Τοπικά

Διάλεξη στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με θέμα «Αριθμητική Προσομοίωση Κατασκευής Σηράγγων, με Μετροπόντικα»

To Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών διοργανώνει διάλεξη με θέμα: «Αριθμητική Προσομοίωση Κατασκευής Σηράγγων, με Μετροπόντικα». Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο των επιστημονικών διαλέξεων, την Τετάρτη 23/11 και ώρα 13:00-14:00, στην αίθουσα Α, του Τμήματος των Πολιτικών Μηχανικών. Ομιλητής θα είναι ο Καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Α. Κωμοδρόμος
Περίγραμμα: Την τελευταία δεκαετία παρατηρείται συνεχής βελτίωση των μηχανών κατασκευής σηράγγων τύπου TBM (Tunnel Boring Machines), οι οποίες σε συνδυασμό με την άσκηση πιέσεων εξισορρόπησης των εδαφικών ωθήσεων (Earth Pressure Balanced, EPB) βρίσκουν ευρεία εφαρμογή σε σήραγγες εντός αστικών περιοχών. Η δυνατότητα ελέγχου και περιορισμού των καθιζήσεων με εφαρμογή κατάλληλων πιέσεων στο μέτωπο της σήραγγας, γύρω από την ασπίδα προστασίας και πίσω από τη μόνιμη επένδυση καθιστά τη μέθοδο ιδιαίτερα αποτελεσματική ειδικά στην περίπτωση αλληλεπίδρασης με κτήρια που βρίσκονται σε μικρή απόσταση από τις σήραγγες.
Παραμένουν, εντούτοις, αρκετά ερωτήματα αναφορικά με το βαθμό επίπτωσης των παραμέτρων αυτών και τη βέλτιστη ρύθμιση τους, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη ασφάλεια (έλεγχος καταναγκασμών σε γειτνιάζοντα κτήρια) με περιορισμό εκδήλωσης φαινομένων χαλάρωσης ή συγκέντρωσης τάσεων στην περιοχή περί τη σήραγγα και τη μόνιμη επένδυση. Οι πρώτες προσπάθειες προσομοίωσης της μεθόδου κατασκευής TBM-EPB ήταν σχετικά απλοποιημένες και περιορίζονταν σε διδιάστατη ανάλυση (2D), ενώ κατά τις αρχικές τριδιάστατες αναλύσεις αγνοείτο η αλληλεπίδραση μεταξύ TBM, του ενέματος περί την ασπίδα και τη μόνιμη επένδυση ή λαμβανόταν υπόψη με θεώρηση ισοδύναμων κατανεμημένων φορτίων στην περιφέρεια της εκσκαφής.
Η συνεχής εξέλιξη και ανάπτυξη των αριθμητικών μεθόδων δίνει σήμερα τη δυνατότητα πολυσταδιακής τριδιάστατης ανάλυσης κατά την οποία λαμβάνονται υπόψη όλες οι ανωτέρω συνιστώσες του προβλήματος. Κατά την παρουσίαση περιγράφεται η μεθοδολογία εφαρμογής στο μετρό Θεσσαλονίκης, δίνονται τα αποτελέσματα μετακινήσεων και αποτιμώνται οι επιπτώσεις σε και από κτήρια που βρίσκονται εντός της ζώνης επιρροής του προβλήματος.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το