Τοπικά

Διεθνή κεφάλαια «κλείνουν το μάτι» στο λιμάνι Βόλου

 

limani-volou

Το κατάλληλο… έναυσμα για να επενδύσουν περίμεναν τα διεθνή κεφάλαια, τα οποία απείχαν συνειδητά τα προηγούμενα χρόνια. Για τις δομές του Οργανισμού Λιμένος υπάρχουν ενδιαφερόμενοι ξένοι και έλληνες επενδυτές που εκφράζουν τη βούληση να τοποθετήσουν χρήματά τους.
Οι συζητήσεις θα καταλήξουν τον επόμενο μήνα για τη μαρίνα και τον τρίτο προβλήτα, ενώ στον …ίσιο δρόμο βρίσκεται το θέμα της μεταφοράς του σκραπ.
Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται να επενδύσουν είναι ελληνικές και ευρωπαϊκές, ενώ για το κομμάτι της κρουαζιέρας υπάρχει σύμπραξη δύο εταιρειών από την Ευρώπη και την Αμερική.

Οι χώροι των υποδομών του τουρισμού μπορούν να κινητοποιήσουν σημαντικά κεφάλαια σε σχετικά μικρό ορίζοντα έχοντας υψηλούς πολλαπλασιαστές που θα οδηγήσουν σε ανάπτυξη πολλούς κλάδους.
Έτσι για τη μαρίνα ενδιαφέρεται μια ελληνική και μια ευρωπαϊκή εταιρεία. Οι συζητήσεις αφορούν είτε τη δημιουργία του έργου με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, είτε επένδυση στην οποία θα διαθέσουν κεφάλαια ο ΟΛΒ και οι ιδιώτες.
Για χώρο εντός του λιμανιού ενδιαφέρεται ηευρωπαϊκή εταιρεία και στόχος της είναι να φιλοξενηθούν 700 σκάφη όλων των μεγεθών. Έχει προτείνει να δημιουργηθούν σύγχρονες προβλήτες με περιβαλλοντικές προδιαγραφές. Όλος ο εξοπλισμός θα αφορά κατασκευές που θα είναι πακτωμένες. Οι ευρωπαίοι αναλαμβάνουν όλα τα έξοδα και αναμένουν «πράσινο φως» από το ΤΑΙΠΕΔ.
Η ελληνική εταιρεία επιθυμεί να κατασκευάσει μικρότερη μαρίνα μέσα στο λιμάνι , μέχρι 500 σκάφη, διαφόρων μεγεθών. Ζητάει να της διατεθεί χώρος εντός του λιμανιού, αλλά εξετάζει και την περίπτωση μεταξύ τρίτης προβλήτας και της περιοχής των Πευκακίων.

Διεθνής εταιρεία  κοντέινερ για  τον τρίτο προβλήτα

Εταιρεία με διεθνή δραστηριότητα κατέθεσε πρόταση στον Οργανισμό Λιμένος για συνεργασία συνλειτουργίας του τρίτου προβλήτα για τη διακίνηση κοντέϊνερς. Η εταιρεία δήλωσε πρόθυμη να αναλάβει την επέκταση του τρίτου προβλήτα και η εναλλακτική είναι να της γίνει μακροχρόνια παραχώρηση χρήσης . Σκέφτονται να δημιουργήσουν σταθμό εμπορευματοκιβωτίων ευρωπαϊκών προδιαγραφών και θα αναλάβουν και όλο τον εξοπλισμό.
Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται να αναπτυχθεί σταθμός και στο Τσιγκέλι του Αλμυρού.
Η κρουαζιέρα
Στο Βόλο προετοιμάζεται από τον ΟΛΒ ημερίδα για την κρουαζιέρα , με διεθνή εταιρεία να ζητά την βελτίωση του 2ου προβλήτα για να αναπτυχθεί ένα ακόμα τέρμιναλ, με την δυνατότητα να δένουν μέχρι τέσσερα πλοία ημερησίως, που οι ίδιοι θα αναλάβουν μακροπρόθεσμα να συμπεριλάβουν το Βόλο στο πρόγραμμά τους. Ενδιαφέρονται η επένδυση να γίνει είτε με ΣΔΙΤ, είπε με παραχώρηση χρήσης για κάποια χρόνια.
Η εξέλιξη δρομολογεί τη μεταφορά του σκραπ στον τρίτο προβλήτα , όπου οι συνεργαζόμενες με τον ΟΛΒ εταιρείες δεν έχουν προβάλλει καμία αντίρρηση, ενώ κανένα πρόβλημα δεν θα προκληθεί και στην περίπτωση που ευδοκιμήσουν οι συζητήσεις και δημιουργηθεί σταθμός εμπορευματοκιβωτίων. Ο χώρος είναι επαρκέστατος για να φιλοξενήσει και τις δύο δραστηριότητες.

Μελέτη περιμένει έγκριση για μεταφορά σκραπ

Ο Οργανισμός Λιμένος κατέθεσε μελέτη για τη μεταφορά του σκραπ στον τρίτο προβλήτα και αναμένει έγκριση από την Διαχειριστική Αρχή για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Η μελέτη δεν περιλαμβάνει ημίμετρα όπως η διαβροχή του σκραπ, αλλά συστήματα απορρόφησης της σκόνης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το