Άρθρα

Διαθέτουμε σχέδιο για τη Μαγνησία

Του Χρήστου Μπουκώρου*

Στις δημόσιες υποδομές της Μαγνησίας, ο ΣΥΡΙΖΑ κυριολεκτικά πέρασε και δεν ακούμπησε. Δεν έβαλαν ούτε καρφί! Μηδενικές οι παρεμβάσεις τους στον περιφερειακό του Βόλου, στο λιμάνι του Βόλου, στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου και στον Θεσσαλικό σιδηρόδρομο.
Όλες τις προηγούμενες δεκαετίες, στη Μαγνησία, δημιουργήθηκαν σπουδαίες υποδομές. Με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, ο Βόλος και η Μαγνησία σήμερα διαθέτουν σχεδόν το σύνολο των υποδομών. Τόσες και τέτοιες που σπάνια συναντάς, εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης, σε άλλους νομούς. Το πρόβλημα είναι ότι στα χρόνια της κρίσης όλες αυτές οι υποδομές δεν αξιοποιήθηκαν προκειμένου να προσθέσουν στην τοπική και στην εθνική οικονομία την ανάλογη υπεραξία. Στο σημερινό σημείωμα, θα ήθελα να αναφέρω ορισμένες προτάσεις για την αξιοποίηση κάποιων από τις υποδομές που διαθέτουμε στον τόπο μας, προκειμένου να επιταχυνθεί η αναπτυξιακή προσπάθεια.

Λιμάνι Βόλου: Ο οικονομικός «πνεύμονας» της Μαγνησίας και ολόκληρης της Κεντρικής Ελλάδος. Δυστυχώς, δεν αποδίδει τα όσα θα μπορούσε. Το λιμάνι του Βόλου, για να έρθουν δουλειές στην περιοχή μας, χρειάζεται κεφάλαια. Το νομοσχέδιο για τις υποπαραχωρήσεις έχει ψηφιστεί. Μπορεί και να βελτιωθεί. Η παραχώρηση δραστηριοτήτων ή και η συνολική παραχώρηση, μέσω ΣΔΙΤ (συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα) ή και επενδυτών, μπορεί να προσελκύσει τα απαιτούμενα κεφάλαια και όλες εκείνες τις εταιρείες που θα αυξήσουν την εμπορική του δραστηριότητα. Είναι αναγκαίο, αλλά δεν αρκεί να περνούν τα προϊόντα από το λιμάνι του Βόλου, το οποίο χρειάζεται εκσυγχρονισμό σε γερανούς και γερανογέφυρες και εκεί είναι ο ρόλος των επενδυτών. Είναι αναγκαίο να δούμε βαθύτερα στο μέλλον. Το μεγάλο κέρδος σε θέσεις εργασίας, θα είναι η αξιοποίηση του συνδυασμού λιμανιού – βιομηχανικών περιοχών, ώστε τα προϊόντα να συναρμολογούνται στην περιοχή μας. Επίσης, πρέπει επιτέλους να αξιοποιηθεί η διάταξη, για την οποία προσωπικά αγωνίστηκα επί δύο χρόνια, προκειμένου να επιτραπούν οι επισκευές εκτός δεξαμενής, μη ρυπογόνες, ώστε να βρουν επαγγελματική διέξοδο οι περίπου 1.200 Βολιώτες, εξειδικευμένοι στο μέταλλο, εργατοτεχνίτες. Απαιτείται μία, μόνο, υπουργική απόφαση, που επί ΣΥΡΙΖΑ καθυστέρησε δύο ολόκληρα χρόνια και τελικά δεν εκδόθηκε. Προφανώς, εξυπηρετούνται κάποια άλλα συμφέροντα.

Εμπορευματικό κέντρο: Όλοι οι φορείς της Μαγνησίας είμαστε υποχρεωμένοι να αγωνιστούμε για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στην ευρύτερη περιοχή του Βελεστίνου, προκειμένου να εξυπηρετείται ολόκληρη η Θεσσαλία, να γειτνιάζει με το λιμάνι και τον σιδηρόδρομο, και, κυρίως, να είναι βιώσιμο. Λογικές που αναπτύχθηκαν επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ ότι θα δημιουργηθεί Εμπορευματικό Κέντρο Agrologistics στη Λάρισα και άλλο στο Βελεστίνο και άλλα αλλού, είναι λογικές ξεπερασμένες και χρεωκοπημένες. Όταν είναι βέβαιο ότι σε ολόκληρη τη χώρα θα χωροθετηθούν έξι-επτά Εμπορευματικά Κέντρα, δε μπορείς να σχεδιάζεις δύο-τρία στη Θεσσαλία, γιατί πολύ απλά στο τέλος δεν θα γίνει κανένα.

Σιδηρόδρομος: Η ανικανότητα της απερχόμενης κυβέρνησης στον σιδηρόδρομο, υπήρξε ανεπανάληπτη. Πρόσφατα, προκάλεσαν νέα καθυστέρηση στο έργο της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Βόλου – Λάρισας, ενώ την παράκαμψη S της Νέας Ιωνίας, την προκηρύσσουν συνεχώς από το 2016. Φεύγουν από την κυβέρνηση και προκήρυξη δεν έχει γίνει ακόμα. Κυριολεκτικά μηδενικά τα αποτελέσματά τους. Με το έργο της ηλεκτροκίνησης και κάποια συμπληρωματικά έργα, ο σιδηρόδρομος του Βόλου μπαίνει στην «καρδιά» του κεντρικού δικτύου και συνδέει το λιμάνι με ολόκληρη την Ευρώπη.

Τρενάκι Πηλίου: Ζήσαμε τις περιπέτειες αυτής της σημαντικής τουριστικής υποδομής τον τελευταίο καιρό. Οι κεντρικές υπηρεσίες του ΟΣΕ και η Πολιτεία γενικότερα, δεν ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη αυτής της υποδομής, απλά την συντηρούν μετά βασάνων, κόπων και τραγικών παραλείψεων. Διαπιστώσαμε, τον τελευταίο καιρό, το ενδιαφέρον αρκετών τοπικών φορέων, για τη δημιουργία φορέα διαχείρισης που θα αξιοποιήσει το Τρενάκι του Πηλίου, διότι, πράγματι, μπορεί να δώσει μεγάλη υπεραξία στο τοπικό τουριστικό προϊόν.

Πανθεσσαλικό Στάδιο: Αυτή η σπουδαία αθλητική υποδομή, για την οποία δαπανήθηκαν πολλά εκατομμύρια ευρώ, παραμένει αναξιοποίητη. Μπορεί να αποτελέσει έναν πόλο αθλητικού τουρισμού για τον Βόλο. Προϋπόθεση είναι η αξιοποίηση και η διεκδίκηση μεγάλων αθλητικών γεγονότων. Ο μεγαλύτερος φορέας που μπορεί να αξιοποιήσει αυτή την υποδομή είναι, σίγουρα, ο Δήμος Βόλου, στα όρια του οποίου βρίσκεται το Πανθεσσαλικό Στάδιο. Η αθηνοκεντρική λογική θα δυσκολέψει τα πράγματα, ωστόσο, είναι βέβαιο ότι η νέα κυβέρνηση θα αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα με μεγαλύτερη ευελιξία, προκειμένου τέτοιες υποδομές να αποδώσουν, επιτέλους, στην τοπική οικονομία.
Σε επόμενο σημείωμά μας, θα αναφερθούμε σε προτάσεις για την αξιοποίηση και άλλων σπουδαίων υποδομών που διαθέτει η Μαγνησία, όπως το αεροδρόμιο, οι Βιομηχανικές Περιοχές Βόλου και η υπό σχεδιασμό Αλμυρού, ο περιφερειακός του Βόλου, οι τουριστικές επενδύσεις που εκκρεμούν (Αλατάς, Νηες) και η ανάπτυξη και αξιοποίηση των μεγάλων πλεονεκτημάτων του Πηλίου. Επίσης, θα καταθέσουμε, στους πολίτες της Μαγνησίας, το συνολικό σχέδιο για την ανάπτυξη του τόπου μας.

*Ο Χρήστος Μπουκώρος είναι βουλευτής Μαγνησίας της Ν.Δ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το