Τοπικά

Διαμαρτυρία της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας  στο Booking.com για το ζήτημα επιστροφών

Η διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στο Booking.com και Έλληνες ξενοδόχους, με τους οποίους συνεργάζεται, κάνει ακόμη πιο δύσκολη την κατάσταση για τις τουριστικές επιχειρήσεις της χώρας. Η διαδικτυακή πλατφόρμα ζητεί από τα ξενοδοχεία να αποζημιώνουν όσους πελάτες έχουν ακυρώσει τις κρατήσεις τους, αλλιώς τους τιμολογεί. Το ζήτημα που προέκυψε, αφορά μεγάλο αριθμό τουριστικών καταλυμάτων και στη Μαγνησία.

Η παρέμβαση του πολυεθνικού κολοσσού, έχει θορυβήσει δεκάδες επαγγελματίες, τόσο στις Βόρειες Σποράδες, όσο και στην ηπειρωτική Μαγνησία. Το σκεπτικό της Booking στηρίζεται σ’ έναν όρο που υπάρχει στα συμβόλαια για «τις συνθήκες ανωτέρας βίας» (Force majeure). Έτσι ζητεί από τους ξενοδόχους να αποζημιώνουν εντός πενθημέρου όσους ακύρωσαν τις κρατήσεις τους λόγω του κορωνοϊού, αλλιώς θα το πράττει εκείνη και μετά θα τιμολογεί τα καταλύματα με τα αντίστοιχα ποσά.

Επιστολή διαμαρτυρίας στο Booking.com
Η Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας έχει στείλει ήδη επιστολή διαμαρτυρίας στο Booking.com εκφράζοντας την αντίθεσή της στην πρακτική που ακολουθεί γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα.
«Με βάση την πρόσφατη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, τα ξενοδοχεία μπορούν να δίνουν voucher στους πελάτες, τα οποία έχουν ισχύ δεκαοκτώ μήνες. Η Booking ακόμη και σ’ αυτή την περίπτωση, που μας καλύπτει ο νόμος, ζητεί από τους ξενοδόχους το ποσοστό της. Έχουμε στείλει επιστολή στην εταιρεία και διαμαρτυρόμαστε, αντιπροτείνοντας πως το ποσοστό μπορεί να αποδοθεί, όταν γίνει χρήση του voucher, ενώ επιπλέον έκοψε τιμολόγια που δεν δικαιολογούνται από καμία σύμβαση. Ζητήσαμε την παρέμβαση του ελληνικού κράτους, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να κρατήσουμε κοινή στάση όλοι οι ξενοδόχοι. Να βαδίσουμε ενωμένοι», τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, κ. Γιώργος Ζαφείρης, ο οποίος στηλίτευσε τις κακές πρακτικές της Booking, αλλά και στον αντίκτυπο που έχουν στην εγχώρια τουριστική βιομηχανία: «Με όσα έχουν συμβεί μετά την πανδημία του κορωνοϊού φάνηκε ξεκάθαρα ότι δεν πρέπει να εξαρτόμαστε αποκλειστικά από ένα δίκτυο, ενώ πληρώνουμε και τα μεγάλα ποσοστά που εισπράττει η Booking, φτάνοντας μέχρι και το 25% κάθε κράτησης. Οι συνθήκες που έχουν προκύψει μετά την πανδημία ίσως κάνουν πιο ώριμη την ιδέα δημιουργίας ενός εθνικού συστήματος κρατήσεων στη χώρα μας. Να γίνει μία πλατφόρμα αμιγώς ελληνική, είτε κρατική, είτε να δουλεύεται από επαγγελματίες του χώρου με ένα μικρό ποσοστό».

Η εικόνα στη Σκιάθο
«Η Booking ακολουθεί μία ναπολεόντεια πολιτική και έχει μία καταστρατηγική αντίληψη όσον αφορά στην απαίτησή της τα ξενοδοχεία να πληρώνουν τους πελάτες που ακύρωσαν τις κρατήσεις τους εντός πέντε ημερών, αλλιώς θα τους τιμολογεί», κατήγγειλε ο κ. Αλέκος Ευσταθίου, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σκιάθου, ο οποίος διευκρίνισε ότι στο νησί του Παπαδιαμάντη οι μεγαλύτερες ξενοδοχειακές μονάδες έχουν απ’ ευθείας συμβόλαια με τουρ-οπερέιτορ και δεν επηρεάζονται σε τόσο μεγάλο βαθμό. «Οι πανσιόν και τα πιο μικρά καταλύματα συνεργάζονται πιο στενά με το Booking.com και εξαρτώνται περισσότερο από την πλατφόρμα. Η Ένωση Ξενοδόχων Σκιάθου συστήνει στα μέλη της να μην επιστρέφουν προκαταβολές, αλλά να χρησιμοποιούν τα voucher για rebouking», κατέληξε.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το