Τοπικά

Διαγωνισμός για τον κυκλικό κόμβο στη Λαρίσης- Αθηνών

Στον «αέρα» βγαίνει ο διαγωνισμός για τη δημιουργία κυκλικού κόμβου στη διασταύρωση των οδών Λαρίσης, Αθηνών, Λαμπράκη και Αλαμάνας, με 1,9 εκατομμύρια ευρώ.
Η έλλειψη χώρου για την ανάπτυξη του κόμβου απαιτεί την επέκταση της υφιστάμενης γέφυρας (πιθανόν κατασκευή ανεξάρτητης στενής γέφυρας) στα ανάντη του Κραυσίδωνα, η οποία θα πρέπει να μελετηθεί από εξειδικευμένους μηχανικούς. Στα κατάντη του Κραυσίδωνα θα απαιτηθεί μικρή επέκταση του πεζοδρομίου, πιθανώς με μικρή επέκταση σε πρόβολο του υφιστάμενου πεζοδρομίου.
Θα πρέπει επίσης να αντιμετωπιστεί συνολικά η κυκλοφορία στις οδούς Λαρίσης, Αλαμάνας Νεαπόλεως σε συνδυασμό με τους ισόπεδους κόμβους.
Πρόκειται για έναν πολύ σημαντικό κόμβο για την πόλη του Βόλου γιατί από αυτόν διέρχονται όλα τα οχήματα που φεύγουν από Βόλο με γενική κατεύθυνση προς Λάρισα και Αθήνα. Στον Κόμβο αυτόν συμβάλλουν οι οδοί Λαμπράκη, Λ. Αθηνών, Λαρίσης και Αλαμάνας.

Ο σχεδιασμός του υφιστάμενου κόμβου είναι ιδιαίτερα προβληματικός γιατί η πρόσβαση της οδού Λαμπράκη γίνεται με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας από τις οποίες η μία προορίζεται για την ευθεία κίνηση ενώ οι άλλες δύο προορίζονται για την αριστερή στροφή προς Λεωφ. Αθηνών. Με απλή παρατήρηση στις ώρες αιχμής διαπιστώνει εύκολα ότι οι δύο κινήσεις είναι εξίσου σημαντικές με αποτέλεσμα πολλές φορές οι κινούμενοι στη μεσαία λωρίδα της Γρ. Λαμπράκη να κινούνται προς Λαρίσης. Σ’ αυτό βέβαια συμβάλουν τόσο ο σχεδιασμός της σηματοδότησης όσο και η έλλειψη εμποδίου (διαπλατυσμένη νησίδα) στην ευθεία κίνηση. Ακόμη και στην περίπτωση που οι δύο λωρίδες της Γρ. Λαμπράκη στρίβουν αριστερά προς Λ. Αθηνών, η κυκλοφορία είναι ιδιαίτερα δύσκολη λόγω της παράνομης στάθμευσης μπροστά από το υποκατάστημα της τραπέζης που βρίσκεται στον κόμβο, και της παντελούς έλλειψης αστυνόμευσης.
Η πρόσβαση της οδού Λαρίσης στον ισόπεδο κόμβο είναι αρκετά σύνθετη λόγω της δυνατότητας αριστερών και δεξιών στροφών σε συνδυασμό με δύο λωρίδες για ευθεία κίνηση.
Η κυκλοφοριακή ανεπάρκεια, οι υψηλές κατά περιόδους ταχύτητες, αλλά κυρίως η ανοργάνωτη κυκλοφορία που έχουν σαν αποτέλεσμα την πολύ μέτρια κυκλοφοριακή τους ικανότητα και το χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης οδήγησε σε διαμόρφωση προτάσεων ανασχεδιασμού των κόμβων κυρίως με την υιοθέτηση της μορφής των κυκλικών κόμβων.
Στον Κυκλικό Κόμβο θα εκτελούνται κανονικά όλες οι κινήσεις ενός τυπικού ισόπεδου κόμβου συμβολής ή διασταύρωσης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το