Τοπικά

Δικό τους αεροδρόμιο θέλουν οι Λαρισαίοι

Μια μεγάλη συζήτηση για ένα πολυδιάστατο θέμα έχουν ανοίξει χιλιάδες Λαρισαίοι στο Facebook κι αυτό δεν είναι άλλο από τη λειτουργία – δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου. Στην ομάδα που ονομάζεται Airport in Larisa, Πολιτικό Αεροδρόμιο Λάρισας καθημερινά προστίθενται κατά εκατοντάδες τα νέα πρόσωπα και μεταξύ αυτών και άνθρωποι που εμπλέκονται άμεσα με τα κοινά της πόλης. Επιστήμονες, στρατιωτικοί, άνθρωποι του μόχθου αλλά και των τεχνών, ανεξαρτήτως ηλικίας ανταλλάσσουν απόψεις για το αν και που πρέπει να γίνει αεροδρόμιο στη Λάρισα.

*Την μερίδα του λέοντος από το σύνολο των τοποθετήσεων, κατέχουν με μια πρόχειρη εκτίμηση, οι πολίτες που θεωρούν ότι η Λάρισα χρειάζεται πολιτικό αεροδρόμιο και μάλιστα άμεσα. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που δηλώνουν ενθουσιασμένοι με την ιδέα.

ΕΡΕΥΝΑ

Κάποιοι ξεσκόνισαν από το διαδίκτυο και μια παλιά έρευνα που είχε γίνει σχετικά από την εταιρεία CNWAY.
Σύμφωνα με αυτήν «Ο Κρατικός Αερολιμένας της Λάρισας είναι το αρχαιότερο Ελληνικό αεροδρόμιο. Άρχισε τη λειτουργία του το 1912 ως πολιτικό αεροδρόμιο και το 1997 μετατράπηκε σε στρατιωτικό. Λειτουργεί ως σήμερα αποκλειστικά με στρατιωτικά αεροσκάφη. Εντοπίζεται ανατολικά της ομώνυμης πόλης και δυτικά της Εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Η δυνατότητα απορρόφησης μέρους του αυξανόμενου τουριστικού ρεύματος της περιοχής οδήγησε στην εξέταση του ενδεχόμενου επαναλειτουργίας του και ως πολιτικό. Οι παλαιές του εγκαταστάσεις ήταν μικρές και σε περίπτωση επαναλειτουργίας του κρίθηκαν ανεπαρκείς για οποιαδήποτε περαιτέρω εκμετάλλευση.

Ενόψει των παραπάνω η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του πρώην Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, νυν Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκήρυξε τη μελέτη ζήτησης και σχεδίου ανάπτυξης (Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο) αερομεταφορών της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλίας και Πιερίας, ώστε να διερευνηθεί η εκ νέου λειτουργία του αερολιμένα Λάρισας και ως αεροδρόμιο Πολιτικής Αεροπορίας. Έπειτα από διαγωνισμό η μελέτη ανατέθηκε το 2002 σε σύμπραξη γραφείων μελετών με κύριο μελετητή τον Αλβέρτο-Παύλο Γιαμίν και ολοκληρώθηκε το 2004»

Ολόκληρη τη Μελέτη και τα στοιχεία της μπορείτε να τα βρείτε εδώ http://bit.ly/30CYpoL

ΜΝΗΜΕΣ

Πολλοί είναι εκείνοι που άρχισαν με αφορμή αυτήν την συζήτηση να σκαλίζουν την μνήμη τους και να βρίσκουν ιστορίες από το παρελθόν. Από τότε δηλαδή που είχαν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν από τη Λάρισα στην Αθήνα ή την Κοζάνη με το αεροπλάνο.

Άλλοι στάθηκαν στο τραγικό δυστύχημα που συνέβη τον Νοέμβριο του 1976. Τότε το αεροπλάνο της εταιρείας με την ονομασία «Νήσος Μήλος», που εκτελούσε το τακτικό δρομολόγιο Αθήνα – Λάρισα – Κοζάνη, κατέπεσε στην περιοχή του Σαρανταπόρου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 50 επιβαίνοντες. Στην περιοχή επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην τραγική κατάληξη της πτήσης, όπως και ο ανεπαρκής τεχνικός εξοπλισμός του αεροδρομίου της Κοζάνης. Ήταν το πέμπτο δυστύχημα στην ιστορία της ελληνικής πολιτικής αεροπορίας και το τέταρτο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, που βρισκόταν ήδη υπό κρατικό έλεγχο από τις αρχές του 1975. Αναλυτικά το σχετικό δημοσίευμα μπορείτε να το δείτε εδώ http://bit.ly/2G0mlc7

ΤΕΡΨΙΘΕΑ – ΠΑΡΑΛΙΑ – ΓΕΙΤΟΝΙΑ

Υπάρχουν κι εκείνοι που εκτιμούν πως είναι ευκαιρία να μετατραπεί σε κανονικό πολιτικό αεροδρόμιο το πεδίο προσγείωσης της Αερολέσχης Λάρισας στο ύψος της Τερψιθέας.
Μερικοί όμως το θέτουν το ζήτημα σε άλλη βάση. Ζητούν πρώτα να γίνουν τα βασικά που σχετίζονται με τον τουρισμό και μετά να προχωρήσει η πόλη σε δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου. Φέρνουν μάλιστα για παράδειγμα την κατάσταση που υπάρχει στα παράλια της περιοχής και τα έργα που πρέπει να γίνουν.

Στο τραπέζι της κουβέντας «πέφτει» ως εμπόδιο το γεγονός πως υπάρχουν κοντινά αεροδρόμια αυτό της Ν. Αγχιάλου αλλά κι αυτό της Θεσσαλονίκης από τα οποία εξυπηρετούνται εύκολα οι Λαρισαίοι. Εκεί όμως υπάρχουν αρκετοί που διαφωνούν και φέρνουν ως παραδείγματα πολλές περιπτώσεις από το εξωτερικό στο οποίο γειτονικές πόλεις έχει η καθεμία το δικό της πολιτικό αεροδρόμιο χωρίς να υπάρχουν προβλήματα.

Προσδεθείτε όμως γιατί στην εξίσωση μπαίνουν οι βάσεις του ΝΑΤΟ, η Εθνική Ελλάδος στο ποδόσφαιρο, η κόντρα με το Βόλο, τα ψώνια στο Μιλάνο και η κουβέντα φυσικά απογειώνεται…
Πηγή: Ρεπορτάζ του κάμπου / Κώστας Γκιάστας

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το