Τοπικά

Διακυμάνσεις στο μαθητικό δυναμικό των ειδικών σχολείων στη Θεσσαλία

 

Διακυμάνσεις παρουσιάζονται στο μαθητικό δυναμικό των ειδικών σχολείων όλων των βαθμίδων.
Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε τα στοιχεία που αφορούν τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) λήξης σχολικού έτους 2020/2021. Η εν λόγω έρευνα καλύπτει τις διαβαθμισμένες σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, οι οποίες υπάγονται στην αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.ΠΑΙ.Θ.).
Στη Θεσσαλία την περίοδο 2019 – 2020 και την περίοδο 2020-2021 οι σχολικές μονάδες των ειδικών σχολείων παρέμειναν αμετάβλητες στις 40. Όσον αφορά στους εγγεγραμμένους μαθητές την περίοδο 2019-2020 ήταν 791 οι εγγεγραμμένοι μαθητές στα ειδικά σχολεία και 786 την περίοδο 2020-2021 καταγράφοντας μείωση 0,6 και ενώ όσον αφορά στο διδακτικό προσωπικό την περίοδο 2019-2020 ήταν 320 εκπαιδευτικοί, ενώ την περίοδο 2020-2021 398 εκπαιδευτικοί αύξηση 24,4%.
Στα ειδικά νηπιαγωγεία στην Περιφέρεια Θεσσαλίας την περίοδο 2019-2020 ήταν 49μαθητές, ενώ την περίοδο 2020-2021 ήταν 45 μαθητές μείωση 8,2%, ενώ το εκπαιδευτικό προσωπικό από 20 εκπαιδευτικούς το 2019 – 2020, αυξήθηκαν στους 21 την περίοδο 2020-2021 αύξηση 5%.
Στα ειδικά δημοτικά στην Περιφέρεια Θεσσαλίας την περίοδο 2019-2020 ήταν 264 μαθητές ενώ την περίοδο 2020-2021 ήταν 272 μαθητές αύξηση 3%, ενώ το εκπαιδευτικό προσωπικό από 147 εκπαιδευτικούς το 2019 – 2020, την περίοδο 2021 – 2021 ανήλθαν στους 171 την περίοδο 2020-2021 αύξηση 16,3%.
Στα ειδικά γυμνάσια στην Περιφέρεια Θεσσαλίας την περίοδο 2019-2020 ήταν 344 μαθητές ενώ την περίοδο 2020-2021 ήταν 326 μαθητές μείωση 5,2% ενώ το εκπαιδευτικό προσωπικό από 153 εκπαιδευτικούς το 2019 – 2020, την περίοδο 2021 – 2021 ανήλθαν στους 206 την περίοδο 2020-2021 αύξηση 34,6%.
Τέλος, στα ειδικά λύκεια στην Περιφέρεια Θεσσαλίας την περίοδο 2019-2020 ήταν 134 μαθητές ενώ την περίοδο 2020-2021 ήταν 143 μαθητές αύξηση 6,7%, ενώ δεν καταγράφονται στοιχεία για το εκπαιδευτικό προσωπικό.

Πανελλαδικά
Σύμφωνα με τα πανελλαδικά στοιχεία, οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2020/2021 αυξήθηκαν σε 295 έναντι 288 κατά το σχολικό έτος 2019/2020. Οι σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2020/2021 αυξήθηκαν σε 220 από 189 κατά το σχολικό έτος 2019/2020.
Το διδακτικό προσωπικό κατά το σχολικό έτος 2020/2021 αυξήθηκε κατά 15,9% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και κατά 38,6% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε σχέση με το σχολικό έτος 2019/2020 .
Οι εγγεγραμμένοι μαθητές κατά το σχολικό έτος 2020/2021 παρουσίασαν αύξηση κατά 3,6% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και κατά 11,6% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε σχέση με το σχολικό έτος 2019/2020. Από το σύνολο των εγγεγραμμένων μαθητών το 67,1% αποτελούσαν οι άρρενες μαθητές και το 32,9% οι θήλεις .
Η επικρατέστερη ειδική εκπαιδευτική ανάγκη των εγγεγραμμένων μαθητών ήταν ο αυτισμός σε ποσοστό 33,5% και η αμέσως επόμενη ήταν η νοητική υστέρηση σε ποσοστό 31,5%.
Η αναλογία του διδακτικού προσωπικού προς τους μαθητές κατά το σχολικό έτος 2020/2021 ήταν 1 εκπαιδευτικός για 2,3 μαθητές, ενώ η αντίστοιχη αναλογία για το σχολικό έτος 2019/2020 ήταν 1 προς 2,7.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το