωπος της αντιπολίτευσης, υπέρμαχος παλαιότερα του έργου και της φυσιογνωμίας της οδού Καραμπατζάκη ακόμα και τώρα δεν έχει τοποθετηθεί. Ίσως γιατί ακόμα δεν έχει καταλάβει τι έχει ψηφίσει.

 

Η Δημοτική Κίνηση «Μαζί για τον Βόλο» είναι με απόλυτο τρόπο αντίθετη στην καταστροφή του στολιδιού της Νέας Ιωνίας κι ένα από τα λίγα του Βόλου όπως το παρόχθιο τμήμα του Κραυσίδωνα. Μαζί με τους κατοίκους του Βόλου, της Ζάχου και της Καραμπατζάκη είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε τη μάχη όχι μόνο να μην μετατραπεί η πόλης μας σε τριτοκοσμική τσιμεντούπολη, γεμάτη από αυτοκίνητα αλλά να γίνει πραγματικά μία πόλη ανθρώπινων συνθηκών ζωής. Και βέβαια στην κατάλληλη στιγμή θα καταθέσουμε πολύ πιο συγκεκριμένες προτάσεις για το ζήτημα αυτό καθώς και για το θέμα των ποδηλατοδρόμων που παραμένει πάντα επίκαιρο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το