Τοπικά

Δικτύωση 25 ανακαινισμένων βιομηχανικών κτιρίων στον Βόλο

Την ανάγκη δικτύωσης των 25 υπαρχόντων ανακαινισμένων παλιών βιομηχανικών κτιρίων στον Βόλο, ώστε να είναι επισκέψιμοι χώροι για τους τουρίστες, τονίζει ο αναπληρωτής πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Κώστας Αδαμάκης επισημαίνοντας πως ο Βόλος έχει να καταδείξει μια πρωτοπορία στον συγκεκριμένο τομέα, καθώς έχει αξιοποιήσει τα 25 από τα 40 τουλάχιστον παλιά κτίρια που κατάφεραν και διασώθηκαν από τον σεισμό του 1955.

Ο καθηγητής και αναπληρωτής πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Κώστας Αδαμάκης, ήταν ομιλητής στην εκδήλωση για την ανάπτυξη που διοργάνωσε ο σύλλογος αποφοίτων του 2ου Γυμνασίου και Λυκείου Βόλου.
«Όλο το υλικό με υπάρχοντα 25 κτίρια είναι καταγεγραμμένο και αυτό που μπορούσε να γίνει για τη δικτύωση, θα ήταν η τοποθέτηση ενημερωτικών σταντ, η δημιουργία ενός ποδηλατόδρομου, αλλά και κάποιες άλλες μικρές παρεμβάσεις όχι υψηλού κόστους. Έτσι η πόλη μας θα μπορούσε να γίνει Καταλονία η οποία έχει καταφέρει να αναδείξει τουριστικά το πολιτιστικό της απόθεμα» είπε ο καθηγητής.

Ο ίδιος τόνισε πως ο Βόλος διαθέτει μια μεγάλη βιομηχανική κληρονομιά και με την προσπάθεια που έγινε τα τελευταία 35 χρόνια από τους διάφορους φορείς, κατορθώθηκε, ώστε η πόλη μας να είναι η κορυφαία στην Ελλάδα και από τις σημαντικότερες στην Ευρώπη δεδομένου και του πληθυσμού, στη διάσωση, καταγραφή και αξιοποίηση του βιομηχανικού αποθέματος.
Πώς όμως μπορεί να συνδεθεί η αξιοποίηση της βιομηχανικής κληρονομιάς με την ανάπτυξη; Ο κ. Αδαμάκης ανέφερε πως «πριν δέκα χρόνια ήμουν επικεφαλής μιας ομάδας που συγκροτήθηκε από το ΤΕΕ από νέους συναδέλφους και προτάσεις για το πώς θα μπορούσε αυτή η προσπάθεια με την εκμετάλλευση του βιομηχανικού αποθέματος να αξιοποιηθεί. Είχαμε προτείνει λοιπόν τη δικτύωση και των 25 βιομηχανικών κτιρίων που είχαν αξιοποιηθεί κατά το πρότυπο της Καταλονίας. Μην ξεχνάμε ότι στον Βόλο είχε αξιοποιηθεί το 60% του υπάρχοντος παλιού βιομηχανικού αποθέματος».

Δικτύωση αξιοθέατων για εξυπηρέτηση τουριστών
Αυτή την πρόταση ο κ. Αδαμάκης θα επιδιώξει να επαναφέρει, καθώς βρισκόμαστε και σε μια εποχή, όπου βρίσκεται σε άνθηση ο τουρισμός της πόλης με τους επισκέπτες να αναζητούν διάφορα αξιοθέατα για να θαυμάσουν.
«Αυτή η δικτύωση δεν θα κοστίσει ιδιαίτερα. Εμείς προτείνουμε την έκδοση ενός οδηγού, την τοποθέτηση κάποιων σταντ που θα υποδηλώνουν ποιοι είναι οι χώροι. Σε αυτό το πλαίσιο προτείνουμε και τη δημιουργία ενός δικτύου ποδηλατόδρομου, όπου θα μπορούν οι χρήστες να επισκέπτονται τα βιομηχανικά κτίρια με τη διαδρομή να ξεκινά και να καταλήγει στο συγκρότημα Τσαλαπάτα, όπου εκεί υπάρχουν πολύ καλές υποδομές και θα μπορούν να ακούν διάφορες διαλέξεις. Το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα του Βόλου μπορεί να αξιοποιηθεί για την προσέλκυση επισκεπτών και την ανάδειξη του ποιοτικού τουρισμού. Οι τρεις φορείς, το πανεπιστήμιο, ο Δήμος Βόλου και η Περιφέρεια Θεσσαλίας, μπορούν να συμβάλλουν. Όλο το υλικό με τις πληροφορίες υπάρχει και είναι ίσως η ευκαιρία μετά από δέκα χρόνια για να το πετύχουμε τώρα» επισήμανε ο κ. Αδαμάκης.
Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει και μια ενημέρωση σε ξενοδόχους, τουριστικά γραφεία, πολιτιστικούς συλλόγους, μαθητές, εκπαιδευτικούς που θα αποτελέσουν πηγές ενδυνάμωσης αυτή της τάσης.

Δεκαπέντε παλιά βιομηχανικά κτίρια που δεν έχουν αξιοποιηθεί
Αναφερόμενος στα βιομηχανικά κτίρια που ανακαινίστηκαν και λειτουργούν είπε πως «το 1955 με τους σεισμούς ο Βόλος γκρεμίστηκε. Έμειναν τα παλιά βιομηχανικά κτίρια που ήταν πολύ γερές κατασκευές, ενώ ελάχιστα νεοκλασικά κτίρια απέμειναν. Τελικά μετά από προσπάθειες κατορθώθηκε και αξιοποιήθηκαν παλιά βιομηχανικά κτίρια, όπως Παπαστράτος, η μεταλλουργία Παπαρρήγα, καπναποθήκη Ματσάγγος, οι μεταγενέστερες καπναποθήκες Ματσάγγου στη Νέα Ιωνία, το συγκρότημα Τσαλαπάτα, το Κτίριο Σπίρερ η Παλιά Ηλεκτρική, η Κίτρινη Αποθήκη που τώρα ανακαινίζεται. Η αξιοποίηση αυτών των κτιρίων σε περίοδο που δεν υπήρχε ιδιαίτερη ανοικοδόμηση, έφερε ανάπτυξη στην πόλη. Επίσης υπάρχουν άλλα δεκαπέντε παλιά βιομηχανικά κτίρια που δεν έχουν αξιοποιηθεί».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το