Τοπικά

Διακόσιοι μαθητές περισσότεροι φέτος στα ΕΠΑΛ της Μαγνησίας

Όλο και περισσότεροι μαθητές στρέφονται τα τελευταία χρόνια από τα ΓΕΛ στα ΕΠΑΛ της Μαγνησίας. Η δυνατότητα που έδωσε η περασμένη κυβέρνηση στους μαθητές των ΕΠΑΛ να διεκδικούν την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια με ένα αυξημένο ποσοστό, δηλαδή στο 10%, επί του συνολικού θέσεων εισακτέων, εκτόξευσε το ενδιαφέρον των μαθητών οι οποίο βλέπουν να τους ανοίγεται πλέον και νέα ευκαιρία.

Για να αντιληφθεί κάποιος την ευκαιρία που έχει η πρόσβαση μέσω των ΕΠΑΛ, αρκεί να αναφέρουμε πως το 10% των εισακτέων κάθε πανεπιστημιακού Τμήματος καλύπτεται μέσα από τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ οι οποίοι εξετάζονται σε διαφορετικά μαθήματα και έχουν διαφορετικές βάσεις εισαγωγής από αυτές των ΓΕΛ να συναγωνιστούν.

Βέβαια η όλο και αυξανόμενη δημοφιλία των ΕΠΑΛ δεν σχετίζεται μόνο με τις πανελλαδικές εξετάσεις αλλά και με κάποια άλλα νομοθετήματα που έδωσε την τελευταία πενταετία το υπουργείο παιδείας με στόχο την τόνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας σε σχέση με πέρυσι οι μαθητές των ημερήσιων ΕΠΑΛ του νομού αυξήθηκαν φέτος σε σχέση με πέρυσι, περίπου κατά 200 άτομα, δηλαδή σε ποσοστό πάνω από 10%. Ειδικότερα φέτος φοιτούν 1.755 μαθητές, ενώ πέρυσι ήταν 1.563.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας αυτή η αύξηση είναι συνεχής τα τελευταία τρία χρόνια. Αν προσμετρήσουμε τους μαθητές των δύο Εσπερινών ΕΠΑΛ, τότε ο συνολικός αριθμός ανέρχεται στους 2.007. Αυτό σημαίνει ότι το 35% των μαθητών στο Λύκειο παρακολουθεί την επαγγελματική εκπαίδευση.

Μάλιστα το βράδυ της περασμένης Πέμπτης ψηφίστηκε τα νέο νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση.

Ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Νέα Ιωνίας κ. Δημήτρης Κόκκινος ανέφερε πως «στον νέο νόμο η κύρια διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη κατάσταση έγκειται στην ίδρυση της μεταγυμνασιακής μαθητείας η οποία μπορεί να αφαιρέσει μαθητικό δυναμικό από τα ΕΠΑΛ. Και το λέμε αυτό, γιατί στα ΕΠΑΛ έρχονται πολλοί μαθητές που θέλουν να μάθουν μια τέχνη, μια ειδικότητα, και στη συνέχεια να βγουν αμέσως στην αγορά εργασίας. Με τη μεταγυμνασιακή μαθητεία θα μπορούν εκτός από σχολεία και άλλοι φορείς να ιδρύσουν αυτό τον θεσμό και να αξιοποιήσουν κάποιους δικούς τους εργαστηριακούς χώρους».

Ο ίδιος ανέφερε πως στα ΕΠΑΛ υπάρχουν και οι μαθητές που έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στην εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για παράδειγμα φέτος στη Γ’ Τάξη από τους 170 μαθητές οι 80 θέλουν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις και να περάσουν στο Πανεπιστήμιο.

Από την πλευρά του ο διευθυντής του 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας κ. Γιάννης Οικονομίδης ανέφερε πως «εμείς φέτος είχαμε μια αύξηση μαθητών στο σχολείο γύρω στα 20 άτομα και πλέον το σχολείο αριθμεί 315 μαθητές. Οι έφηβοι στρέφονται στην επαγγελματική εκπαίδευση, γιατί γνωρίζουν ότι μπορούν να βρουν γρήγορα εργασία. Για παράδειγμα έχουμε τους ηλεκτρολόγους που γρήγορα βρίσκουν δουλειά. Επίσης απορρόφηση υπάρχει και από τον τομέα της πληροφορικής που διαθέτει το σχολείο μας. Παράλληλα το 1/3 των μαθητών του σχολείου μας στρέφεται και στον τομέα των ναυτικών».

Ο κ. Οικονομίδης αναφέρθηκε και στην τηλεκπαίδευση επισημαίνοντας πως το μεγαλύτερο πρόβλημα έγκειται στην υλοποίηση των εργαστηριακών μαθημάτων. «Αν οι μαθητές δεν βρεθούν στο εργαστήριο για να πιάσουν τα αντικείμενα, πώς θα μάθουν διαφορετικά;» ανέφερε.

Αύξηση μαθητών είχε φέτος και το 1ο ΕΠΑΛ Βόλου που ξεπερνούν πλέον τους 500 συνολικά φοιτούντες.

Ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Βόλου κ. Νίκος Κατσαβριάς ανέφερε πως το Επαγγελματικό Λύκειο προσφέρει ένα πλεονέκτημα στον μαθητή, αφενός να λάβει την ευρύτερη λυκειακή εκπαίδευση αφετέρου να προβεί από την ηλικία των 16 ετών στην πρώιμη εξειδίκευση. Δηλαδή θέλει το παιδί να γίνει μηχανικός αυτοκινήτων. Μπορεί μέσα από το ΕΠΑΛ να το πετύχει μαθαίνοντας παράλληλα και ιστορία, θρησκευτικά. Τα ΕΠΑΛ μπορούν να εξασφαλίσουν στη χώρα μας τεχνολογική υπεροχή, αρκεί, όμως να αξιοποιηθούν και να υπάρξει μια βαθύτερη πληροφόρηση των γονέων και των ίδιων των μαθητών».

Συμπλήρωσε πως η δημιουργία των τεχνικών σχολών που προωθούνται από το νομοσχέδιο, θα δώσει τη δυνατότητα στο παιδί που τελειώνει το Γυμνάσιο και θέλει να μάθει μόνο μια τέχνη, να φοιτήσει σε αυτές.

Ο διευθυντής του ΕΠΑΛ Αγριάς κ. Χρήστος Μαράτος ανέφερε πως «το σχολείο διαθέτει πάνω από 170 μαθητές που παρακολουθούν τομείς, όπως η οικονομία, η γεωπονία, η πληροφορική. Έχουμε μαθητές από το Ανατολικό και Νότιο Πήλιο και την ευρύτερη περιοχή της Αγριάς και το σχολείο διαθέτει όλη την απαιτούμενη εργαστηριακή και τεχνολογική υποδομή για να προσφέρει στους έφηβους αυτά που χρειάζονται».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το