Τοπικά

Διαφωνία των διδασκόντων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για τη διά ζώσης έναρξη των μαθημάτων

Το ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου Διδασκόντων ΠΘ εκφράζει την έντονη ανησυχία του  σχετικά με τον τρόπο που δρομολογείται η επάνοδος φοιτητών/τριών, του  ακαδημαϊκού και διοικητικού προσωπικού στο Πανεπιστήμιο μετά τις διακοπές των  Χριστουγέννων.

Βάσει της εξαιρετικά κρίσιμης επιδημιολογικής εικόνας που  παρουσιάζει η χώρα, βρίσκει ακατανόητη την επιμονή της Πολιτείας για επάνοδο σε  διδασκαλία μόνο με φυσική παρουσία στα Πανεπιστήμια.

Επισημαίνονται τα εξής:

∙ Είναι γεγονός ότι στην πανεπιστημιακή κοινότητα το ποσοστό των εμβολιασμένων συμπολιτών μας είναι εξαιρετικά υψηλό, όμως αυτό δεν μπορεί  να αποτελεί άλλοθι της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για την απραξία και  εφησυχασμό που επιδεικνύει.

Οι συνθήκες με τις οποίες λειτουργούσαν έως τώρα τα Πανεπιστήμια έχουν αλλάξει.

Οι εμβολιασμένοι συμπολίτες μας μπορούν να είναι φορείς της  μετάλλαξης Όμικρον πολύ πιο εύκολα από ό,τι της μετάλλαξης Δέλτα. Αν και η μετάλλαξη Όμικρον που φαίνεται να είναι υπεύθυνη για την αύξηση των κρουσμάτων, οδηγεί μέχρι τα έως τώρα στοιχεία σε ήπια  συμπτώματα, εν τούτοις αυτό αφορά κυρίως αυτούς που έχουν προλάβει  να λάβουν την τρίτη δόση του εμβολίου.

Είναι μη πλήρως χαρτογραφημένες οι μακροχρόνιες επιπτώσεις που  μπορεί να έχει, ενώ παρουσιάζει και αυξημένες εισαγωγές στο  νοσοκομείο σε νέους ανθρώπους.

Τα rapid test είναι πλέον πολύ λιγότερο αξιόπιστα με την Όμικρον από  ό,τι με τη Δέλτα.

Η Όμικρον είναι πολύ πιο μεταδοτική από ό,τι η Δέλτα.

Η ραγδαία διασπορά του covid- 19 στην κοινότητα στη διάρκεια των εορτών είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός όπως μαρτυρεί η εκρηκτική  αύξηση των κρουσμάτων.

Η επάνοδος των φοιτητών/τριών καθώς και η καθημερινή τους διά ζώσης  συμμετοχή θα επιτείνει έτι περαιτέρω τη διασπορά που συμβαίνει στα μέσα  μαζικής μεταφοράς υπεραστικά και αστικά.

Δεν μπορούμε συνεπώς να διασφαλίσουμε την υγεία των φοιτητών, των  εργαζομένων και κυρίως των ευπαθών ομάδων και των δύο παραπάνω  κατηγοριών.

Θα υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός φοιτητών που δεν θα μπορέσει να παρακολουθήσει επειδή θα νοσεί. Αντίστοιχα μεγάλος θα είναι και ο αριθμός  καθηγητών που δεν θα μπορέσει να διδάξει επειδή θα νοσεί. Αποτέλεσμα θα  είναι η πλήρης αδυναμία ολοκλήρωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Με τη διαφαινόμενη εξάπλωση των κρουσμάτων εντός του Πανεπιστημίου αναπόφευκτα φοιτητές/τριες θα χάσουν το δικαίωμα συμμετοχής τους σε  εξετάσεις μαθημάτων λόγω νόσησης.

Για τους παραπάνω λόγους

Προτείνεται:

Η απόσυρση της ΚΥΑ που βασιζόταν στις προηγούμενες συνθήκες και  προέβλεπε μαθήματα υποχρεωτικά και αποκλειστικά με φυσική παρουσία σε  αίθουσες με μέγιστη πληρότητα.

Η άμεση υιοθέτηση υβριδικής επαναλειτουργίας των Πανεπιστημίων μετά τις  διακοπές, κατά την οποία η απόφαση για εξ’ αποστάσεως ή με φυσική παρουσία  διδασκαλία θα λαμβάνεται σε επίπεδο Τμήματος, κατά περίπτωση για κάθε  μάθημα του προγράμματος σπουδών, έπειτα από εισήγηση του/της  διδάσκοντος/ουσας.

Δωρεάν rapid test σε όλα τα πανεπιστημιακά ιδρύματα για όλους και  συνταγογράφηση μοριακών test για την ασφαλή διάγνωση των κρουσμάτων.

Ως επιστήμονες και ακαδημαϊκοί δάσκαλοι οφείλουμε να κρούσουμε τον κώδωνα του  κινδύνου στην κυβέρνηση και να προστατεύσουμε την ακαδημαϊκή κοινότητα αλλά και  την κοινωνία από αντιεπιστημονικές εμμονές.

Καλούμε τα μέλη της ακαδημαϊκής  κοινότητας να ολοκληρώσουν άμεσα τον εμβολιασμό τους, συμπεριλαμβανομένης της  τρίτης δόσης, πράττοντας το μέγιστο δυνατό στα πλαίσια της κοινωνικής ευθύνης.

Καλούμε όμως, πρωτίστως, την Πολιτεία να υιοθετήσει ανάλογα μέτρα με τα  προαναφερθέντα, προτού τα νέα δυσμενή επιδημιολογικά στοιχεία για τη διάδοση της  πανδημίας στο Πανεπιστήμιο, για την οποία αποκλειστική ευθύνη θα φέρει ο  παραλογισμός της διά ζώσης επανόδου, γίνουν αντικείμενο postmortem στατιστικών  αναλύσεων.

Καλούμε τις πρυτανικές αρχές να πάρουν άμεσα τις πρωτοβουλίες που τους  επιτρέπει το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου και να ενσκήψουν πάνω στις  διαφαινόμενες αρνητικές εξελίξεις, πράττοντας κατά τις δυνάμεις τους για την αποφυγή τους.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το