Τοπικά

Δήμος Βόλου: 1.289 επικίνδυνα σημεία στο δίκτυο ηλεκτροφωτισμού – Καταγραφή ενόψει της παραχώρησης στον “Μυτιληναίο”

Στο δίκτυο ηλεκτροφωτισμού ιδιοκτησίας του Δήμου Βόλου και του ΔΕΔΔΗΕ, εντοπίσθηκαν 1.289 σημεία που λόγω εμποδίων (κλαδιά δένδρων, κλπ.) προκαλείται επικινδυνότητα για τους οδηγούς και τους πεζούς σε τμήματα των δρόμων. Αυτά τα σημεία αποτελούν το 8% του συνόλου των φωτιστικών σημείων του Βόλου και της Νέας Ιωνίας. Οι ρευματοκλοπές, η διάλυση των ιστών και τα καταστραμμένα φωτιστικά αποτυπώνονται στη μελέτη εφαρμογής για την παραχώρηση του ηλεκτροφωτισμού στην εταιρεία Μυτιλιναίος με περίπου 15 εκατομμύρια ευρώ.

Το ποσοστό της εξοικονόμησης ενέργειας που θα επιτευχθεί σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Μελέτης Εφαρμογής είναι 58,17% το οποίο υπερκαλύπτει το ελάχιστο συμβατικό επίπεδο εξοικονόμησης ενέργειας που είναι 54,30%.

Η Μελέτη Εφαρμογής αφορά το υφιστάμενο δίκτυο ηλεκτροφωτισμού στις Δημοτικές Ενότητες Βόλου και Νέας Ιωνίας. Αντικείμενο της Μελέτης Εφαρμογής είναι η εκ νέου καταγραφή και έρευνα της υφιστάμενης κατάστασης όλων των φωτιστικών σωμάτων, ιστών και πινάκων διανομής του δικτύου ηλεκτροφωτισμού ώστε να εφαρμοστούν οι απαραίτητες ενέργειες οι οποίες θα εξασφαλίσουν την ομαλή εκτέλεση της σύμβασης και την επίτευξη των στόχων της, δηλαδή την: – Εξοικονόμηση ενέργειας – Οργάνωση της λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου – Βελτίωση της ποιότητας φωτισμού στους κοινόχρηστους χώρους – Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος – Αύξηση του αισθήματος ασφάλειας των κατοίκων – Βελτίωση των οδικών συνθηκών και του επιπέδου οδικής ασφάλειας – Ανάδειξη σημείων της πόλης δημιουργώντας ένα πιο ελκυστικό περιβάλλον για τους κατοίκους και τους επισκέπτες.

Η Μελέτη Εφαρμογής αφορά στην αποτύπωση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού κοινοχρήστων χώρων (οδοφωτισμός) σε δύο Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Βόλου και συγκεκριμένα στη Δημοτική Ενότητα Βόλου και στη Δημοτική Ενότητα Νέας Ιωνίας.

Το συνολικό υπό μελέτη δίκτυο αποτελείται από 18.559 φωτιστικά σώματα τα οποία είναι τοποθετημένα σε 16.344 φωτιστικά σημεία. Παρατηρείται αύξηση των φωτιστικών σωμάτων από 18.166 που είχαν αρχικά καταγραφεί στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας σε 18.559, δηλαδή αποτυπώθηκαν 393 περισσότερα φωτιστικά σώματα. Το δίκτυο ηλεκτροφωτισμού περιλαμβάνει συνολικά 16.347 φωτιστικά σημεία και κατ’ επέκταση ιστούς φωτισμού.

Από το σύνολο των ιστών που αποτυπώθηκαν, οι επικρατέστεροι τύποι είναι ο ξύλινος ιστός με ποσοστό 46,7% και οι μεταλλικοί χυτοί με ποσοστό 32,1%.

Η πλειοψηφία των ιστών, σε ποσοστό 96,65%, είναι σε καλή κατάσταση.
Από τα 393 νέα φωτιστικά σώματα, τα 32 αφορούν περιπτώσεις όπου ο ιστός είτε είναι κατεστραμμένος ή δεν υπάρχει καθόλου.

Ο Δήμος Βόλου μέσω ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα μέσα από τη δράση «Ολοκληρωμένων Σχεδίων Αστικής Ανάπλασης» εξασφάλισε χρηματοδότηση για την αντικατάσταση φωτιστικών σωμάτων και λαμπτήρων κλασικού τύπου με νέους λαμπτήρες τύπου LED.

Συνολικά εντοπίστηκαν 229 προβληματικά σημεία (τμήματα οδών) στα οποία και μετά την τοποθέτηση των νέων φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED δεν επιτυγχάνεται το απαιτούμενο φωτιστικό αποτέλεσμα και συνεπώς η επιθυμητή οπτική άνεση των κατοίκων.

Σε 100 φωτιστικά σημεία, οι ιστοί του δικτύου είναι σκουριασμένοι και καταγράφηκαν επίσης, 109 ιστοί με κλίση. Στην πλειοψηφία τους αυτού του τύπου οι ιστοί είναι ιστοί που φέρουν φωτιστικό κορυφής.

Από τους 459 πίνακες ιδιοκτησίας του Δήμου, οι 324 εμφανίζουν προβλήματα, όπως σπασμένο τζάμι, χαλασμένο μετρητή και χαλασμένο ρολόι.

Οι πίνακες διανομής ιδιοκτησίας ΔΕΔΔΗΕ δυστυχώς δεν ήταν προσβάσιμοι ώστε να ελεγχθεί η λειτουργική τους κατάσταση.

Κίνδυνος για οδηγούς και πεζούς σημεία «παγίδες»
Στην διάρκεια του επί τόπου ελέγχου που πραγματοποιήθηκε όλων των τμημάτων που αποτελούν το δίκτυο ηλεκτροφωτισμού ιδιοκτησίας του Δήμου και του ΔΕΔΔΗΕ, εντοπίσθηκαν 1.289 σημεία που λόγω εμποδίων (κλαδιά δένδρων, κλπ.) προκαλείται σκίαση σε τμήματα της οδού με αποτέλεσμα την μη τήρηση του Ευρωπαϊκού προτύπου φωτισμού.
Αυτά τα σημεία αποτελούν το 8% του συνόλου των φωτιστικών σημείων

Επιβάλλεται η παρέμβαση ώστε να επιλυθεί το ζήτημα των εμποδίων αφού ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των προβληματικών σημείων της τάξης του 78% βρίσκεται σε οδούς προκαλώντας ζητήματα επικινδυνότητας και ασφάλειας για την κυκλοφορία οχημάτων και πεζών.

Ρευματοκλοπές
Κατά τη διάρκεια της καταγραφής, εντοπίστηκαν 31 πίνακες διανομής οι οποίοι τροφοδοτούν και άλλες καταναλώσεις εκτός του οδοφωτισμού. Στην πλειοψηφία τους τροφοδοτούσαν εορταστικό φωτισμό και σημεία φωτεινής σηματοδότησης.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου και την τοποθέτηση έξυπνων μετρητών, θα γίνει αυτόματα ο εντοπισμός όλων των επιπλέον καταναλώσεων (ρευματοκλοπών) πέραν αυτών που έχουν ήδη καταγραφεί. Προτείνεται σε κάθε σημείο σύνδεσης που χρησιμοποιείται για εορταστικό φωτισμό να εγκατασταθεί μονάδα τηλεδιαχείρισης της ηλεκτρικής γραμμής του εορταστικού φωτισμού, ώστε να υπάρχει πλήρης τηλεμετρικός έλεγχος της λειτουργίας της και έτσι να περιορίζεται η άσκοπη χρήση τους και συνεπώς η άσκοπη κατανάλωση ενέργειας.

Σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Βόλου προτείνεται να τοποθετηθεί φωτισμός ανάδειξης σε διάφορα τοπόσημα, όπως ναοί , το πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου κλπ, αλλά χρειάζεται νέος αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για τον φωτισμό.

Τηλε-έλεγχος
Το «Σύστημα Tηλεελέγχου-Τηλεχειρισμού» SLMS της εταιρείας Leaderlight θα αναλάβει τον χειρισμό του δικτύου και, θα αποτελείται από τουλάχιστον 100 κόμβους (πίνακες ελέγχου) πλησίον σε Pillar του Δήμου οι οποίοι θα επικοινωνούν με τα φωτιστικά δρόμου LED.

Στα φωτιστικά αυτά ο τηλεέλεγχος – τηλεδιαχείριση, και ο έλεγχος ενέργειας καθώς και το σύστημα προληπτικής συντήρησης μέσω υπολογιστή θα γίνεται σε επίπεδο φωτιστικού. Στα υπόλοιπα pillar του Δήμου και της ΔΕΔΔΗΕ και πλησίον αυτών θα υπάρχουν κόμβοι – πίνακες ελέγχου οι οποίοι θα παρακολουθούν τα φωτιστικά LED σε επίπεδο γραμμής παροχής ρεύματος. Μέσω της λειτουργίας του “Συστήματος Τηλεελέγχου -Τηλεχειρισμού & Ελέγχου Ενέργειας” SLMS της εταιρείας Leaderlight και των ως άνω ηλεκτρομετρητών που θα τοποθετηθούν, θα προκύπτουν αναλυτικά τα στοιχεία μέτρησης κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος με σκοπό την εκτέλεση των κατάλληλων μετρήσεων για τον προσδιορισμό του ποσοστού (%) Εξοικονόμησης Ενέργειας του Δικτύου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το