Τοπικά

Διαβάσεις ΟΣΕ χωρίς ελαστοτάπητες- Καμία πρόβλεψη για τοποθέτηση στο Τεχνικό Πρόγραμμα Δήμου Βόλου “Θ”

Ελαστικος Ταπιτας στις Διαβασεις

Η ύπαρξη του σιδηροδρομικού δικτύου εντός των ορίων του Δήμου Βόλου και η τακτική λειτουργία του, αποτελεί ένα παράγοντα πολλαπλών προβλημάτων και κινδύνων, ιδιαίτερα για τις Δημοτικές Ενότητες της Νέας Ιωνίας και της Αισωνίας. Η απομάκρυνση των γραμμών του τρένου, αίτημα «στοιχειωμένο» μεταφέρεται από τη μία προγραμματική περίοδο στην άλλη (δεκαετίες τώρα) και από «ΕΣΠΑ» σε… «ΕΣΠΑ». Η τοποθέτηση ελαστοταπήτων είναι μια πρακτική διαδεδομένη σε αρκετές περιοχές στη χώρα μας και διεθνώς, η οποία σίγουρα αμβλύνει τους κινδύνους, ωστόσο στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Βόλου για το 2016 δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τις υπολειπόμενες τέσσερις διαβάσεις και συγκεκριμένα στο «Νέο Δέλτα» στο σχολικό συγκρότημα, στην οδό Βενιζέλου (υποσταθμός ΔΕΗ), στην οδό Μελισσατίκων και στην είσοδο του Σέσκλου.

Ο Δήμος Βόλου είχε ξεκινήσει το 2013 την υλοποίηση του έργου για την τοποθέτηση ελαστοταπήτων στις διαβάσεις του δικτύου του ΟΣΕ συνολικού προϋπολογισμού 100.000 ευρώ μαζί με το ΦΠΑ, ξεκινώντας από τις πρώτες διαβάσεις του δικτύου στις οδούς Ζάχου, Αλαμάνας και Μπότσαρη, εξασφαλίζοντας τη σχετική πίστωση από δικούς του πόρους εκτιμώντας την σημαντικότητα και επιτακτικότητά του, σε μια δύσκολη είναι αλήθεια περίοδο για τα οικονομικά της αυτοδιοίκησης. Και αυτό γιατί, παρά τις υποσχέσεις που είχαν δοθεί κατά καιρούς από διάφορους φορείς για τη χρηματοδότηση του έργου ο Δήμος εν τέλει ξεκίνησε μόνος του, με την προοπτική να ολοκληρώσει σταδιακά την παρέμβαση στο σύνολο των σημείων του αστικού ιστού απ’ όπου διέρχεται η γραμμή.

Το έργο δημοπρατήθηκε, η εργολαβία εγκαταστάθηκε και ο ανάδοχος μετά από αρκετές παρατάσεις, οι οποίες ζητήθηκαν από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του ΟΣΕ  ώστε να προηγηθούν εργασίες συντήρησης στη γραμμή Βόλου – Λάρισας υλοποιήθηκε. Έτσι, ο πρώτος ελαστικός τάπητας τοποθετήθηκε το 2014 στη διάβαση της οδού Μπότσαρη, ενώ με τις εργασίες διάνοιξης και οδοστρωσίας της οδού Αλαμάνας την προηγούμενη τετραετία εξομαλύνθηκε η κατάσταση και στο σημείο αυτό. Απομένει η προβλεπόμενη προμήθεια και τοποθέτηση ελαστοτάπητα και στην οδό Ζάχου.

Όπως προαναφέρθηκε, όμως, παραμένει η εκκρεμότητα με τα υπόλοιπα σημεία. Υπολείπονται  τέσσερις σημαντικές διαβάσεις και συγκεκριμένα στο «Νέο Δέλτα» στο σχολικό συγκρότημα, στην οδό Βενιζέλου (υποσταθμός ΔΕΗ), στην οδό Μελισσατίκων και στην είσοδο του Σέσκλου και δυστυχώς για τις περιπτώσεις αυτές δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Βόλου για το 2016.

Ερωτηθείς σχετικά ο πρώην αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Βόλου και δημοτικός σύμβουλος κ. Φ. Λαμπρινίδης, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «οι κυβερνήσεις αλλάζουν, οι υποσχέσεις ανανεώνονται, οι συσκέψεις επαναλαμβάνονται, αλλά γεγονός παραμένει ότι το περίφημο «S» (το σχήμα διέλευσης της γραμμής στο πολεοδομικό συγκρότημα), απλώς… παραμένει γεγονός» και προσθέτει: «Έως τη λύση όμως του μεγάλου αυτού προβλήματος με την κατάργηση του «S» και την «ευθείαση» του δικτύου προς τη βιομηχανική περιοχή απαιτούνται άμεσες, μικρότερης κλίμακας παρεμβάσεις εξομάλυνσης και ομαλής πρόσβασης, ιδιαίτερα στις διαβάσεις. Η τοποθέτηση ελαστοταπήτων είναι μια πρακτική διαδεδομένη σε αρκετές περιοχές στη χώρα μας και διεθνώς, η οποία σίγουρα αμβλύνει τους κινδύνους. Το θέμα είναι ευνόητο ότι αφορά στους κατοίκους των συγκεκριμένων περιοχών, αφορά όμως και το σύνολο των διερχομένων μικρών και μεγάλων από τις προαναφερθείσες διαβάσεις.

Όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας δεν πρόκειται για έργο «βιτρίνας» και περιστασιακών εντυπώσεων, αλλά παρέμβαση ζωτικής σημασίας και διαχρονικής αξίας χωρίς υπερβολή «ζωής και θανάτου», καθώς σε αρκετές περιπτώσεις ακόμη και πρόσφατα έχουν υπάρξει δυστυχώς ακόμη και θανατηφόρα συμβάντα».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το