Τοπικά

Διευθυντής 4ου ΓΕΛ Βόλου Νίκ. Ιωαννίδης «Να δημιουργηθεί στα σχολεία κλίμα αλληλοαποδοχής»

 

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, ενώ ως όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.
Ο διευθυντής του 4ου ΓΕΛ Βόλου και καθηγητής Κοινωνιολογίας Νίκος Ιωαννίδης μιλώντας στη «Θ», αναφέρθηκε στον ρόλο της σχολικής κοινότητας και στο κλίμα αμοιβαιότητας και αλληλοαποδοχής που θα πρέπει να δημιουργηθεί.
Όπως δήλωσε «καταρχάς να πούμε ότι υπάρχει ένα διάχυτος φόβος από την πλευρά των γονέων. Το υπουργείο προσπαθεί να πάρει μέτρα και να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο. Η περίοδος του κορωνοϊού επέτεινε την αίσθηση του φόβου που υπάρχει. Παρ’ όλα αυτά θα πρέπει το φαινόμενο αυτό, να το βλέπουμε στις πραγματικές του διαστάσεις, καθώς είναι διαφορετικό να ασκείται bullying, από το να υπάρχει το πείραγμα που πάντα ήταν στοιχείο της σχολικής κοινότητας. Πρέπει όλοι να είμαστε προσεκτικοί, ώστε να εντοπίζουμε τα φαινόμενα bullying και την άσκηση κακοποιητικών συμπεριφορών».
Ο κ. Ιωαννίδης, τόνισε την ανάγκη, τα σχολεία να δημιουργήσουν μια anti bullying συνθήκη και ένα κλίμα αμοιβαιότητας, κοινωνικότητας και αλληλοαποδοχής κι όπως συμπλήρωσε
«Δεν ξέρω κατά πόσο είναι γενικευμένα τα φαινόμενα αυτά. Η πρόληψη είναι ο κύριος παράγοντας για τέτοια φαινόμενα. Υπάρχουν άτομα που επιδεικνύουν κακοποιητικές συμπεριφορές, ενώ θα πρέπει να εξετάσουμε και περιπτώσεις ατόμων που δέχονται κακοποίηση και γίνονται στη συνέχεια ενεργά κακοποιητικοί μέσα στα σχολεία. Όταν υπάρχει ανταγωνισμός και παθογένειες, τέτοια παιδιά αναπαράγουν κακοποιητικές συμπεριφορές σε βάρος συμμαθητών».
Μάλιστα, συνέχισε επισημαίνοντας ότι «Τα σχολεία πρέπει να δουλέψουν, έτσι ώστε τα παιδιά τα οποία δέχονται κακοποιητικές συμπεριφορές να μεταφέρουν τις εμπειρίες τους, να μιλάνε κι αυτά τα φαινόμενα να καταπολεμώνται. Γίνεται δουλειά μέσα στα σχολεία, από ειδικούς κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, ώστε να δημιουργηθεί ένα κλίμα εμπιστοσύνης. Στο παρελθόν στη δική μου μονάδα υπήρχαν λανθάνουσες μορφές bullying, καθώς όσον αφορά σε παρέες παιδιών, είναι δύσκολο να ανιχνευτούν τέτοια φαινόμενα».
Στην Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056, το πρώτο εξάμηνο του 2022 καταγράφηκε αύξηση 149,02% στις κλήσεις και τα μηνύματα από παιδιά που ζητούσαν στήριξη σε θέματα εκφοβισμού. Βασικές αιτίες στις οποίες οι νέοι (16-20 ετών) αποδίδουν την πυροδότηση του εκφοβισμού είναι η διαφορετικότητα και συγκεκριμένα η διαφορετική εθνικότητα (85%), σεξουαλική ταυτότητα (82%) και νοητική ικανότητα (82%).

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το