Τοπικά

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ζητά μέρος του Υγειονομικού για το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και το ΚΕ.ΣΥ.Π

ygeionomiko

Το αίτημα της παραχώρησης μέρος ή όλου του κτιρίου του Υγειονομικού επαναφέρει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας μετά την ακύρωση, από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας, της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου Βόλου για την παραχώρηση χώρου του Δημαρχείου του πρώην δήμου Νέας Ιωνίας στο ΚΕΔΔΥ (Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης).

Όπως αναφέρει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση με υπόμνημα που απέστειλε στην αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας Δ.Κολυνδρίνη
«διαπιστώνεται ότι ένα χρόνιο και μείζων πρόβλημα λειτουργίας μίας σημαντικότατης δομής της εκπαίδευσης εξακολουθεί να υφίσταται.
Συγκεκριμένα, διαπιστώνεται ότι δεν έχει, ακόμα, εξασφαλιστεί από την πολιτεία στέγη κατάλληλη και ικανή να στεγάσει μία δομή, η οποία να παρέχει υπηρεσίες κοινωνικές και συμβουλευτικές, απαραίτητες σε ολόκληρο τον νεανικό πληθυσμό της περιοχής μας. Αναφερόμαστε βεβαίως, στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) της Μαγνησίας.
Εξίσου επείγουσα η ανάγκη εξασφάλισης στέγης τόσο για το Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.) όσο και για το Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων (Σ.Σ.Ν.).

Υπενθυμίζουμε ότι:

1. Το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. παρέχει υπηρεσίες διάγνωσης ψυχικής και σωματικής υγείας και κατόπιν, αξιολόγησης και κατάλληλης υποστήριξης στο μαθητικό σύνολο. Μαθητές που χαρακτηρίζονται από ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δέχονται την υποστήριξη διεπιστημονικής ομάδας ατόμων, ώστε να προαχθούν σωματικά, νοητικά, συναισθηματικά και κοινωνικά και να ενταχθούν, τελικά, υγειώς στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον. Το ΚΕ.Δ.Δ.Υ., μέχρι πρότινος, φιλοξενούνταν υπό τη στέγη του συγκροτήματος του 4ου ΓΕΛ και 4ου Γυμνασίου Βόλου, με αποτέλεσμα, δεδομένης της ακαταλληλότητας της κτηριακής μονάδας καθώς και της υπολειτουργίας της συγκοινωνίας, να μην εξυπηρετείται η μετακίνηση ατόμων με ειδικές ανάγκες εσωτερικά και εξωτερικά του κτηρίου.
2. Το ΚΕ.ΣΥ.Π. με ρόλο επιστημονικό, υποστηρικτικό και καθοδηγητικό και λειτουργώντας συνεργατικά με τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό (Σ.Ε.Π.) του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, παρέχει στους μαθητές επαγγελματική και εκπαιδευτική συμβουλευτική. Συγκεκριμένα, ενημερώνει μαθητές και γονείς σχετικά με θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού, επαγγελματικής κατάρτισης καθώς και τις μετέπειτα προοπτικές αγοράς εργασίας. Το ΚΕΣΥΠ στεγάζεται σήμερα σε ιδιωτική δομή με έξοδα του ελληνικού δημοσίου, με τις ανάγκες της υπηρεσίας να μην εξυπηρετούνται σε επαρκή και ικανοποιητικό βαθμό.
3. Ο Σ.Σ.Ν. έχει βαθύτερο στόχο τη δημιουργία θετικού κλίματος στη σχολική κοινότητα, μειώνοντας τους αιτιολογικούς παράγοντες παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών. Παρεμβαίνει σε θέματα που χρήζουν ιδιαίτερης ψυχολογικής αντιμετώπισης, παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε μαθητές γονείς και εκπαιδευτικούς και καλύπτει τις ψυχοκοινωνικές ανάγκες των σχολικών μονάδων. Ο Σ.Σ.Ν. φιλοξενείται σήμερα σε εγκαταστάσεις της Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας, με τις δομές να μην ανταποκρίνονται όπως θα έπρεπε στην αποστολή και το έργο του.
Σημειώνουμε, επιπλέον, ότι η συγκέντρωση των αναφερθέντων, παραπάνω, τριών φορέων κοινωνικής μέριμνας, ψυχικής και σωματικής υγείας και συμβουλευτικής υπό μία κοινή στέγη, θα αποτελέσει έργο πνοής, αφού θα συνεπάγεται την συνεργατική και αλληλοϋποστηρικτική λειτουργία τους, ιδωμένης από το πρίσμα της κοινωνικής φροντίδας της σχολικής κοινότητας. Ας ληφθεί υπόψιν ότι οι εν λόγω υπηρεσίες αμέσως ή εμμέσως συνιστούν υπηρεσίες υγείας, πράγμα που συνάδει με την επιθυμία του δωρητή του εν λόγω κληροδοτήματος.
Τέλος, σημειώνουμε ότι τυχόν συστέγαση και με άλλες δομές υπηρεσιών προς τον πολίτη, όπως το Κέντρο Κοινότητας, θα στοιχειοθετήσει μια συνύπαρξη προσφοράς στην κοινωνία μας γενικότερα.

Με βάση τα παραπάνω επαναφέρουμε το αίτημά μας για την παραχώρηση, του όλου ή μέρους του κτηρίου του Υγειονομικού, στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα προς το Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Μαγνησίας, το Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.ΣΥ.Π.) και τον Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων (Σ.Σ.Ν.)».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το