Τοπικά

Δίκτυα συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για τα πειραματικά σχολεία της Πορταριάς

Νέοι ορίζοντες δημιουργούνται από τη νέα σχολική χρονιά για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Πορταριάς τα οποία θα λειτουργούν ως πειραματικά, ενώ στο πλαίσιο των καινοτόμων διδακτικών μεθόδων και προγραμμάτων θα βρίσκονται σε συνεργασία και με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Η εισαγωγή μαθητών/τριών στην εισαγωγική τάξη Πειραματικού Νηπιαγωγείου Πορταριάς και Δημοτικού Πορταριάς, για το σχολικό έτος 2021-2022, θα πραγματοποιηθεί με κλήρωση ηλεκτρονικά την Πέμπτη 24 Ιουνίου 2021. Οι γονείς των μαθητών/τριών που ενδιαφέρονται για την εισαγωγή τους στα παραπάνω σχολεία υποβάλουν αίτηση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), έως 17 Ιουνίου.

Μια πρωτόγνωρη εμπειρία που θα αξιοποιηθεί
Η προϊσταμένη του 1ου πειραματικού νηπιαγωγείου Πορταριάς κ. Μαρία Μαυρομάτη τόνισε πως «η ένταξή μας στο δίκτυο των πειραματικών σχολείων έγινε αφενός για να «κουμπώσουμε» με το Δημοτικό σχολείο Πορταριάς και αφετέρου για τα οφέλη, που θα προκύψουν μέσα από την ένταξη αυτή για τους μαθητές μας, για εμάς τους εκπαιδευτικούς, αλλά και για την τοπική κοινωνία»
Αναφερόμενη στα οφέλη επισήμανε τα εξής:
-Η ένταξη νέων γνωστικών αντικειμένων και πρακτικών στο σχολικό πρόγραμμα.
-Η συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα και Ομίλους.
-Η παροχή εφοδίων στα παιδιά για ένα καλύτερο παρόν, αλλά και μέλλον.
-H αναβάθμιση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού μέσα από την αξιοποίηση των δημοσίων πόρων.
-Η συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
-Οι ευκαιρίες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και ενίσχυσης του επιστημονικού τους έργου.
-Οι δυνατότητες παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού.
-Η συνεργασία με εκπαιδευτικούς οργανισμούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό».
Και συμπλήρωσε πως «το Πειραματικό Νηπιαγωγείο αποτελεί για εμάς μια πρωτόγνωρη ευκαιρία και πρόκληση, που θα αξιοποιήσουμε στο έπακρο βάζοντας όλες μας τις δυνάμεις με πολλή πάντοτε αγάπη για το σχολείο και τους μαθητές μας.
Ως Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Πορταριάς από το 2011 θέλω να ευχαριστήσω ακόμη μια φορά όλους τους γονείς για την αμοιβαία εκτίμηση και την άριστη συνεργασία μας όλα αυτά τα χρόνια.
Και όπως λέμε με τα παιδιά: «Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί!».

Μια πρόκληση για το μέλλον
Ο διευθυντής από το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς κ. Ηρακλής Καραγιάννης επισήμανε πως «η λειτουργία από την επόμενη σχολική χρονιά 2021 – 2022 του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Πορταριάς αποτελεί μια νέα πραγματικότητα για την εκπαίδευση στον τόπο μας.
Η λειτουργία του πειραματικού σχολείου βασίζεται πάνω στην αγαστή συνεργασία και διασύνδεση με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας αλλά και με άλλους επιστημονικούς φορείς. Σκοπός η εισαγωγή καινοτομιών στο σχολείο σε επίπεδο νέων αντικειμένων, σε επίπεδο διδακτικών προσεγγίσεων, σε δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού κ.λπ.
Ουσιαστικά τα πειραματικά σχολεία αποτελούν τα πεδία όπου κατ’ εξοχήν, αξιοποιούνται για την εκπαίδευση με πρακτική άσκηση των προπτυχιακών φοιτητών και σπουδαστών Τμημάτων Α.Ε.Ι., καθώς και των μεταπτυχιακών φοιτητών στις επιστήμες της εκπαίδευσης (αγωγής), σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Σχολές και Τμήματα».

Σημαντικά πλεονεκτήματα
Ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Γιώργος Πολύζος τόνισε πως «ένα πειραματικό σχολείο προσφέρει μεγάλα πλεονεκτήματα στους μαθητές, καθώς έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν με τις πιο σύγχρονες, δοκιμασμένες βέλτιστες πρακτικές που διαθέτει η παιδαγωγική επιστήμη, με χρήση νέων διδακτικών μέσων και μεθόδων, να παρακολουθήσουν διαφοροποιημένα προγράμματα σπουδών. Πρόκειται για σπουδαία ποιοτική αναβάθμιση για την παιδεία, μια ευκαιρία να καινοτομήσουμε στο σχολείο, να προσφέρουμε μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε αυτά τα παιδιά, πλεονεκτήματα που, μέσα από τη δοκιμασμένη εφαρμογή τους στο πειραματικό σχολείο, θα μπορέσουν στη συνέχεια να διαχυθούν σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και να ωφελήσουν όλους τους μαθητές. Έτσι, θα ανοίξουν οι ορίζοντες τους, θα αποκτήσουν περισσότερα ενδιαφέροντα που θα τους φανούν χρήσιμα και στην επιλογή του επαγγελματικού τους προσανατολισμού αργότερα».

Φυτώρια καλλιέργειας ενός διαφορετικού τύπου εκπαίδευσης
H αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και πρόεδρος της Περιφερειακής Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας κ. Αγγελική Λαζαρίδου τόνισε πως «τα Πειραματικά Σχολεία αποτελούν ένα θεσμό παγκοσμίως αναγνωρισμένο εδώ και δεκαετίες. Στη χώρα μας η αναβίωση αυτού του ιστορικού θεσμού με την ψήφιση του πρόσφατου νόμου, μπορεί να συμβάλλει στην σταδιακή αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης με ουσιαστικά οφέλη για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα. Τα πειραματικά σχολεία είναι κατ᾽ εξοχήν μαθητοκεντρικά και στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών (νοητική, ψυχολογική, κοινωνική) εφαρμόζοντας πιλοτικά καινοτόμες δράσεις, μεθόδους, εργαλεία, υλικά και προγράμματα διδασκαλίας, ενώ παράλληλα ενθαρρύνουν την ανάπτυξη δικτύων δημιουργικότητας και καινοτομίας. Η φιλοσοφία πάνω στην οποία βασίζεται ο θεσμός των πειραματικών σχολείων δεν είναι ελιτίστικη, ούτε ανταγωνιστική. Τα πειραματικά σχολεία λειτουργούν ως φυτώρια καλλιέργειας ενός διαφορετικού τύπου εκπαίδευσης, η οποία μπορεί και πρέπει να είναι προσβάσιμη σε όλους».

Κομβικός ο ρόλος των πανεπιστημίων
Και πρόσθεσε λέγοντας πως «ένα σημαντικό χαρακτηριστικό των πειραματικών σχολείων είναι ότι χρησιμεύουν ως ένα ιδανικό περιβάλλον διδασκαλίας και έρευνας των φοιτητών. Σε αυτό το τελευταίο, ο ρόλος των πανεπιστήμιων, ειδικά των παιδαγωγικών τμημάτων και των καθηγητικών σχολών είναι κομβικός. Το σχολείο πρέπει να αποτελεί τόπο συνάντησης της θεωρίας με την πρακτική, να γκρεμίζει τα τείχη μεταξύ της ακαδημαϊκής τεχνογνωσίας και της πράξης. Το πρώτο βήμα έγινε και τα πρώτα πειραματικά σχολεία θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τη νέα σχολική χρονιά. Οι δυσκολίες είναι σίγουρα πολλές, αλλά όχι αξεπέραστες. Τέτοιου είδους αλλαγές, για να ευδοκιμήσουν, χρειάζονται χρόνο, επιμονή, καλή οργάνωση, αφοσίωση από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, συνεχής αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς τους και προσήλωση στον τελικό στόχο, ο οποίος δεν πρέπει να είναι άλλος από την αναβάθμιση της εκπαίδευσης για όλους».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το