Τοπικά

Διάβασμα σε μέρες πανδημίας – Υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων μιλούν στη «Θ»

Ένα διμέτωπο αγώνα δίνουν αυτή την περίοδο οι υποψήφιοι των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίοι από τη μια πρέπει να μείνουν προσηλωμένοι στον στόχο για μια καλή επίδοση και εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο και από την άλλη να παραμείνουν απερίσπαστοι από τις έκτακτες συνθήκες που ζει ολόκληρος ο πλανήτης για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.

Ευρισκόμενοι στο σπίτι οι σημερινοί 18άρηδες έχουν αναδιοργανώσει το πρόγραμμά τους με επιπλέον μελέτη, φροντιστηριακά μαθήματα μέσω του διαδικτύου, ενώ ελλείψει φοίτησης στο σχολείο, έχουν τη δυνατότητα να κερδίσουν λίγη ώρα παραπάνω και στον ύπνο για να είναι πιο ξεκούραστοι και ήρεμοι στη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλουν. Άλλωστε βρίσκονται στην τελική ευθεία και πρέπει να διαθέτουν σωματικές, ψυχικές, αλλά και ηθικές αντοχές για την εκπλήρωση των ονείρων τους.

Η Αλεξία Λιούπη του 3ου ΓΕΛ Βόλου, υποψήφια των φετινών πανελλαδικών από τη θεωρητική κατεύθυνση

Η Αλεξία Λιούπη του 3ου ΓΕΛ Βόλου, υποψήφια των φετινών πανελλαδικών από τη θεωρητική κατεύθυνση, στοχεύει στη Νομική Θεσσαλονίκης.
«Σε αυτές τις συνθήκες που βιώνουμε, γίνεται αρκετά δύσκολη η προσπάθεια ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς κυριαρχούν η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια. Άλλωστε εμείς οι υποψήφιοι έχουμε κάνει ήδη το πρόγραμμά μας και δεν ξέρουμε πότε θα διεξαχθούν οι εξετάσεις κι αν θα πάνε πιο πίσω» ανέφερε και πρόσθεσε πως «σε αυτή την τόσο απρόβλεπτη περίοδο που διανύουμε, οι υποψήφιοι πρέπει να αντλήσουν πολλά ψυχικά, ηθικά και πνευματικά αποθέματα για να παραμένουν απερίσπαστοι στον στόχο τους. Χρειάζονται προσήλωση, συγκέντρωση και πειθαρχία. Και θέλω να πιστεύω ότι οι υποψήφιοι ανταποκρίνονται θετικά στους στόχους τους» τόνισε.

Με κλειστά τα σχολεία και τα φροντιστήρια, η καθημερινότητα των υποψηφίων έχει διαφοροποιηθεί σε σημαντικό βαθμό. Αυτό βέβαια που δεν αλλάζει, είναι η συνεχής μελέτη για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Η Αλεξία επισήμανε πως «από το πρωί αρχίζει τη μελέτη, συμμετέχει στα φροντιστηριακά μαθήματα που γίνονται μόνο διαδικτυακά μέσω skype, messenger και άλλων τρόπων, και μετά ξανά διάβασμα.
Όσο για μερικές ανάσες ξεκούρασης και χαλάρωσης, είπε πως επιλέγει να κάνει μικρές βόλτες το πολύ ένα τέταρτο της ώρας, εκτός σπιτιού, για να μπορέσει να συνεχίσει την προσπάθεια.
Στο ερώτημα τι είναι αυτό που της λείπει περισσότερο από το σχολείο, απάντησε πως αφενός είναι η μαθησιακή διαδικασία και η άντληση γνώσεων από τους καθηγητές, αφετέρου η συναναστροφή με τους συμμαθητές.

Ο Παναγιώτης Κορομπίλης από το 3ο Γενικό Λύκειο Βόλου, που έχει επιλέξει τη θεωρητική κατεύθυνση

Ο πρόεδρος του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου του 3ου ΓΕΛ Βόλου Παναγιώτης Κορομπίλης τόνισε πως «είναι δύσκολες και πρωτόγνωρες οι καταστάσεις που ζούμε όλοι μας και εμείς οι υποψήφιοι δεν βρισκόμαστε σε μια «γυάλα» για να μην επηρεαζόμαστε. Είναι και ο λόγος που πρέπει να είμαστε οπλισμένοι με ακόμη περισσότερη αυτοσυγκέντρωση και προσήλωση για να παραμείνουμε σταθεροί στους στόχους μας».
Ο ίδιος έχει επιλέξει τη θεωρητική κατεύθυνση και στόχος του είναι να εισαχθεί στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Στη νέα πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί, προσπαθεί να προσαρμοστεί, χωρίς να παρεκκλίνει των στόχων του. «Από τη στιγμή που δεν πηγαίνουμε σχολείο, προσπαθώ να αξιοποιώ το πρωινό για να διαβάζω, καθώς είναι ίσως και το παραγωγικό κομμάτι της μέρας για να λαμβάνεις τη γνώση. Και αυτό συμβουλεύω τους συνυποψηφίους μου, να μην επιλέγουν να ξυπνούν αργά αφήνοντας τα πρωινά να πηγαίνουν χαμένα. Επίσης έχω διατηρήσει τα μαθήματα των φροντιστηρίων στις ίδιες ώρες και πριν κλείσουν τα σχολεία και το πρόγραμμά μου συνεχίζεται κανονικά».
Ο ίδιος υπογραμμίζει πως στην πράξη τα διαδικτυακά μαθήματα με το φροντιστήριο λειτουργούν κανονικά, ενώ αναμένει και την έναρξη και των αντίστοιχων μαθημάτων από το σχολείο.
Η αγωνία πολλών υποψηφίων είναι βέβαια πότε θα γίνουν οι πανελλαδικές εξετάσεις και αν το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε κάποια μείωση της εξεταστέας ύλης. Ο Παναγιώτης καταθέτοντας την προσωπική του άποψη σημείωσε ότι θα πρέπει οι πανελλαδικές να μην γίνουν το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, αλλά προς το τέλος του ίδιου μήνα, ώστε να υπάρχει περισσότερος χρόνος προετοιμασίας και προσαρμογής ξανά στα σχολικά μαθήματα, που με τα σημερινά δεδομένα, μάλλον αναμένεται να ξεκινήσουν ακόμη και μετά το Πάσχα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το