Τοπικά

Διάκριση για το 1ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας σε πανελλήνιο διαγωνισμό στατιστικής

Στη δεύτερη φάση του πανελλήνιου διαγωνισμού Στατιστικής που διοργάνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) πέρασε το 1ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας, το οποίο συμμετείχε με πέντε ομάδες και συνολικά 13 μαθητές. Ο διαγωνισμός διεξήχθη για πρώτη φορά στα σχολεία πανελλαδικά και τα αποτελέσματά του αποτελούν πρόκριμα για τη συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Στατιστικής.
Οι γενικοί στόχοι του διαγωνισμού ήταν να προκαλέσει στους μαθητές περιέργεια και ενδιαφέρον για τη στατιστική, να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν νέα εργαλεία για τη διδασκαλία της στατιστικής, να αναδείξει τον ρόλο της στατιστικής στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς σε διάφορους τομείς της κοινωνίας, καθιστώντας τη γνωστή ως μία πανεπιστημιακή σπουδή.

Όπως αναφέρθηκε από το σχολείο, «το 1ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας αποφάσισε να συμμετάσχει μετά από παρότρυνση του συμβούλου Πληροφορικής κ. Χαράλαμπου Σταχτέα και τη στήριξη της συμβούλου Μαθηματικών κ. Μαρίτσας Γκόνου στον διαγωνισμό με πέντε ομάδες και δεκατρείς μαθητές/τριες Β’ και Γ’ Γυμνασίου, με την καθοδήγηση των μαθηματικών του σχολείου κ. Αθανασίου Πιτσάβα και κ. Ειρήνης Καλιοντζή και με τη σύμφωνη γνώμη της διευθύντριας κ. Ελένης Χατζηδημητρίου».
Στις ομάδες συμμετείχαν οι μαθητές: Από τη Β’ Γυμνασίου: Χατζηλίγος Σπύρος, Χαρατσή Πολυξένη, Χρηστομάνος Βαλάντης, Χρηστομάνος Γιάννης και Χρηστομάνος Παναγιώτης.
Από τη Γ’ Γυμνασίου: Σπανός Γιώργος, Ματθαίου Μανώλης, Χατζημανώλη Βασιλική, Πανουτσοπούλου Μαρία, Γκαρέλη Ιωάννα, Γκαρέλης Γιώργος, Μαντζιάρη Βασιλική και Χαρατσή Δήμητρα.
Ο διαγωνισμός αυτός διεξάγεται σε δύο φάσεις. Η 1η φάση περιελάμβανε τρεις διαφορετικές και σύνθετες διαδικασίες με στόχο να γνωρίσει στους μαθητές πολλές από τις πτυχές της σύγχρονης Στατιστικής.

Η φάση αυτή απαίτησε τρίμηνη τουλάχιστον προετοιμασία για τις ομάδες των παιδιών και εντατική προσπάθεια σε ώρες πέρα από το σχολικό ωράριο. Παράλληλα προστέθηκε η ανεξάντλητη διάθεση των μαθητών να μάθουν και να γνωρίσουν αυτόν τον καινούργιο κόσμο της Στατιστικής, ώστε το επιτυχές αποτέλεσμα της πρόκρισης και των 5 ομάδων του σχολείου στη 2η φάση ήρθε ως επιβράβευση των κόπων τους.
Σε δηλώσεις τους ο κ. Αθανάσιος Πιτσάβας τόνισε πως «ο 1ος ελληνικός στατιστικός διαγωνισμός αποτέλεσε για εμάς μια πρόκληση που κληθήκαμε να αναλάβουμε και να φέρουμε σε πέρας περισσότερο από συναίσθημα παρά από λογική. Έγινε για πρώτη φορά, χωρίς να μπορεί η όποια προϊστορία του να μας διαφωτίσει σε κάτι. Παρ’ όλα αυτά το όλο εγχείρημα επιβράβευσε τη μεθοδολογία μας, τη διάθεσή μας και πάνω από όλα το αμέριστο ενδιαφέρον των παιδιών για τον κόσμο της επιστήμης. Αυτό το τελευταίο είναι και η πραγματική νίκη του σχολείου μας, που κάνει όλους εμάς υπερήφανους. Η στατιστική έρχεται να καλύψει την ανάγκη για όλα αυτά τα δεδομένα που φέρνει η νέα τεχνολογία».
Ο μαθητής της Β’ Τάξης Σπύρος Χατζηλίγος επισήμανε πως «αισθάνομαι χαρούμενος που η προσπάθεια όλης της ομάδας μου είχε θετικό αποτέλεσμα».
Από την πλευρά της η μαθήτρια της Γ’ Τάξης Δήμητρα Χαρατσή επισήμανε πως «το επιτυχές αποτέλεσμα με κάνει πολύ χαρούμενη, αφού δικαιώνει την προσπάθεια ενός σχολείου, δύο καθηγητών και πέντε ομάδων μαθητών».

Η μαθήτρια Ιωάννα Γκαρέλη σημείωσε πως μέσα από τη στατιστική μπορούμε να μάθουμε διάφορα πράγματα όπως για την οικονομία και άλλους δείκτες. Είναι ένα σημαντικό εργαλείο.
Η Βασιλική Μαντζιάρη τόνισε πως θα ήταν ενδιαφέρον να εργαστεί κανείς στην ΕΛΣΤΑΤ και να δουλεύει πάνω σε διάφορα δεδομένα.
Ο Γιώργος Γκαρέλης ανέφερε πως ο διαγωνισμός της στατιστικής ήταν πολύ ενδιαφέρων.
Το μάθημα της στατιστικής διδάσκεται στη Β’ Τάξη Γυμνασίου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το