Τοπικά

Διήμερο δράσεων από το 23ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου για την αειφόρο ανάπτυξη 

Ένα διήμερο δράσεων για τους μαθητές του 23ου Δημοτικού Βόλου ήταν η Πέμπτη και η Παρασκευή της προηγούμενης εβδομάδας. Οι μαθητές του σχολείου και συγκεκριμένα οι μαθητές των Στ’ και Ε’ τάξεων συμμετείχαν σε δράσεις που εντάσσονταν στο πλαίσιο των δύο Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (ΠΣΔ) που υλοποιούνται στο σχολείο τη φετινή σχολική χρονιά. Τα δύο προγράμματα είναι περιβαλλοντικού και πολιτιστικού περιεχομένου για τις δύο τάξεις αντίστοιχα.

Αναλυτικότερα οι μαθητές της Στ’ Δημοτικού συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Αειφόρος Ανάπτυξη from Scratch”. Η Αειφόρος Ανάπτυξη και η βιωσιμότητα αποτελούν έννοιες που οι μαθητές μπορεί να έχουν ακούσει αρκετές φορές, αλλά δύσκολα μπορούν να κατανοήσουν. Σκοπός του ΠΣΔ είναι να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να σχεδιάσουν και να μοντελοποιήσουν ένα απλοποιημένο φυσικό περιβάλλον όπου με τη βοήθεια παιχνιδιών που οι ίδιοι αναπτύσσουν, να κατανοήσουν την ανακύκλωση, την εξοικονόμηση και τη σωστή χρήση φυσικών πόρων, και πως όλα αυτά συνδέονται με την αειφόρο ανάπτυξη. Τα παιχνίδια που μέχρι τώρα έχουν αναπτύξει οι μαθητές παρουσιάστηκαν στο 9ο Μαθητικό Ψηφιακό Φεστιβάλ την περασμένη Πέμπτη από τους μαθητές του σχολείου και συγκεκριμένα τους: Γιούλα Αρετή, Κουπαράνης Χριστόδουλος, Μάρας Γεώργιος, Προβίδα Δήμητρα, Τσίτσογλου Ηλέκτρα Βαρβάρα και Φράγκου Λουκία.

Οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού συμμετέχουν στο ΠΣΔ «Οι Τεχνολογίες της Αρχαιότητας Συναντούν τις ΤΠΕ». Οι μαθητές στο πλαίσιο του προγράμματος γνωρίζουν μηχανές και κατασκευές που κατασκευάστηκαν και χρησιμοποιήθηκαν στην αρχαιότητα, βασισμένες σε θεμελιώδεις αρχές της φυσικής και φτιαγμένες με απλούς μηχανισμούς. Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές θα μοντελοποιήσουν, τις μηχανές χρησιμοποιώντας σύγχρονες εφαρμογές υπολογιστών.

Οι μαθητές των δύο τάξεων την προηγούμενη Παρασκευή λοιπόν, σε επίσκεψή τους που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα με τη συνέργεια όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου και την οικονομική συμβολή του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων, βρέθηκαν στο «Ευγενίδιο Ίδρυμα – Πλανητάριο» στην Αθήνα, παρακολούθησαν προβολές και συμμετείχαν σε επίδειξη πειραμάτων Φυσικής, όπου έγιναν κατανοητά η χρήση φυσικών πόρων (καυσίμων), έννοιες της φυσικής (ενέργεια, βαρύτητα, τριβή κ.α) και η σημασία τους για την ζωή και την βιωσιμότητα του πολιτισμού μας. Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στο «Μουσείο Αρχαίας Τεχνολογίας Κοτσανά». Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε όσα τους παρουσιάστηκαν και όπως τόνισε και ο μαθητής της Στ΄ Σιψής Χρίστος «Οι τεχνολογίες των Αρχαίων είναι για εμάς τους μαθητές Πρωτόγνωρες!»

Ο υπεύθυνος των δύο ΠΣΔ, είναι ο εκπαιδευτικός πληροφορικής του σχολείου κ. Χαρατσής Κωνσταντίνος, ο οποίος αναφερόμενος στις δράσεις τόνισε «τόσο τη σημασία τους ως προς την εκπαιδευτική τους προσφορά, όσο και τις ευκαιρίες που δίνει στα παιδιά να ασχοληθούν με τον υπολογιστή ενεργά. Οι μαθητές καλούνται να αξιοποιήσουν νέες τεχνολογίες και εφαρμογές ως εργαλεία για να δημιουργήσουν κάτι δικό τους. Είναι η ευκαιρία που δίνουμε στα παιδιά, να ξεφύγουν από την παθητική στάση που έχουν μπροστά στον υπολογιστή και τον σημερινό ψηφιακό κόσμο μας».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το