Τοπικά

Δίκτυο e-μαθητές στο ΓΕΛ Αλμυρού “Θ”

Τα εγκαίνια λειτουργίας της ιστοσελίδας θα πραγματοποιηθούν μέσω εκδήλωσης, την Τρίτη 10 Μαΐου, στις 11 το πρωί, στο Πολιτιστικό Κέντρο του Αλμυρού
Τα εγκαίνια λειτουργίας της ιστοσελίδας θα πραγματοποιηθούν μέσω εκδήλωσης, την Τρίτη 10 Μαΐου, στις 11 το πρωί, στο Πολιτιστικό Κέντρο του Αλμυρού

Ένα νέο κοινωνικό ψηφιακό δίκτυο, το e-μαθητές δημιουργήθηκε στο ΓΕΛ Αλμυρού, όπου οι φοιτούντες μπορούν και επικοινωνούν με τους καθηγητές για διάφορα σχολικά και ευρύτερα εκπαιδευτικά θέματα, όπως για εργασίες, μαθήματα.

Τα εγκαίνια λειτουργίας της ιστοσελίδας θα πραγματοποιηθούν μέσω εκδήλωσης, την Τρίτη 10 Μαΐου, στις 11 το πρωί, στο Πολιτιστικό Κέντρο του Αλμυρού. Το εγχείρημα αποτελεί πρωτοβουλία τριών καθηγητών του σχολείου, που βρήκε τη θερμή ανταπόκριση των μαθητών.

Ειδικότερα, όπως τονίζεται από τη σχολική κοινότητα, «22 μαθητές της Α΄ Λυκείου του ΓΕΛ Αλμυρού στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων υλοποιήσαμε κατά το σχολικό έτος 2015-2016 το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα «Δημιουργία κοινωνικού δικτύου και η επιρροή του στην εκπαιδευτική διαδικασία». Υπό την καθοδήγηση των υπευθύνων καθηγητών του κ. Ζάντζου Αποστόλου, της κ. Ξυνού Κατερίνας και της κ. Ράππου Ζωής δραστηριοποιηθήκαμε στον τομέα του ασφαλούς διαδικτύου. Μαθητές και εκπαιδευτικοί προσεγγίσαμε το θέμα του διαδικτύου, αναφορικά με το πόσο εύχρηστο ή όχι είναι στις διαπροσωπικές σχέσεις των χρηστών, αλλά και πόσο απαραίτητο είναι για μια ποιοτική παιδεία, που αποτελεί βασική προϋπόθεση ανάπτυξης της χώρας. Μέσα από μια επίπονη ερευνητική διαδικασία οδηγηθήκαμε στην επίτευξη των στόχων και σκοπών αυτής.

Δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στα οφέλη και τους κινδύνους, που προκύπτουν από τη χρήση του διαδικτύου, καθώς και στην έγκυρη ενημέρωσή μας για τους κανόνες ασφαλούς πλοήγησης, ώστε να μπορέσουμε να προστατευθούμε από τις παγίδες που κρύβει το διαδίκτυο. Συνειδητοποιήσαμε πόσο απαραίτητη είναι η χρήση των νέων τεχνολογιών και οι ποικίλες εφαρμογές τους – εφόσον εφαρμοστούν προγράμματα με κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό – στη σύγχρονη κοινωνία, στην «κοινωνία της πληροφορίας».

Παράλληλα δημιουργήσαμε, με τη βοήθεια του καθηγητή πληροφορικής του Λυκείου μας κ. Ζάντζου Απόστολου, ένα σχολικό κοινωνικό δίκτυο. Μαθητές και καθηγητές του σχολείου μας αλληλεπιδρούμε επικοινωνώντας, ανταλλάσσοντας ιδέες, δημιουργώντας ασκήσεις και διαγωνίσματα, κάτι που έχει αντίκτυπο στην αύξουσα επίδοσή μας μέσα από τη δραστηριότητά μας σε ομάδες.

Μέσω αυτού αναπτύχθηκε ένα παράλληλο διαδικτυακό σχολείο, χωρίς φυσική οντότητα, έχοντας όλα τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού τρόπου επικοινωνίας, που χαρακτηρίζεται από την αμεσότητα και την πολύ γρήγορη μετάδοση της πληροφορίας.

Το εγχείρημα ήταν ιδιαίτερα πολύπλοκο και σύνθετο. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν τόσο οι άριστες γνώσεις των μαθητών στις νέες τεχνολογίες, όσο και η σημαντική συμβολή των υπεύθυνων καθηγητών του προγράμματος.

Ο σκοπός του εγχειρήματος ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν πώς δημιουργείται στην πράξη μια ιστοσελίδα, καθώς και με ποιο τρόπο η τεχνολογία συνδράμει στη διαδικασία της μάθησης. Πράγματι, η ιστοσελίδα μας (www.emathites.com) αποτελεί ένα πρωτοποριακό βήμα. Βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο ακόμη, αλλά με απεριόριστες δυνατότητες στο μέλλον. Το πρόγραμμά μας μπορεί να δημιουργήθηκε από 22 μαθητές, αλλά αφήνει πνευματική παρακαταθήκη στο Λύκειο Αλμυρού για μελλοντική χρήση και θα αφορά μόνο σε μαθητές και καθηγητές του σχολείου μας, παρέχοντας υψηλά ποσοστά ασφάλειας και ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τους χρήστες του: Τα μέλη του θα είναι πάντα πιστοποιημένοι χρήστες με ταυτότητα.

Η ομάδα των μαθητών αποτελείται από τους: Αγραφιώτη Γρηγόρη, Αλαμανιώτη Λαμπρινή, Αλεξάνδρου Καλλιόπη, Αναστασίου Μάριο, Αποστολάκη Μαριάννα, Βαλαμουτόπουλο Δημήτρη, Γουρνάρη Αριστέα, Ηλιάκη Στάθη, Καρατζούνη Κατερίνα, Κολοκοτρώνη Φώτη, Κοντογεωργάκη Αργύρη, Κραβαρίτη Βασιλική, Κωτούλα Νικόλα, Λούπου Έλλη, Μάμαλη Σπυρίδωνα, Μηλιώνη Κωνσταντίνα, Μπέκα Χριστίνα, Μπούση Κώστα, Πανταζή Ιωάννα, Τσαμπίρα Κωνσταντίνο, Χατζηγιαννάκη Ελένη και Χορταριά Κατερίνα Ξενιά.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το