Τοπικά

Διελεύσεις 82.000 οχημάτων από τη σήραγγα Γορίτσας “Θ”

ΓΟΡΙΤΣΑ

Τη σήραγγα της Γορίτσας προτιμούν όλο και περισσότεροι οδηγοί οχημάτων για τις μετακινήσεις τους από την Αγριά προς το Βόλο και αντίστροφα. Τα στοιχεία διέλευσης οχημάτων δείχνουν πως η παράκαμψη του πολεοδομικού συγκροτήματος επιλέγεται από τους οδηγούς, για καλύτερη εξυπηρέτηση και με λιγότερο φόρτο για το κέντρο της πόλης.
Εντυπωσιακά μεγάλος είναι ο αριθμός των οχημάτων – κυρίως ΙΧ – που έχουν ώς τώρα διέλθει τη σήραγγα της Γορίτσας και μάλιστα σε λιγότερο από ένα μήνα λειτουργία της, από την επίσημη παράδοσή της στην κυκλοφορία. Η διαδρομή που επιλέγεται από περισσότερους οδηγούς, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που καταγράφουν οι υπολογιστές παρακολούθησης και διαχείρισης της κυκλοφορίας στη σήραγγα, είναι από την Αγριά προς το Βόλο. Είναι ευκολότερη η διαδρομή και τους «πάει ο δρόμος». Σε αντίθεση με τους οδηγούς οι οποίοι κινούνται από το Βόλο προς την Αγριά. Πολλοί ακόμη εξακολουθούν να επιλέγουν την παραλιακή διαδρομή της Γορίτσας.
Για το διάστημα λοιπόν, από τις 22 Δεκεμβρίου – οπότε δόθηκε στην κυκλοφορία η σήραγγα – έως και χθες 15 Ιανουαρίου, στη διαδρομή από Αγριά προς Βόλο καταγράφονται συνολικά 46.764 διελεύσεις. Οι περισσότερες αφορούν σε ΙΧ αυτοκίνητα. Ειδικότερα καταγράφηκαν οι ακόλουθες διελεύσεις: 39.190 ΙΧ, 1.091 φορτηγά, 872 φορτηγά μεταφορών, 232 νταλίκες, 1.000 φορτηγά μέχρι 10 τόνων, 3.800 φορτηγά μέχρι τριών τόνων, 270 φορτηγά με τρέιλερ και 72 λεωφορεία.
Στη διαδρομή από Βόλο προς Αγριά καταγράφηκαν συνολικά 35.564 διελεύσεις. Οι περισσότερες αφορούν σε ΙΧ. Ειδικότερα καταγράφηκαν 29.945 διελεύσεις ΙΧ, 825 φορτηγών, 195 μεγάλων φορτηγών (νταλίκες), 1.067 μικρών φορτηγών, 186 φορτηγών με τρέιλερ, 2.350 φορτηγών μέχρι τριών τόνων και 26 λεωφορείων. Καθώς και 660 διελεύσεις δικύκλων.
Αυτό που παρατηρείται – και επισημαίνεται από υπαλλήλους της σήραγγας – είναι ότι συχνές είναι οι διελεύσεις πεζών και ποδηλάτων, κάτι που απαγορεύεται ρητά. Οι υπάλληλοι παρεμβαίνουν και ζητούν από τους πολίτες να μη διασχίζουν τη σήραγγα με τα πόδια ή με το ποδήλατο, γιατί ο κίνδυνος ατυχήματος είναι άμεσος. «Εμείς σταματάμε όσους επιχειρούν να περάσουν τη σήραγγα πεζοί ή με ποδήλατο, ή ακόμη με πολύ μικρού κυβισμού δίκυκλο» αναφέρουν.
Κάτι που επίσης επισημαίνουν με έμφαση είναι ότι πολλές είναι οι παραβάσεις ορίου ταχύτητας – είναι 50 – από αρκετούς οδηγούς φορτηγών. «Είναι πολύ σημαντικό να τηρείται με αυστηρότητα το όριο ταχύτητας διέλευσης της σήραγγας για την αποφυγή τροχαίου ατυχήματος» τονίζουν και προσθέτουν πως «η σήραγγα είναι διπλής κυκλοφορίας γι’ αυτό και απαγορεύεται αυστηρά η προσπέραση».
«Οι κανόνες κυκλοφορίας πρέπει να τηρούνται ευλαβικά» τονίζουν οι υπάλληλοι, οι οποίοι παρακολουθούν την κυκλοφορία και τις διελεύσεις οχημάτων σε 24ωρη βάση.

Απόρριψη ένστασης
Στο μεταξύ απορρίφθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας η προσφυγή των εργαζομένων του Δήμου Βόλου, οι οποίοι μετατέθηκαν στη σήραγγα, θέτοντας θέματα ασφάλειας, εκπαίδευσης και επαρκούς προσωπικού. Σύμφωνα με πληροφορίες το σκεπτικό της Αποκεντρωμένης εστιάζεται στο ότι ο δήμαρχος έχει δικαίωμα μετακίνησης εργαζομένου όπου κριθεί αναγκαία. Οι εργαζόμενοι ωστόσο υποστηρίζουν ότι η Αποκεντρωμένη δεν έλαβε υπόψη της το νομοθετικό πλαίσιο που κατέθεσαν μαζί με την προσφυγή τους.
Συνεπώς είναι υποχρεωμένοι να παραμείνουν στις θέσεις που τοποθετήθηκαν. Στη σήραγγα, αυτό το διάστημα, εργάζονται έξι συνολικά εργαζόμενοι και ένας φύλακας για τη νύχτα μαζί με τον υπάλληλο της βάρδιας.
Υπενθυμίζεται ότι η σήραγγα δόθηκε στην κυκλοφορία στις 22 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για ένα σύγχρονο και λειτουργικό έργο που ανακουφίζει σε μεγάλο βαθμό την κυκλοφορία δίνοντας «ανάσα» και στο κέντρο της πόλης, ενώ αποτελεί συνέχεια του περιφερειακού δρόμου που ξεκινά από τον κόμβο της Λαρίσης.
Όμως ο δρόμος χαρακτηρίζεται «τυφλός», καθώς σταματά στα «Αστέρια» Αγριάς. Η κατασκευή από τον κόμβο Λαρίσης έως τη διασταύρωση με τον παραλιακό δρόμο της Αγριάς, στα «Αστέρια», κόστισε πάνω από 100 εκατομμύρια.
Σημειώνεται ότι η σήραγγα της Γορίτσας έχει μήκους 595 μ. και μία κοιλαδογέφυρα μήκους 440 μ. και 600 μέτρα – μέχρι τη θέση «Αστέρια», στοίχισε 25 εκ. ευρώ κατασκευαστικά και 15 εκατομμύρια οι απαλλοτριώσεις. Έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας των 4,5 μέτρων, η καθεμιά, δύο πεζοδρόμια ενός μέτρου πλάτους στο κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, ενώ έχει και σήραγγα διαφυγής, στο μέσον της υπάρχουσας σήραγγας, που βγαίνει προς την πλευρά της ΑΓΕΤ.

Μικρό τμήμα
Ο άμεσος σχεδιασμός αφορά στη συνέχιση μέχρι το Lidl, στην είσοδο της Αγριάς. Το έργο αυτό είναι μικρό, κι έχουν γίνει και οι απαλλοτριώσεις.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το