Τοπικά

Δίκτυο ασφαλών σχολικών διαδρομών στη Μαγνησία

Ένα ολοκληρωμένο δίκτυο σχολικών διαδρομών, που θα παρέχουν ασφάλεια και άμεση πρόσβαση, χωρίς καθυστερήσεις, στους μαθητές από και προς τις σχολικές μονάδες στοχεύει να δημιουργήσει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας σε συνεργασία με τους Δήμους και με άλλους φορείς.

Η σημερινή κατάσταση μόνο θετική δεν είναι, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, όπου η κίνηση των μαθητών γίνεται στον δρόμο και όχι στο πεζοδρόμιο, σχολεία γειτνιάζουν με επαρχιακούς δρόμους, μαθητές αναγκάζονται να διασχίζουν κεντρικές οδικές αρτηρίες μέσα στην πόλη, ενώ στα χωριά οι δρόμοι κρύβουν κινδύνους για τους μαθητές σε περιπτώσεις άσχημων καιρικών συνθηκών.
Μόλις ανοίξουν τα σχολεία η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας θα αποστείλει έγγραφο στα σχολεία που θα τους ζητήσει να καταγράψουν τις συνθήκες πρόσβασης των μαθητών και ποιες παρεμβάσεις χρειάζεται να γίνουν.

Στη συνέχεια ομάδα έργου αποτελούμενη από αρχιτέκτονες, πολιτικούς και άλλους μηχανικούς που η δευτεροβάθμια εκπαίδευση διαθέτει, θα προχωρήσει σε κάποιους σχεδιασμούς για τις ανάγκες των σχολείων. Οι προτάσεις μπορεί να περιλαμβάνουν ράμπες, μικρά τεχνικά έργα, αντιολισθητικές παρεμβάσεις.
Μόλις κωδικοποιηθούν οι προτάσεις, θα αποσταλούν στους αντιδημάρχους τεχνικών υπηρεσιών των Δήμων, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσουν τη σταδιακή κατασκευή των έργων.

Η ολοκλήρωση των εργασιών θα προσδώσει ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια στην κίνηση των μαθητών και συγχρόνως θα αναβαθμίσει αισθητικά πολλές περιοχές του δημόσιου αστικού και ημιαστικού ιστού.
Το δίκτυο ασφαλών σχολικών διαδρομών αποτελεί ένα μεγαλόπνοο σχέδιο για τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που ακουμπά στις σύγχρονες ανάγκες για ασφαλή μετάβαση και αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο.
Προβλήματα
Στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας έχουν καταγραφεί διάφορες περιπτώσεις, όπου είναι αναγκαίες οι παρεμβάσεις. Πρώτον καταγράφονται σοβαρά προβλήματα σε διαβάσεις δρόμων, όπως στην Αναλήψεως, στην Πολυμέρη, στη Σταδίου, στην Αγίου Δημητρίου, στην Κύπρου, στην Ιωλκού.
Δεύτερον υπάρχουν σχολεία, όπου οι είσοδοί τους βρίσκονται πάνω στο επαρχιακό οδικό δίκτυο ή σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Τρίτον σε ορισμένα σχολεία η πρόσβαση των μαθητών γίνεται όχι από το πεζοδρόμιο, αλλά από τον δρόμο, δίπλα με τα οχήματα να περνούν και αυτό γιατί απλούστατα δεν υπάρχει πεζοδρόμιο.
Τέταρτον υπάρχουν διαβάσεις δρόμων που οι σηματοδότες άλλοτε λειτουργούν και άλλοτε όχι με συνέπεια οι μαθητές να κινούνται σε συνθήκες επικίνδυνες.
Πέμπτον στις κωμοπόλεις οι δρόμοι αποκτούν μεγάλη ολισθηρότητα μετά από βροχοπτώσεις.
Έκτον σε πολλές περιπτώσεις οι μαθητές αναγκάζονται να κινούνται σε πεζοδρόμια που είναι μικρά ως προς το πλάτος και πολλές φορές καλυμμένα με μεγάλα παρτέρια, φύλλα δέντρων που ακουμπούν στο δάπεδο, ενώ οι μαθητές συναντούν και διάφορα εμπόδια, όπως παρκαρισμένα παράνομα αυτοκίνητα και δίκυκλα, ή αφημένα διάφορα άχρηστα αντικείμενα.
Έβδομον σε κάποια περιφερειακά σχολεία οι μαθητές συνοδοιπορούν μαζί με τα διερχόμενα οχήματα για να φτάσουν στο σχολείο τους.

Ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Σωκράτης Σαβελίδης επισήμανε πως «έχουμε διαπιστώσεις από αναφορές διευθυντών, καθηγητών, αλλά και γονέων, πως σε αρκετές περιπτώσεις οι διαδρομές των μαθητών προς τα σχολεία τους ούτε ασφαλείς είναι ούτε άνετες. Και αυτό ισχύει τόσο για τις αστικές και ημιαστικές περιοχές στον Βόλο, όσο και για τις κωμοπόλεις της περιφέρειας. Πρόκειται για μια δυσάρεστη κατάσταση που θέλουμε να αντιμετωπίσουμε μέσα από ένα ασφαλές δίκτυο σχολικών διαδρομών που θα ωφελήσει τόσο τους μαθητές, όσο όμως και τις ευπαθείς ομάδες, όπως τα άτομα με αναπηρία. Ξεκινάμε λοιπόν με το άνοιγμα των σχολείων να μελετήσουμε το πρόβλημα, να πάρουμε προτάσεις από τα σχολεία και μετά με μια δικιά μας ομάδα έργου να καταλήξουμε σε συγκεκριμένα σχέδια, τα οποία θα τα αποστείλουμε στους Δήμους. Με τη σειρά τους οι Δήμοι θα μπορούν να τα επεξεργαστούν και στη συνέχεια να τα υλοποιήσουν».

Ερωτηθείς ο ίδιος ποιες παρεμβάσεις θα μπορούσαν να γίνουν για να βελτιωθεί η υφιστάμενη άσχημη κατάσταση, απάντησε πως θα μπορούσαν να τοποθετηθούν επιβραδυντές ταχύτητας από κυβόλιθους σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, καθώς και ειδικές ράμπες στα πεζοδρόμια για τα ποδήλατα με τα οποία μετακινούνται οι μαθητές, αλλά και για τα ΑμεΑ. Επίσης θα μπορούσε να γίνει εκτεταμένη επίστρωση των δρόμων. Υπάρχουν και άλλες σκέψεις και προτάσεις που οι αρμόδιοι μηχανικοί θα μπορέσουν να κωδικοποιήσουν και να καταθέσουν στους αρμόδιους φορείς.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το